ASOCIATIA OPERATORILOR DIN AGRICULTURA ECOLOGICĂ – “BIO-ROMÂNIA”, organizeaza in parteneriat cu Centrul National de Testare a Calitatii si Facultatea de Medicina Veterinara Bucuresti o conferinta in vederea certificarii produselor kosher pe data de 24.10.2011, ora 14.30, aula „Prof. univ. dr. Aurel Popoviciu”, la care sunt invitati reprezentantii firmei OK KOSHER CERTIFICATION – una din cele mai prestigioase in plan mondial.

In cadrul acestei conferinte vor fi prezentate detaliat conditiile ce trebuie indeplinite de firme pentru a putea fi certificate kosher, costurile certificarii kosher si avantajele pe care le are un exportator certificat de OK Kosher.

La nivel mondial se constata o reorientare catre alimentatia sanatoasa, catre produsele tip kosher, nu numai de catre comunitatile religioase cat si de catre alte persoane nemotivate religios. Explicatia consta in faptul ca in cazul produselor kosher nu sunt acceptate organismele modificate genetic si hibrizi proveniti de la specii diferite si, mai mult de atat, sunt supuse unor inspectii riguroase, de incredere.

Controalele alimentelor kosher sunt riguroase si cuprind intregul flux; astfel se acorda importanta inclusiv distrugerii deseurilor animale sau vegetale pentru a nu fi utilizate in alte industrii, considerand ca ar conduce la obtinerea de produse nocive.

Conform statisticilor existente, 44% din productia kosher (mancare, bautura, condimente etc) este cumparata de evrei, 19% de musulmani, iar diferenta de 37% de catre cei fara apartenenta religioasa care acorda o importanta deosebita stilului de alimentatie.

In ultimii 20 ani consumul produselor kosher a cunoscut o crestere exploziva, atat in SUA, cat si la nivel global. Numai in SUA exista peste 10 milioane locuitori, cumparatori/consumatori de alimente kosher.

Astazi se comercializeaza, in SUA, peste 75.000 produse kosher de catre 9.850 furnizori certificati kosher. In prezent cei mai mari producatori de alimente ofera produse certificate kosher (buna parte din ele fiind certificate de OK Kosher). In timp ce rata anuala a vanzarilor de produse agro-alimentare este, in general, cuprinsa intre 1-2% , cea a produselor kosher este de peste 10%.

In conditiile in care firma indeplineste conditii de certificare si aceasta este facuta de firma OK Kosher Certification, firmele primesc si dreptul de a aplica logo-ul firmei OK pe etichetele de export, ceea ce garanteaza deschiderea catre firme de mare prestigiu din SUA: COSTCO, ShopRite, Trader Joe’s, WholeFoods. Aceste firme sunt firme gigant cu cifre de afaceri de ordinul zecilor de miliarde de dolari. Pentru a mentine calitatea produselor certificate OK, seful organizatiei, Rabinul Don Yoel Levy viziteaza anual fiecare client sau trimite un reprezentant personal care discuta cu clientii detalii privind stadiul afacerilor si posibilitatea de a ajuta la cresterea volumului de vanzari in conditii de stricta confidentialitate.

Certificarea kosher acordata de o societate rabinica de prestigiu asigura o deshidere mult mai mare si mai rapida pentru desfacerea produselor decat certificarea acordata de o societate nerecunoscuta.

| ecomagazin

Animalul este pus cu fata spre Meca sau spre Ierusalim si jertfitorul recita cuvintele „sfintite” în clipa taierii beregatei. Vena jugulara, artera carotida, esofagul si traheea trebuie taiate dintr’un singur gest continuu, cu un cutit fin si fara zimturi.

Musulmanilor nu le plac toate bucatile de bou sau de miel. Din motive culturale sau economice, ei prefera resturile sau bucatile care se fierb. Deci, pentru obtinerea cantitatii necesare de carne halal, trebuies sa ucida mult mai multe animale decât cele pe care le vor consuma. Profesionistii comertului de carne recunosc ca muschiul si antricoatele, care sunt scumpe, sunt vândute în circuitul comercial obisnuit.

Cât despre evrei, lor le este interzis, pe deasupra, sa consume partile animalului care se gasesc în jurul nervului sciatic. Practica numita „nikkur” consista, mai înainte, în prelevarea nervului si venelor groase dimprejurul acestuia, dar aceasta operatie, practicata pâna’n veacul al XIX-lea, delicata si putin rentabila, dadea carnii un aspect neplacut asa ca autoritatile rabinice au considerat preferabil sa declare partile din spate ale animalelor nepotrivite consumarii. La bovine, aceste parti sunt pâna la a opta coasta (rumsteck, muschiul, antricoate, etc.), adica bucatile de categoria întâi, cele mai fragede si sunt vândute în circuitul clasic de carnuri necaser. Asa ca jumatate din carnea caser, nepotrivita pentru consumul comunitatii israelite este vânduta, pe nestiute, în filiera obisnuita.

Deci, pâna la 60% din carnea animalelor ucise dupa ritul musulman si peste 70% din carnea provenita din uciderea ritului evreiesc se regaseste în circuitul comercial obisnuit, fara cunostinta consumatorilor, carora nu li se arata felul uciderii.

Evreii si musulmanii stiu foarte bine ca, daca francezii ar cunoaste originea carnii pe care o consuma, ar respinge’o cu scârba. Asa ca evreii si musulmanii se opun cu strasnicie oricarui sistem de informare, care ar face carnea lor de nevândut în circuitul obisnuit.

Cititi va rog mai multe la:

Mancam carne jertfita idolilor …

Dar nu numai carnea trebuie certificata halal sau caser. Pentru evrei, mai ales, toate produsele alimentare trebuie sa fie certificate caser. Un logo caser imprimat pe ambalaj arata ca produsul a fost aprobat de un organism de certificare, recunoscut de consistoriul israelit sau oricare alta organizatie evreiasca. Pentru certificare, rabinii trebuie sa verifice componentele si sa supravegheze toate etapele fabricarii. Toate întreprinderile principale sau secundare care furnizeaza ingredientele necesare fabricatiei sunt vizitate si taxate de rabini.

În America, numarul produselor certificate caser era de 225 în 1960, 476 în 1966 si 1000 în 1974. La ora actuala 17500 de întreprinderi au fost intimidate ca sa plateasca aceasta taxa. Cele mai mari societati alimentare americane sunt jupuite de organizatiile si asociatiile rabinice, instalalte pe tot teritoriul american. Rabinii se prezinta în aceste întreprinderi, ca sa’si ofere protectia, contra cost, adica certificarea caser si, daca întreprinderea refuza, este amenintata de boicotare, fara nici un încojur, deoarece evreii americani sunt informati de produsele caser pe care trebuie sa le foloseasca si de cele non-caser. Cum evreii, în America, domina comertul de gros, de detail si mediile de informare, rabinii arata clar ca un simplu cuvânt este suficient pentru o proasta publicitate si închiderea circuitului de distribuire (pe internet, blogul Dianei Goldstein „adevarata natura a iudaismului”).

Si astfel, întreprinderile respective, speriate de puterea grupului evreiesc si de frica unei publicitati defavorabile cedeaza zicându’si ca, oricum, consumatorul final, va plati nota.

Cititi va rog si:

Despre TAXA KOSHER sau TAXA RABINICA

Asadar, nu vreti produse din organisme modificate genetic? Vi se va oferit alternativa kosher, hrana jertfita dracilor. Asta pe fata, fara a lua in calcul, dupa cum s-a vazut, si carnea provenita de la sacrificiile ritualice, ce intra fara sa stim in circuitul normal.