Tag Archives: beatificare

Proclamarea sfinţeniei după metoda catolică și tradiţia ortodoxă

 rp_kyrou-in.jpg

Entuziasmul media faţă de evenimentul care a avut loc pe 27 aprilie la Vatican a fost aproape fără precedent, dar la fel de semnificativ a fost şi evenimentul: mai exact, doi papi au prezidat canonizarea altor doi papi. La ceremonia care a durat mai mult de două ore au fost prezenţi mai mult de 50 de şefi de stat, 1000 de episcopi şi peste un milion de participanţi. Papa Francisc, însoţit de Papa Benedict al XVI-lea, au proclamat sfinţenia a doi predecesori pontificali: Papa Ioan al XXIII-lea şi Ioan Paul al II-lea.

Atenţia atrasă în întreaga lume de ritul de canonizare a doi papi, efectuat cu grijă, a produs un nou val de creştere a popularităţii Papei Francisc. Această acţiune fără precedent de dublă canonizare pontificală a demonstrat şi excepţionalele abilităţi politice şi de conducător ale Papei Francisc. Într-adevăr, calităţile diplomatice ale Papei Francisc au ocupat un loc central în cadrul reportajelor internaţionale, datorită faptului că şi-a crescut, cu îndemânare, gradul de susţinere atât din partea romano-catolicilor progresişti, cât şi a celor conservatori, prezidând canonizarea atât a liberalului Papă Ioan al XXIII-lea, iniţiatorul mişcării de reformă de la Sinodul Vatican II din anii 1960, cât şi a fermului conservator Papă Ioan Paul al II-lea, care a închis uşa reformei. Deşi oficialii de la Vatican au negat abilul subtext politic al acestei duble canonizări, faptele dovedesc că această stratagemă era menită să-l întărească pe Papa Francisc în acţiunea sa de impunere a propriei viziuni asupra Bisericii Romano Catolice, ieşind atât din umbra Papei Ioan, cât şi a Papei Ioan Paul.

Poate nu tocmai surprinzător, dimensiunile religioase a acestei duble canonizări au atras mult mai puţin interes decât aspectele politice, simbolice şi istorice ale evenimentului. Chestiunile de credinţă au fost aproape cu totul absente din cele mai multe discuţii despre canonizare, la fel ca şi explicaţiile cu privire chiar la sfinţenie. Deşi sfinţii ocupă un loc central în învăţăturile tuturor bisericilor apostolice, înţelesul şi sensul sfinţeniei nu este acelaşi în Biserica Romano-Catolică şi în cea Ortodoxă. Mai mult, diferenţele în ceea ce priveşte înţelegerea sfinţeniei constituie un punct fundamental de divergenţă teologică între Biserica Răsăritului şi cea a Apusului. continuare »

Papiștașii își beatifică pe cei care au pătimit în temnițele comuniste. Beatificare lui Vladimir Ghika va avea loc la … Romexpo

vladimir-ghikaLiturghia solemnă de beatificare a monseniorului Vladimir Ghica, care va avea loc în 31 august la Romexpo, este pregătită de Arhiepiscopia Romano-Catolică din Bucureşti, la slujbă fiind aşteptaţi trei cardinali, 20 de episcopi, peste 200 de preoţi şi mii de credincioşi din ţară şi străinătate

“Atunci, în 31 august, îl ridicăm pe Vladimir Ghika la Sfinţenia Altarelor. Am ales ca Sfânta Liturghie de celebrare a beatificării monseniorului Vladimir Ghika să se desfăşoare la Romexpo întrucât este un spaţiul generos în care ar putea intra 8.000 de persoane. Şi-au anunţat deja prezenţa credincioşi din Dobrogea, Muntenia şi Oltenia, dar şi din Moldova şi Ardeal, cât şi din străinătate, în special Franţa. În plus, vom încerca să amenajăm acest complex pentru a realiza o liturghie solemnă. Porţile vor fi deschise pentru toţi credincioşii”, a declarat, miercuri, preotul Daniel Bulai, paroh la Biserica italiană.

Întreaga slujbă de la beatificare va fi prezidată de cardinalul Angelo Amato, prefectul Congregaţiei pentru Cauzele Sfinţilor de la Sfântul Scaun, potrivit lui Bulai.

Liturghia de beatificare va fi pregătită religios încă din seara zilei de 30 august, când vor fi rostite rugăciuni la Biserica Sf. Vasile cel Mare, situată în strada Polonă, prima biserică română greco-catolică unită cu Roma. De asemenea, va fi citit un acatist în cinstea fericitului Vladimir Ghika, ceea ce arată legătura dintre biserica greco-catolică şi romano -catolică, iar apoi, duminică, va fi o nouă liturghie solemnă, după celebrarea beatificării.

