Tag Archives: Ortodoxie

Papa laudă tradiționalismul Ortodox în defavoarea laxismului apusean, dar uită de problemele dogmatice ale Apusului

papa franciscÎn timpul zborului de Rio la Roma, Papa Francisc a răspuns la o serie de întrebări adresate de către jurnaliști, pronunțându-se și în legătură cu Biserica Ortodoxă.

„Bisericile ortodoxe au păstrat o Liturghie care este foarte frumoasă. Noi ne-am pierdut puțin simțul adorării. Acestea Îl cinstesc pe Dumnezeu și Îi cântă cântece de preamărire fără să țină seama de timp.

Într-o zi, vorbind despre Biserica occidentală, mi s-a spus „ex Oriente lux, ex Occidente luxus,” adică din orient provine lumina iar din occident societatea consumului și a bunăstării care a făcut atâta rău. În schimb, ortodocșii au păstrat frumusețea a lui Dumnezeu în centru. Când citim opera lui Dostoievski luăm contact cu spiritul Rusiei și al lumii răsăritene. Avem atâta nevoie de aerul proaspăt al orientului și de această lumină pe care o emană!”

Din pacate il lauda, dar uita de problemele de doctrina, anume ca traditia veche a Biserciii, pastrata de Ortodoxie, neaga primatul universal si infailibilitatea papei de la Roma, precum si erezie trinitara Filioque, tinuta de Roma (si care a ajuns sa justifice teologia eretica a locului papei in Biserica, ca sa nu ma vorbim, din nou, de celeleate erezii medievale sau moderne, Inchiziție etc), care a dus la Marea Schisma si au intretinut caderea spirituala a Romei…

Sa nu uitam ca in Grecia se spune ca actualul papa ar putea veni in Sf. Munte Athos (se pot da trimiteri la articole in acest sens, in care se vorbeste despre santajarea economica a conducerii Sf. Munte de catre guvernantii internationalisti ai statului grec aflat in colaps economic) si ca din aceasta cauza sunt tulburarile din Athos actuale (ati vazut in presa, unde iarasi s-a aberat pe langa subiect si in necunostinta de cauza, situatia fiind, din cate se stie, nelamurita pana si pentru alte Biserici Ortodoxe Oficiale?!)!

Degeaba Papa lauda forma, daca pierde fondul… Dar tot este bine, ca sa se trezeasca si pseudo-ortodocsii complexati de propria identitate ortodoxa.

Sa nu uitam ca destui sfinti athoniți din calendarul Ortodox au murit fiind martirizați de către romano-catolici și acoliții lor ex-ortodocși pentru că nu au vrut să slujească că romano-catolicii, sa-l pomeneasca pe papa ca episcop al Romei canonic etc. A se vedea Sf. Cosma, conducătorul („protosul”) Sf. Munte (alătui de mulți călugări ortodocși, del a diferite mănăstiri athonite), la sfârșitul sec. XIII, după minciuno-unirea dintre Roma și Constantinopol de la „Sinodul” de la Lyon (1274).

Atac al BBC la Ortodoxie: “La fiecare trei zile, o biserică este construită în România”. Replica Patriarhiei

Moldova manastiri mapBBC World Service a difuzat sâmbătă seara un documentar, realizat de Tessa Dunlop, în care arată că Biserica Ortodoxă Română „absoarbe” milioane de la stat, deși economia țării este înstr-o situație proastă. Tessa Dunlop a venit pentru prima oară în România acum 20 de ani și este căsătorită cu un român, arată BBC.

„Mergeți prin fiecare orășel sau sat și veți vedea două sau trei biserici, multe din ele palate opulente, simbol al credinței într-una din cele mai religioase țări din lume”, se arată în reportajul postului britanic de știri.

Aproape peste tot în țară există simboluri și semne ale credintei, observă Tessa Dunlop. „România este una dintre cele mai sărace țări din UE. Salariul mediu este foarte scăzut. În ciuda acestui fapt, politicienii români au continuat să direcționeze sume mari de bani în construirea de noi biserici. Aceasta include și donatia a 11 hectare în centrul Bucureștiului și fonduri pentru construirea noii catedrale”, spune Tessa Dunlop.

