Episcopia Oradei se opune pelerinajelor la manastirea Petru Voda si la schitul Tuturor Sfintilor Romani, organizate de credinciosii din Bihor

Tot mai multi credinciosi din tara merg la manastirea Petru Voda pentru a-l intalni pe duhovnicul Justin Pârvu. Din Bihor, majoritatea merg in pelerinaje prin Moldova special pentru a ajunge la manastirea Petru Voda.

ASTRADROM, o asociatie non profit din Oradea, organizeaza pelerinaje cu scop duhovnicesc la manastiri incluzand in traseele lor si manastirea Petru Voda, ceea ce l-a deranjat pe episcopul Sofronie al Oradiei. Agentia turistica Eurovacanta din Oradea, a carei administrator este Alina Giurgiu, a copiat modelul ASTRADROM excluzand manastirile unde PS Sofronie nu doreste sa ajunga bihorenii. “Au facut aceleasi trasee in Moldova si la aceiasi data cu ale noastre din care au exclus manastirea Petru Voda” spune Marius Pop continuand: “…la fel s-a intamplat si cand am fost la schitul Tuturor Sfintilor Romani din Gradistea de Munte, judetul Hunedoara, au facut pelerinaje peste ale noastre la aceeasi data, avand acelasi traseu, dar excluzand acest schit deoarece acolo slujeste pr Eftimie care a fost la Huta”. Mai multi preoti din Bihor spun ca au fost avertizati de catre mai marii episcopiei Oradiei sa nu il primeasca pe parintele Eftimie in bisericile lor.

Alina Giurgiu spune ca pelerinajele organizate de ASTRADROM sunt ilegale: “Pelerinajul este o forma de excursie si se supune legislatiei… Orice forma de turism, in cazul nostru “pelerinaj” se poate organiza numai cu licenta de turism. Orice alta forma de organizare de pelerinaje este ilegala, aviz necunascatorilor”. Doamna Alina Giurgiu afirma ca pentru ea pelerinajele nu sunt o afacere deoarece emite facturi si chitante, plateste impozite la stat si tot ce face este legal: “imi fac extraordinar de bine meseria pe care o am de aproape de 20 de ani, acest lucru poate fi probat numai de oamenii care au petrecut vacante “de suflet” sau au fost in pelerinaje “de suflet” (sau duhovinicesti, cum le spuneti dumneavoastra) alaturi de noi. O asociatie non profit nu poate organiza pelerinaje, este in contradictie cu termenul si cu legea”.

Administratorul agentiei Eurovacanta sustine ca ASTRADROM dezinformeaza populatia deoarece nu indeplineste conditiile legale pentru a efectua pelerinaje. Alina Giurgiu considera colaborarea cu PS Sofronie, si o parte din preotii de la catedrala din Oradea, a fi o cinste: “Faptul ca numele nostru apare in asociere cu pr. Codorean, PS  Sofronie si pr. Mihail, eu o consider o cinste si va multumesc! Si cu acestea am incheiat orice alte comentarii la adresa ASTRADROM”.

Presedinta asociatiei, Anca Avram, spune ca dupa fiecare anunt cu pelerinaje la Petru Voda sau Gradistea de Munte au avut controale de la Finante sau de la Turism “sub pretextul ca facem pelerinaje fara licenta de turism”, iar in continuare ne spune: “statutul asociatiei noastre ne permite sa facem pelerinaje si excursii la locuri sfinte si monumente istorice din orice loc. Acum avem si licenta de turism, ce mai vor de la noi? De ce nu ne lasa in pace? Ce am facut rau ca am mers la parintele Justin sau la parintele Eftimie? Sunt cumva necanonici? Manastirile lor nu sunt tot ortodoxe ca toate celelalte din tara?”. Tinerii de la ASTRADROM banuiesc ca in spatele acestor reclamatii se ascund cei ce vor sa le saboteze activitatile.

Pe de alta parte, Alina Giurgiu spune ca “Suntem intr-o economie de piata. E dreptul meu sa fac circuite pe unde vreau si cand vreau. Nu ma intereseaza ca si ASTRADROM are aceleasi trasee sau isi fac altele. Suntem peste 80 de agentii de turism in Oradea si ei (ASTRADROM, n.n.) fac acelasi lucru fara a fi autorizati. E corect sa ia painea de la gura noastra? Pe langa asta ghidul trebuie sa aiba o pregatire speciala in materie de turism ceea ce ei nu au, iar in statutul lor poate sa puna ce doresc ei. Asta nu inseamna ca sunt in legalitate. O asociatie non profit nu trebuie sa aiba venituri. Punct!”.

Marius Pop sustine ca au si o agentie de turism care poarta numele asociatiei pe numele unei persoane cu calificare in turism: “Anca a terminat facultatea de turism si are toate aprobarile necesare. Pe numele ei a facut un PFA care functioneaza in colaborare cu asociatia”.

