Deputaţii vor trebui sa se autentifice prin parole sau mijloace biometrice cand folosesc aparatele de vot electronic, potrivit unei informari prezentate astazi Biroului Permanent de catre secretarul general al Camerei, Gheorghe Barbu.

In documentul citat de Agerpres, Barbu arata ca, urmare a evenimentului din 16 noiembrie 2010, cand sedinţa de vot final a fost intarziata aproximativ 20 de minte, a intreprins demersurile necesare elucidarii cauzelor acestei situaţii si anume infiinţarea unei comisii de ancheta, respectiv incheierea unui contract de prestari servicii de audit de securitate cu IBM Romania.

”In urma analizelor efectuate, a rezultat ca sistemul de vot electronic prezinta un nivel de securitate corespunzator si ca sunt respectate cele mai bune practici de securitate conform normativelor in domeniu”, afirma Barbu, care menţioneaza, totusi, ca a dispus implementarea unor masuri in vederea fiabilizarii si cresterii nivelului de incredere privind securitatea sistemului de vot.

Astfel, pentru fiabilizarea sistemului de vot electronic s-a decis realizarea unui upgrade la calculatoare, configurarea unui calculator de rezerva, revizuirea unor proceduri si a fiselor de recuperare in caz de dezastru referitoare la aplicaţiile sau datele si sistemele critice si implementarea unui serviciu de mentenanţa post-garanţie pentru acest sistem.

Masurile pentru cresterea securitaţii sistemului de vot electronic privesc introducerea unui echipament suplimentar de protecţie de tip firewall, actualizarea sistemelor de operare ale calculatoarelor cu ultimele pachete de securitate, configurarea lor pentru a permite auditarea ulterioara, dar si autentificarea nominala a utilizatorilor prin parole sau mijloace biometrice.

Potrivit materialului, aceste masuri vor fi implementate in termen de 45 de zile.

sursa: Evz.ro