În prezent, relația dintre stat și religie este avantajoasă pentru ambele părți, spune corespondentul BBC, citat de ziare.com. Nu se știe exact câți bani primește Biserica Ortodoxă în fiecare an de la stat. Anual, Guvernul român alocă un milion de euro pentru salariile preoților, însa Biserica mai primește milioane de euro și din alte surse, precum autoritățile locale sau diverse companii.

| EvZ
O manipulare care nu onorează postul de televiziune BBC

În legătură cu documentarul “Deşi este cea mai săracă ţară din UE, în România la fiecare trei zile se mai construieşte o biserică”, prezentat de postul de televiziune BBC în ziua de 3 august 2013,  şi difuzat fără discernământ critic de unele media româneşti, Patriarhia Română precizează: continuare »

Pedepsele nemărturisirii credinţei

Sunt creştini ortodocşi care nu mărturisesc şi nu apără Ortodoxia, temându-se că vor avea necazuri, că vor fi daţi afară de la serviciu,  că işi vor pierde averea şi libertatea. Dar Domnul Hristos ne spune că pentru Adevăr trebuie să te jertfeşti şi la nevoie să şi mori.

Dacă nu mărturisim, ne aşteaptă o veşnicie îngrozitoare, chinuitoare în focul cel veşnic. Pentru că de moartea trupească, de Judecată şi veşnicie nu putem scăpa. Teama de această moarte trupească este o mare greşeală. Murim în câteva clipe, dar ce urmează este mai important. Cum ne ia moartea? Unde ne duce?

Iar dacă pentru orice cuvânt în plus vom da răspuns, cu atât mai mult pentru orice cuvânt ruşinos şi „cu atât mai mult pentru orice cuvânt ucigător de suflet”, spune părintele Arsenie Papacioc.

Dacă mărturisim, suntem vii duhovniceşte şi-n această viaţă şi în viaţa cea veşnică. Iar dacă nu mărturisim, este o suferinţă teribilă, se îndepărtează harul Duhului Sfânt de la noi şi suntem morţi duhovniceşte în această viaţă, iar după Judecata Înfricoşată, vom merge în chinurile cele veşnice[1].

Cine va putea să spună la Înfricoşata Judecată că n-a ştiut? Dacă n-a ştiut de ce n-a întrebat, de ce nu s-a informat? Cât timp am pierdut şi câte lucruri deşarte am căutat, am citit şi am aflat în această viaţă? Hristos ne-a spus tot ce ne este necesar pentru mântuire. continuare »

Mărturisirea unui evreu mesianic convertit la Ortodoxie

M-am născut într-o familie de evrei mesianici. De mic copil am avut legământ cu Dumnezeu după Vechiul Testament lăsat de proorocul Moise, ca evreii să fie deosebiţi de neamuri.

Calea:
Calea mea către ortodoxie a fost foarte lungă şi grea, dar cu ajutorul Domnului Iisus, şi a unui coleg de servici, dar şi a unui preot, am primit taina botezului în biserica ortodoxă dreptmăritoare. Consider că am împlinit Sfânta Scriptură, ca Legământ cu Dumnezeu prin Noul Testament, în care Domnul Iisus Hristos a fost trimis ca să împlinească legea Tatălui Ceresc.

Am avut multe discuţii aprinse în sânul familiei, părinţii, sora, sunt evrei mesianici, care au criticat această hotărâre a mea, de a mă boteza în Biserica Ortodoxă. Chiar dacă relaţiile de sânge s-au răcit, sunt încălzit de bunătatea şi ajutorul care mi-o oferă această nouă familie a lui Hristos. continuare »

Despre marturia credintei ortodoxe – un raspuns la nedumeririle protestantilor

Luni, 5 septembrie 2010, in urma invitatiei Facultatii de Teologie Protestanta situata intr-o suburbie a Seoul-ului, I.P.S. Ambrozie, Mitropolitul Coreei, a sustinut doua conferinte inaintea unui numar de 35 de studenti, toti pastori protestanti. Temele conferintelor au fost „Misionarismul” si „Liturgica”. Redam mai jos o parte din cele rostite la aceste doua conferinte, socotind ca atat subiectele abordate cat si felul raspandirii marturiei ortodoxe in Coreea prezinta un interes aparte si un adevarat folos duhovnicesc.