Am consultat si parerea unui specialist in domeniu. Avocatul Dumitru Niculescu de la baroul de avocatura al Tribunalului Bucuresti ne spune ca orice statut de functionare al unei asociatii sau al unei firme este aprobat de un magistrat. Conform legilor in vigoare, decizia oricarui judecator este recunoscuta de Statul Roman. “Daca in statutul asociatiei aprobat de un judecator este prevazut ca se pot face pelerinaje sau excursii inseamna ca respectiva asociatie are acest drept acordat de catre Statul Roman” ne spune avocatul, si: “Orice activitate a unei firme sau a unei asociatii trebuie sa fie in conformitate cu legile in vigoare ale statului, iar reprezentantii acesteia sunt datori sa urmareasca periodic modificarile ce pot aparea in legislatie. Conform Ordonantei Guvernamentale 26/2000 cu modificarile ulterioare, capitolul sapte, asociatia are dreptul sa aiba venituri proprii directe si indirecte. Deoarece este nonprofit aceste venituri trebuiesc investite in alte activitati care se incadreaza scopurilor prevazute in statutul de functionare. Daca se doreste, aceeasi lege poate oferi asociatiei si dreptul de a avea o societate comerciala care sa aduca venituri asociatiei. Aceste venituri trebuiesc sa acopere cheltuielile efectuate si castigul se foloseste tot in scopurile asociatiei”.

Inversunarea ierarhului bihorean fata de parintele Justin Pârvu este cunoscuta inca de cand era episcop in Ungaria. La putin timp dupa instalarea sa la Oradea a interzis preotilor sa mearga la parintii Justin Pârvu si Arsenie Papacioc, doi mari duhovnici care si-au spus in public crezul fata de ecumenism. Multi preoti care in trecut mergeau des la parintele Justin dupa sfat, azi ocolesc manastirea Petru Voda de teama PS Sofronie. Marius Pop spune ca indiferent cat le va fi de greu, nu vor rupe legatura cu manastirea Petru Voda “deoarece si noi avem aceleasi convingeri ca ale parintelui Justin”.

Parintele Cristian Rus, purtatorul de cuvant al Episcopiei Oradiei spune ca nu are cunostinta de cele prezentate mai sus si va reveni cu un comunicat. Am asteptat doua saptamani un comunicat oficial al episcopiei, dar pana la ora publicarii acestui material nu ne-a parvenit.

Valentin Oprescu

 
Ordonanta 26/2000 cu modificarile ulterioare

CAPITOLUL VII
Veniturile asociatiilor, fundatiilor si federatiilor:
Art. 46. (1) Veniturile asociatiilor sau federatiilor provin din:
a) cotizatiile membrilor;
b) dobânzile si dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile, în conditii legale;
c) dividendele societătilor comerciale înfiintate de asociatii sau de federatii;
d) venituri realizate din activităti economice directe;
e) donatii, sponsorizări sau legate;
f) resurse obtinute de la bugetul de stat sau de la bugetele locale;
g) alte venituri prevăzute de lege.
(2) Veniturile fundatiilor sunt cele prevăzute la alin. (1) lit. b)-g).
Art. 47. – Asociatiile, fundatiile si federatiile pot înfiinta societăti comerciale. Dividendele obtinute de asociatii, fundatii si federatii din activitătile acestor societăti comerciale, dacă nu se reinvestesc în aceleasi societăti comerciale, se folosesc în mod obligatoriu pentru realizarea scopului asociatiei, fundatiei sau federatiei.
Art. 48. – Asociatiile, fundatiile si federatiile pot desfăsura orice alte activităti economice directe dacă acestea au caracter accesoriu si sunt în strânsă legătură cu scopul principal al persoanei juridice.

37 comments

  1. legionarulortodox

    Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Ce vb acolo...? Suntem liberi sa mergem unde vrem si unde ne place! Cand o ajunge vreun ierarh, la treapta care a ajuns Arhimandritul Iustin, atunci sa comenteze...........Mai sunt ierarhi induhovniciti, cum este Justinian Chira, Pimen al Sucevei...insa nu are ce comenta un ierarh ecumenis.................sa si tina gura si jos mainile de pe pelerinaje!

  2. Valentin Dorneanu

    Traiasca Legiunea si Capitanul!

    aa, aici era cu episcopii lu pește prăjit de catolici... păi dacă sunt catolici normal că nu le place de Părintele Iustin - ăștia nu mai sunt episcopi ortodocși trebuie dați afară din Biserică - ANATEMA! sunt prea batjocoritori! IEȘIȚI AFARĂ DIN BISERICĂ PORCILOR ! NU VĂ E RUȘINE?!

    • legionarulortodox

      Traiasca Legiunea si Capitanul!

      Ce le a zis-o V. Dorneanu............i-a spart :)))))))))))))))))))))))))) Huooo, ecumenisti nerusinati!

      "IEȘIȚI AFARĂ DIN BISERICĂ PORCILOR ! NU VĂ E RUȘINE?!"

  3. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Sa fie oare vreo legatura intre indignarea tovarasesca din trecut si pedeapsa venita prin tertzi?
    Cand te opui adevarului manifest, te astepti la probleme.