Întrebat dacă fericitul Vladimir Ghica ar putea fi trecut în calendar după caterisire, adică după ce va fi numit sfânt, părintele Francisc Ungureanu, cel care s-a ocupat în ultimii ani de pregătirile în vederea beatificării, a spus că acest lucru impune rigoare. “Canonul bisericii catolice impune rigoare în ceea ce priveşte scrierea sfinţilor în calendar. Aşa cum caterisirea se face numai prin voia lui Dumnezeu, înscrierea în calendar a sfinţilor respectă anumite canoane ale bisericii catolice”, a explicat preotul Ungureanu. continuare »

Noi “minuni” ale beat-ificatului papa Ioan Paul al II-lea: Un cardinal a murit inainte de ceremonie, iar sute de spectatori s-au simtit rau

Cardinalul Agustin Garcia Gasco Vicente a murit la beatificarea Papei Ioan Paul al II-lea 

Agustin Garcia Gasco Vicente, fost arhiepiscop de Valencia, a decedat duminica cu putin timp inainte de beatificarea Papei Ioan Paul al II-lea. Potrivit agentiei I.mediade, prelatul s-a simtit rau si a fost transferat la un spital din apropiere de Vatican, unde a decedat in urma unui infarct.

Capitala italiana a primit peste un milion de persoane duminica, pe un soare bland, dar o atmosfera apasatoare dupa mai multe zile de ploaie.

Potrivit presei italiene, numeroase persoane s-au simtit rau in timpul slujbei care a urmat dupa o zi de rugaciune la care au participat peste 200.000 de credinciosi si care s-a prelungit pana tarziu in noapte, noteaza stirileprotv.ro.

Cardinalul Agustin venise la Roma si la Vatican, ca mii de alti preoti, episcopi si cardinali, pentru a asista la ceremonia de beatificare a lui Karol Wojtyla de catre succesorul sau, Benedict al XVI-lea.

“Santo” papa. Religia antihristica NEW AGE are un nou mijlocitor catre satana. La el se pot inchina si musulmanii, evreii, hinduistii, chiar si satanistii

Sfantul Iustin Popovici spunea:

In istoria neamului omenesc sunt trei caderi insemnate: a lui Adam, a lui Iuda si a papei [Romano-Catolic].

Romano-Catolicismul sta impotriva Dumnezeu-Cuvintului Hristos nu numai pentru ca este eretic (adica nu invata buna Lui vestire, ci strica sfintele dogme ale credintei) si deci pagin, dar si prin aceea ca “biserica” Romana, prin intai-statatorul ei, chiar s-a pus pe sine in locul lui Hristos! Astfel – in anul 1870, la Conciliul Vatican I – toate ratacirile sale din trecut s-au contopit in dogma „infailibilitatii papei”, care a ajuns atot-dogma papismului (intarita si prin al doilea Conciliu de la Vatican, din anii ’60 ai veacului trecut). Negresit, aceasta – adica a marturisi ca papa, un om, poate judeca si hotari fara greseala intru cele ale Duhului – e cea mai mare hula impotriva Dumnezeu-Omului Hristos si a Duhului Sfint-Dumnezeu. Pe de alta parte – precum arata acelasi Cuvios Iustin Popovici:

Dogma aceasta are o insemnatate cat se poate de mare pentru intreaga soarta a Europei [si a lumii intregi], mai ales pentru apocalipsa ei, in care deja a pasit. Prin dogma aceasta, toate umanismele europene si-au atins idealul si idolul: omul a fost propovaduit drept cea mai mare zeitate, atot-zeitate. Panteonul european umanist si-a dobandit Zeus-ul. […] [Caci] – uzurpand, prin dogma infailibilitatii, in folosul sau (adica in folosul omului) toata puterea si toate drepturile care sunt numai ale Dumnezeu-Omului Domnului Hristos – papa s-a auto-propovaduit, in fapt, biserica in biserica papista si a ajuns in ea «totul in toate». Un «atot-tiitor» sui generis. [Altfel spus], in Biserica Romano-Catolica locul Dumnezeu-Omului il ocupa «Vicarius Christi» (Loctiitorul lui Hristos), iar Dumnezeu-Omul a fost surghiunit in cer.

Cititi si:

Aberatiile papistasilor din dogma Cociliului I Vatican si cum papistasii au confiscat cuvantul “catolica”

Falsificarea Sfintei Scripturi făcută de papa Ioan  Paul al II-lea

Romano-catolicii în spatele propriilor declaraţii