1. Cum este inteles misionarismul in Biserica Ortodoxa?

Mai intai, trebuie precizat ca termenul „misionarism” nu exprima duhul Bisericii Ortodoxe. Il folosim facand un pogoramant, deoarece s-a consacrat pe scara larga. In locul lui preferam termenul „marturie”[1]. Cuvantul „misionarism” este un produs al teologiei apusene, de aceea nici nu se gaseste in Sfanta Scriptura, in timp ce cuvantul „marturie” este intalnit adesea. Propovaduirea Evangheliei nu inseamna sa spun cuvinte frumoase despre Hristos, ci sa dau zilnic marturie despre Hristos prin cuvintele, prin tacerea mea, prin faptele si exemplul meu personal. Si, mai mult, de va fi nevoie, marturisesc pentru Hristos, adica imi vars sangele pentru Hristos, asa cum au facut milioane de mucenici si marturisitori ai credintei noastre. continuare »

BOR-ul este singura patriarhie din Ortodoxie care a semnat Acordul de la Balamand, prin care catolicismul este recunoscut “biserica-sora” a Ortodoxiei!

Unul dintre documentele esentiale legate de catolicizarea Bisericilor Ortodoxe este documentul de la Balamand. E adevarat ca de la Balamand au lipsit cateva Biserici locale, dar BOR a fost prezenta, avandu-i ca reprezentati pe IPS. Antonie Plamadeala si pe parintele profesor Dumitru Radu. Textul documentului – cu note si studiu introductiv, a fost publicat imediat in volumul Dr. Antonie Plamadeala, Uniatismul, metoda de unire din trecut si cautarea actuala a deplinei comuniuni. Documentul de la Balamand, text si comentariu, Sibiu, 1993. Important este mai ales punctul 14: „Potrivit celor spuse mai inainte, Biserica Ortodoxa si Biserica Catolica se recunosc reciproc ca Biserici-surori, responsabile impreuna de mentinerea Bisericii lui Dumnezeu in credinciosie fata de planul divin.” Printr-o astfel de declaratie s-a lepadat invatatura Sfintilor Parinti impotriva ereziilor catolice si s-a deschis larg poarta pentru papistasirea Bisericii Ortodoxe oficiale. Lucru care s-a continuat cu multa perfidie la Ravenna. Si, din pacate, se merge din rau in mai rau…)

Vedeti documentul aici: DOCUMENTUL (ACORDUL) DE LA BALAMAND – 1993

Iata ce spunea si Sfanta Chinotita a Sfantului Munte Athos:

Si cum putem atunci primi urmatoarea declaratie din discursul vostru: „Intrucat fiecare dintre Biserici o recunoaste pe cealalta ca fiind depozitara a harului divin, capabila de a darui mantuire, … incercarea de a rupe credinciosi de la una si a-i adauga la cealalta este cu neputinta”? Am incetat deci sa credem ca doar Biserica Ortodoxa constituie Una Sfanta Soborniceasca si Apostoleasca Biserica? Ne intoarcem la eclesiologia neortodoxa a documentului de la Balamand, de care Voi insiva ati recunoscut in fata ziaristilor austrieci, ca nu a fost acceptat de nici o Biserica Ortodoxa, mai putin Biserica Romaniei, si care, precum stiti, a fost condamnat sinodal de catre Biserica Greciei si respins de catre Sfanta noastra Comunitate si de catre multi episcopi si teologi ca fiind neortodox? Dar chiar daca cineva ar interpreta declaratia de mai sus ca fiind impotriva prozelitismului Romei prin Uniatism, formularea sa neaga Bisericii Ortodoxe dreptul de a se considera pe sine singura Biserica adevarata.

Fratilor, trebuie declarat razboi serios si tenace Acordului de la Balamand, semnat, UNILATERAL de BOR (din care, cu durere, facem parte…)!

ONU sprijina bolsevicii si minoritatile sexuale din Basarabia pentru excluderea din Legislatie a recunoasterii de catre Stat a importantei si rolului primordial al Religiei Crestin-Ortodoxe

Mitropolia Chisinaului si a Intregii Moldove este constienta de responsabilitatea ei pentru destinul moral-spiritual al poporului din care face parte si este chemata sa-l pastoreasca pe calea Vietii si Adevarului. In virtutea acestui fapt, Mitropolia este obligata sa-si spuna pozitia fata de intimidarile, defaimarile si insinuarile proliferate cu impertinenta de raportorul ONU pentru libertatea religioasa, in cadrul conferintei sale de presa, pe data de 8 septembrie a.c., cu exact o luna inainte de venirea Sanctitatii Sale, Patriarhul Kiril al Moscovei si Intregii Rusii.

Mitropolia considera:
1. Declaratiile dl H. Bielefeldt au fost bazate pe fapte neverificate, pe zvonuri si clevetiri propagate de unele mass-media angajate si rau-voitoare fata de Biserica si poporul dreptcredincios al Moldovei. Modul in care se expune persoana respectiva da de inteles ca “concluziile preliminare” ale acestuia au fost scrise din timp. Cu toate ca raportorul a mentionat de ochii lumii ca “nu ataca Biserica Ortodoxa”, faptul ca acesta a tinut mortis sa nu dea nici o apreciere pozitiva Bisericii Crestin Ortodoxe, vadeste atitudinea de discriminare si ura fatisa pe care o are dl Bielefeldt fata de “Mama poporului nostru” – Biserica lui Hristos. continuare »

Parintele Justin Parvu despre cazul Rosia Montana: “Burghezia occidentala” vrea sa ne ia si sufletele. Toata manevra este in mana strainilor – masoneria care dirijeaza lumea. Biserica ar trebui sa se opuna!

[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=hgVNaDFzvKY]

| ATITUDINI

Semnati petitia pentru salvarea Rosiei Montana!

Cititi si: Mitropolitul Bartolomeu Anania: pentru salvarea Rosiei Montane, a Transilvaniei si a zonelor invecinate de la un dezastru ecologic sigur…

Sinodul BOR este inca din 2003 impotriva proiectului Rosia Montana

Sfantul Iustin Popovici – Despre credinta Ortodoxa

Bogatia noastra nemasurata si nesecata este credinta noastra Ortodoxa. Prin ea se intaresc toate cerurile, toate ale lui Dumnezeu sunt ale noastre si ceea ce e mai pretios decat orice – insusi Preadulcele nostru Domn Iisus Hristos, iar impreuna cu El toate fericirile si bucuriile vesnice.

…De cand Domnul lisus Hristos este pe pamant, nu mai exista prapastie intre pamant si cer, intre Dumnezeu si om; unite sunt cele ale lui Dumnezeu cu omul, cele ceresti cu cele pamantesti, cele vesnice cu cele vremelnice. Trupul divino-uman al lui Hristos – Biserica – este palatul ceresc-pamantesc in care se traieste viata vesnica divino-umana prin credinta ortodoxa, adevarata, apostolica, divino-umana, pa­tristica in Domnul Iisus Hristos. Nu exista morti in biserica lui Hristos. Toti cei din ea sunt vii, si inca vii fara de moar­te; inca pe pamant sunt nemuritori prin har, iar dupa stra­mutarea in acea lume sunt inca si mai deplini, mai puternici, cu neputinta de invins, nemuritori. continuare »

Ortodoxie si nationalism. Despre rolul Ortodoxiei in dainuirea neamului romanesc si nevoia actuala de trezire la credinta si de reinviere a patriotismului

[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=oPdYjqQ9yxM]

Identitatea religiosa a unei natiuni, este, fara doar si poate, indisolubil legata de identitatea sa etnica si lingvistica. In ce masura aceste trei dimensiuni se intrepatrund si se interrelationeaza, harazesc si orienteaza drumul in istorie al unui neam? Aceasta intrebare este adresata neamul nostru romanesc.

A. D. Xenopol punea la temelia existentei si dainuirii neamului, unitatea lingvistica. In aceasta unitatea ne-am identificat, ne-am regasit si ne-am tras fortele de-a lungul veacurilor. Contextul istoric actual in care traim reprezinta insa semnul ca aceasta unitate nu mai este suficienta, ca avem nevoie de un salt de calitate, de o altfel de unitate pentru a putea dainui ca popor.

Crestinismul, cu precadere Ortodoxia, este adanc inradacinat in structura genetica a neamului romanesc si constituie un alt fundament al existentei romanesti. Formal, a fi roman inseamna a fi ortodox, dar la nivel de fond ce insemna a fi roman? Problema formelor fara fond este veche de mai bine de un secol, iar in zilele noastre a atins o intensitate care frizeaza absurdul si pare a fi irezolvabila. Ortodoxia inmagazineaza energii si valori transfiguratoare care insusite si marturisite, ar putea recrea si remodela chipul natiunii romane.

Daca o etnie se identifica cu o anumita religie, atunci respectiva etnie ar trebui sa fie expresie tangibila a esentei religiei, atunci ar trebui ca planul uman si cel religios sa se integreze si sa se contopeasca intr-o singura fiintare si identitate. Religia traita izolat, pe un plan separat de cel social-politic, si pe un plan exclusiv individual este extrem de sterila si usor de biruit. O natiune religioasa este destabilizata prin destabilizarea si coruperea religiei. Amenintarile care erodeaza sufletul religios al unei natiuni, sunt semnele unui „razboi religios nevazut”. Acest razboi este Total in veacul acesta.

In ce masura identitatea etnica romaneasca este atat de puternica, incat sa constituie o forta umana si social-politica capabila sa transforme existenta si destinul romanesc? continuare »

Parintele Justin: Sa ne unim in forta! Sa cream un element romanesc, de echilibru, potrivit cu vremea cu care ne confruntam!

Spre intarirea  binecredinciosilor si a tuturor romanilor patrioti, cunoscatori ai istoriei scrise cu sange de Marii Voievozi ai Neamului Romanesc si de Sfintii Inchisorilor, iar nu de “istoricii” si “ziaristii”, ce folosesc cerneala bolsevica, va rugam sa puneti la inima si in cuget aceste cuvinte ale Parintelui Justin, cuvinte pe care le sustine cu toata taria si in ziua de azi.

[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=atkYwFzOGnY]

Mistica legionara si esenta ei profund spirituala

De la inceput, Miscarea Legionara s-a asezat sub semnul transcendentului divin. In jurul unei icoane, purtata in temnite si constituind mereu prilej de inaltare si intarire sufleteasca, s-au inchegat primele legaminte si primele increderi in rodnicia actiunii incepute. Loviti din toate partile, neintelesi nici de fratii lor, izolati, acesti ctitori ai luptei nationale au avut intotdeauna un punct de sprijin neclintit in credinta lor. Atunci cand erau mai persecutati, cand viata lor era pusa la grea incercare, ei au ingenuncheat si s-au rugat in fata altarului.

Cum s-ar putea explica neinteleasa, sublima lor intransigenta, perseverenta lor, drumul lor luminos, implacabil, niciodata cu meandre, daca nu prin gratia cereasca pe care au invocat-o intotdeauna? Prin increderea lor nezdruncinata, nepusa la indoiala niciodata, ei exprima prima miscare politica romaneasca contemporana autentica. Pentru ca actiunea legionara isi are radacinile adanc infipte in sufletul autohton, in credinta stramoseasca, in traditia si trairea adevarat romaneasca. Asa se explica jertfa lui Mota si Marin, asa se explica faptul ca Legiunea este singura organizatie politica romana care a putut produce eroi si martiri…

Spiritul legionar este diametral opus aceluia care intelege totul, dar nu poate adera la nimic; care stie totul, dar nu poate infaptui nimic. Spiritul legionar este opus aceluia care vorbeste facand apologia moralei si traieste imoral care se exprima in numele unor sentimente pe care nu le cunoaste, in numele unor idei care nu au nici o aderenta cu sufletul sau. Spiritul legionar este, intr-un fel o reflectarea in realitatea sociala a cuvantului „Ortodoxia nu se invata, ci se traieste”.

In pasajele citate din cartea Sefului Legiunii revine ca un laitmotiv cuvantul “traire”. Cultura si transfigurarea interioara sunt singurele care pretuiesc… Legiunea vrea o schimbare a omului in sensul revenirii la om. Alungand pozitivismul, scientismul dezolant, materialismul ateu, spiritul legionar vrea intoarcerea la credinta, la divinitate. Un stat care sa se desavarseasca sub semnul crestin, prin suflet crestin, iata revolutia legionara.

„Telul final nu este viata, ci Invierea”. Dar invierea este posibila si in viata aceasta, invierea intru spirit. Destinul specific al omului este traire pe plan divin si spiritual. Omul nu poate gasi un sens vietii si existentei, decat realizand gandul lui Dumnezeu in lume. continuare »

Limba, traditiile si credinta din Basarabia: motiv de unire sau de dezbinare? (Pietrele vorbesc, editia din 23 ian.)

Cu durere, parintele Savatie Bastovoi ne arata in aceasta editie un exemplu de cum este sa fii roman, sa locuiesti in Basarabia si sa slujesti doar lui Hristos! Sa luam exemplu si muta sa fie gura celor ce clevetesc!

[vimeo https://vimeo.com/19101445]

PS: Asteptam cu nerabdare replica mitrop. Petru de Balti, in caz ca a acceptat invitatia, dar mai mult pentru a arata ca mitrop. Basarabiei este preocupata de canonizarea Marturisitorului Valeriu Gafencu.

Vedeti si:

Parintele Justin: Din punct de vedere crestin, avem o deschidere spre marea aceasta Rusie

– Despre Romania, in ce directie vedeti ca ne indreptam?

– Din punct de vedere crestin, avem o deschidere spre marea aceasta Rusie, in ceea ce priveste viata crestina, dar nu vorbesc despre Uniunea Sovietica, vorbesc despre Rusia lui Dostoievski, a lui Tolstoi, a lui Gogol, a lui Serafim de Sarov, Staretilor de la Optina, sau ai Kievului. Cat priveste viata asta a noastra spirituala, din cele doua rele mari care exista – Apusul si Rasaritul – alegem Rasaritul. Dar din punct de vedere geografic si politic, ei cu panslavismul lor urmaresc sa ne supuna. La noi s-a intamplat altceva pentru ca cruciadele, pana la urma, au devenit un pericol pentru lume si pentru ei la un moment dat. Au format Imperiul latin, au format tot despotismul acesta care a iesit din sfera si gandirea crestinatatii. Dar din punct de vedere duhovniceste, cu traitorii pe care ii avem noi in Romania, cu miile de martiri, noi prin aceste valori ramanem independenti, indiferent care ar fi situatia noastra. Poate nicio Europa nu va rezista fara o Romanie. O Romanie totdeauna va avea un cuvant de spus in istorie si o Europa nu se poate integra fara o Romanie. Ca suntem un popor ales, e pericol mare sa spui asa, asa mai spun si jidovii, ca toate blestematiile din lume sunt determinate de poporul ales.

– Despre mass-media ce parere aveti?

Mass-media, saraca, este condamnata la moarte. Ce era la romani altadata circul si painea, asa este si la noi acum. Ii dai circ si paine, ii dai televizor si minciuni politice, l-ai dus cum vrei. Mai pui la pensie cinci lei… si tot asa. continuare »

Ortodoxia din Basarabia – O ortodoxie polietnica, ce ar trebui sa asculte indemnul Mantuitorului: Ca toti sa fie Una

In Basarabia nu e nevoie de unire sub o aceeasi mitropolie, caci raman la mijloc orgoliile nationaliste, oricat s-ar evita acest lucru, insa trebuie o unitate euharistica, de ecumenicitate, care sa fie raspunsul la provocarile ereziei ecumeniste ce s-a salasluit si in BOR si in BORu. Parintele Savatie arata intr-o noua editie a emisiunii Pietrele vorbesc cum in Basarabia, Ortodoxia este fara de hotar, grupand in cadrul ei: romani, rusi, ucrainieni, bulgari, gagauzi s.a. Felicitari bravului parinte Savatie si curaj in marturisirea lui Hristos in Romania ortodoxa de la est de Prut.

[vimeo=https://vimeo.com/18854980]

Cititi si Cind fratii se sfadesc de la sfinti, oare ii mai salveaza CEDO?

Dupa patriarhul Serbiei, cadere la cel mai inalt nivel in biserica ortodoxa greaca: arhiepiscopul Ieronim aproba un concert in sfanta biserica

Prezentarea concertului de catre arhiepiscopul Ieronim (la minutul 2:20 se pot auzi protestele credinciosilor ce se aflau afara in fata bisericii)

[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=7AImiiqWB48]

Cu profunda tristete va semnalam un alt caz de cadere al unui inalt ierarh ortodox, de data aceasta din Grecia. Dupa nefericitul caz al patriarhului Serbiei care a adus jerfta intr-o sinagoga, fapta aspru pedepsita de canoanele ortodoxe, acum aflam cu indignare ca arhiepiscopul (cea mai inalta functie bisericeasca din Grecia) Ieronim al Greciei aproba oganizarea unui concert in mijlocul unei biserici. Mentionam ca este contrar traditiei ortodoxe si canoanelor utilizarea instrumentelor in biserica si mai ales muzica lumeasca seculara. Si de data aceasta poporul grec, mai fierbinte in credinta decat multi altii, a protestat in fata bisericii, insa conducerea oficiala a bisericii a apelat la fortele de ordine pentru a bloca protestul. Iata cum are loc politicizarea si laicizarea Bisericii, facand-o placuta si corecta politic pentru apuseni, pentru papistasi, pentru masoni, pentru toti cei care nu suporta duhul ortodox de rugaciune, ci vor aducerea teatrelor paganesti in cadul bisericii, spre desfatarea propriilor patimi. Sa nu uitam ca ambele evenimente, cel din Serbia si acesta din Grecia, au avut loc in Postul Nasterii Domnului, lucru cu atat mai grav, care se inscrie in seria de batjocorire a Ortodoxiei lansata de jidovi la nivel mondial. Ne dor asemene caderi, caci si acestia sunt ierarhii nostri, iar Ortodoxia sufera de pe urma lor. Sa nadajduim in ierarhi mai buni si sa ne rugam sa nu asistam si in Romania la asa ceva. Mai jos aveti materiale video/foto care vorbesc de la sine.

continuare »

Ti-e rusine ca esti ortodox? Marturisirea Sfantului Maxim. Actele procesului sau

Un articol prevestitor fata de ce avea sa se intample la Iasi, o suprimare a marturisirii credintei, articol postat chiar pe site-ul doxologia.ro al Mitropoliei Moldovei si Bucovinei. Sa luam aminte:

Incepand cu seara zilei de 9 octombrie 2010, noi, iesenii, il vom avea in mijlocul nostru, in chip vazut, pe Sfantul Maxim Marturisitorul. Un barbat brav care a suferit multe prigoniri din cauza faptului ca marturisea credinta ortodoxa, un om care a suferit din mana propriilor frati bizantini, intr-o vreme in care singura Biserica ortodoxa din Pentarhie era Biserica Romei.
Vom avea binecuvantarea sa atingem trupeste un sfant care a iubit Ortodoxia cu pretul vietii. Sfantul Maxim a murit pentru marturisirea dreapta a dogmei despre Fiul, Cel in care sunt „doua firi, doua vointe si doua lucrari“. Nu a facut nici un compromis cu Biserica Constantinopolului care, pe atunci, se afla in erezie ci a cautat ajutor la Roma, singura Biserica care mai pastra, pe atunci, dreapta credinta. Atunci cand a cazut si Roma, Sfantul Maxim a rupt comuniunea si cu ea. Si era un simplu calugar. Putea sa taca, putea sa-si vada de cartile si de biblioteca sa, de ascultarea manastireasca. Dar a stiut ca este o vreme sa taci si o vreme sa vorbesti, o vreme sa mustri cu asprime si o vreme sa indrepti.

El a avut intelepciunea de a sti cand trebuie sa loveasca in cei care imprastiasera molima ereziei in Biserica. A stiut cand trebuie sa faca ceea ce trebuie sa faca un teolog pus in fata celei mai cumplite caderi in care un frate al sau, un om al Bisericii poate cadea – erezia. Nu i-a fost rusine de autoritatea lumeasca, nu a invocat scuza ascultarii fata de ierarhul devenit ereziarh, nu a facut decat un singur lucru: a ramas in credinta in care a fost botezat. Si a vorbit celorlalti despre fumusetea ei.

Noua de ce ne este asa de greu sa ramanem ortodocsi, adica sa traim credinta Sfintilor Parinti? De ce ne rusinam de credinta in care am fost botezati? Fiindca nu ne convin toate canoanele Sfintilor Parinti si nu le putem ajusta patimilor noastre, fiindca plecam urechea la hula si batjocura lumii, fiindca suntem mai mari traitori si dogmatisti decat Sfintii Parinti. Ma intreb ce ar fi raspuns adeptii teologiei comuniunii ecleziale la cele invocate de eretici impotriva Sfantului Maxim:
„Si ce vei face daca romanii se vor unii cu bizantinii? Caci iata ca ieri au sosit emisarii Romei si maine se vor impartasi cu patriarhul; si va fi limpede pentru toti ca tu i-ai intors de la credinta pe romani… Daca romanii se impaca cu bizantinii, ce vei face?“.
Probabil ca ei ar fi zis ca de vreme ce bazele eclesiologice au fost puse, chestiunile dogmatice sunt de importanta secundara iar unirea este posibila si „legitima“… Dar iata ce a raspuns Sfantul Maxim:
„Duhul Sfant ii anatemizeaza prin Apostolul Pavel chiar si pe ingerii care ar inova ceva pe langa ceea ce s-a propovaduit [Gal. 1, 18]“. continuare »

Parintele Arsenie Papacioc: Ortodoxia se apara cu sabia la momentul asta istoric! Nu crutam nimic! Traiasca Ortodoxia!

N-avem timp sa mai discutam! Scoatem sabia! Daca nu se inteleptesc prin ce le spunem, scoatem sabia si le spunem ca e ascutita! Nu vrem sa schimbam macar cu o virgula din Ortodoxie! HRISTOS A FOST ORTODOX!

Daca nu se tem de sabia noastra scoasa, atunci incepem sa taiem capetele! Daca suntem ortodocsi, suntem ortodocsi in fata tuturor problemelor vietii!

In momentul asta istoric PUNE-TE TU LA PUNCT! Devii un punct de reper!

Mai ales sa pastram unitatea! Sa facem orice sa nu rupem unitatea intre noi, ortodocsii! Sa stim sa trecem si peste anumite greseli, doar-doar isi vor da seama fratii nostri ca au gresit! Sa fim liberi, caci dragostea numai in libertate se desavarseste!

Niciun mare propovaduitor, nici apostolii nu au contribuit la mantuirea lumii cat au contribuit razboaiele ortodocsilor cu toti! In lupta se desavarseste eroul!

Tu trebuie sa fii un factor luminos,omul cerului cu orice chip! Lumea care trebuie pusa la punct, nu e lumea dinafara, e lumea din tine! Pune-te tu la punct! Sa fie un moment de revolta pentru divinitate!

Multi s-au isterizat cand am folosit cuvintele de mai sus, ce apartin Parintelui Arsenie. Dar aceasta le arata lasitatea lor si inclinatia spre compromis. Chiar daca ar fi fost formulate de un anonim, atata timp cat exprima Adevarul, el ar fi trebuit sa rasune intr-o inima de ortodox adevarat! Dar a fost un test si au picat multi, convingandu-ne inca o data ca unii ce-si spun razboinici, nu sunt luptatori, decat cu numele. Acum sa-i vedem daca au de gand sa mai zica si de Parintele Arsenie ca vrea schisma.

Ne precizam inca o data pozitia, iar cel ce ne v-a acuza de altceva, Dumnezeu sa-l certe!

Apartinem de BOR si in BOR vrem sa ne mantuim! Cu toate ratacirile si faptele apostatice ale ierarhiei actuale si trecute, noi stim ca nu trebuie parasita Biserica si ca nu acestia reprezinta Biserica, iar ei – putregaiul- se vor desprinde singuri de Trupul Bisericii si nu noi trebuie sa o parasim. Acuzele de stilism sunt doar soapte ale diavolului ce s-a cuibarit in urechile unor dezbinatori. Sunt reale motive sa-i consideram pe acestia oameni ai sistemului si angajati cu norma ai patriarhiei. Noi nu avem treaba cu Slatioara sau cu alti rataciti, ci tinem de Biserica in care mari parinti precum Ilie Cleopa, Paisie Olaru, Dumitru Staniloae, Gheorghe Calciu Dumitreasa, Justin Parvu, Arsenie Papacioc, Adrian Fageteanu si lista e mult mai mare, au marturisit si marturisesc pe Hristos cel Unul, propovaduit de 2000 de ani de Biserica Ortodoxa. Aceasta este Biserica, impreuna cu ierarhii ce tin dreapta credinta si randuiala Sfintilor Parinti. Apostatii nu reprezinta pentru noi Biserica, iar daca vom lovi in faradelegile lor nu inseamna ca vrem schisma de Biserica, ci schisma de Roma papistasa! Asta inseamna a fi ortodox desavarsit, ca pe langa datoria de zi cu zi de rugaciune si milostenie, sa nu tacem cand credinta noastra este calcata in picioare de nelegiuti! Asa cum ne zice si Parintele Arsenie in inregistrarea de mai sus: Sa ne punem la punct! Sa fim noi ortodocsi! Asa vor cadea si capetele neortodoxe! Ei vor face schisma, nu noi! Noi ramanem in Biserica! Sa iasa ei din Casa Domnului!

Cititi si: Despre erezia papistaseasca: Epistola enciclica, catre ortodocsii cei de pretutindenea, a Bisericii celei una, sfanta, soborniceasca si apostoleasca