    "Comitetul director al ASTRADROM intrunit in data de 29 martie 2010, a discutat despre tulburarile create de Danion Vasile prin conferintele sustinute la Beius si Oradea.
    In urma conferintelor sustinute de Danion Vasile la Beius (24 martie 2010) si Oradea (25 martie 2010), ASTRADROM se dezice de afirmatiile grave ale acestuia referitoare la calendarul nou (ca acesta fiind erezie), precum si de acuzatiile lui care lovesc in demnitatea marilor duhovnici ai neamului romanesc (pr. Arsenie Boca, pr. Cleopa Ilie si pr. Ioanichie Moroi etc). Aceasta datorita faptului ca ASTRADROM are o alta linie pe care o urmeaza, socotind cele afirmate de Danion Vasile ca fiind straine de gandirea Bisericii Ortodoxe Romane si de traditia neamului nostru, etc."

    • Traiasca Legiunea si Capitanul!

      @amin
      ce-are una cu alta?
      vrei sa spui ca Episcopia Oradei se razbuna acum pentru Parintele Cleopa, Parintele Arsenie Boca si Parintele Ioanichie Moroi?
      Hai fii serios, ca e foarte vechi conflictul dintre PS Sofronie si... Ortodoxie, lovind in parinti ca Parintele Justin si Parintele Arsenie Papacioc care au dezaprobat gestul apostat al ierarhului oradean, cand a slujit slujba Bobotezei cu episcopul greco-catolic din oras. Atunci a avut conflict si cu parintele Eftimie Mitra, care la fel a fost impotriva acestei apostazii, sanctionata pana la urma si de Sinod, chiar daca doar in scris.

  4. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Ierarhii care nu-l iubesc pe Parintele Iustin nu iubesc nici Ortodoxia.Ei sunt slugile elitelor intunericului care ii urasc pe marii nostri duhovnici. De ce urasc elitele intunecate pe marturisitorii din temnitele secolului XX ? Pentru ca le incomodeaza teribil planurile lor de a intuneca lumea, de a o inrobi, de a o indraci. Slujitorii lui Lucifer nu suporta rugaciunile fierbinti de la Petru Voda. Elitele si-au pus oamenii lor in jilturile episcopale, dar Dumnezeu este mare si puternic si drept. El ii poate spulbera intr-o clipa pe acesti tradatori de neam si o va face la momentul potrivit. Noi sa ne rugam mai mult, fiecare in chilia inimii lui ca sa nu poata spune vrajmasul "intaritu-m-am asupra lui".Am vazut de curand pe youtube un flim despre un fost preot ortodox, fost paroh la catedrala episcopala din Cluj , pr. Ioan Nichita care a devenit pastor ''evanghelist''. L-am urmarit oripilata, am vrut sa aflu ce anume nu i-a placut in Ortodoxie si cum s-a produs lunecarea lui spre sectarism. Ar trebui sa-l vedeti ca sa intelegeti ca uneori dreapta noastra credinta e sapata din interior. Nenorocitul vorbeste in bataie de joc despre Sfintele Taine si chipul lui, cred, dupa cadere a capatat ceva dracesc. Iar adeptii din sala au niste figuri de te inspaimanta, parca sunt cu totii zombificati, nu au caldura, de fapt nu au haina botezului. Imi pare rau ca nu stiu sa postez, vi l-as fi trimis pentru ca este de luat aminte.Poate il postati voi.

    • Traiasca Legiunea si Capitanul!

      il stim sora Aurora, nu e nevoie sa mai smintim si pe altii
      numai putregaiul cade din Biserica - Parintele Arsenie Boca

  5. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Off topic
    Frate Apologeticum, te rog să îi atragi atenţia părintelui Timotei asupra următorului material:
    Sfânta liturghie (frângerea Pâinii) în Noul Testament
    http://iisusestedomnul.wordpress.com/2012/07/25/sfanta-liturghie-frangerea-painii-in-noul-testament/

  6. Preot Gabriel

    Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Din păcate în zilele de astăzi voia lui Dumnezeu este ultima care se ia în considerare; azi nu voia Domnului se face, ci voia omului! Cum vrea omul trebuie să vrea și Dumnezeu. Dumnezeu ne poruncește: „Iubiţi pe vrăjmaşii voştri, binecuvântaţi pe cei ce vă blesteamă, faceţi bine celor ce vă urăsc şi rugaţi-vă pentru cei ce vă vatămă şi vă prigonesc”, auziți..., să iubim și pe cei care ne vrăjmășesc(Matei 5, 44), iar Sfântul Apostol Pavel ne îndeamnă ca „soarele să nu apună peste mânia voastră” (Efeseni 4, 26) și ce fac unii dintre mai marii noștri ierarhi? Dă la o parte voia lui Dumnezeu și-și fac propria voie după a lor mândrie! Dar să nu socotească Bunul Dumnezeu păcatul lor și al nostru! Dumnezeu să ne ajute pe toți, oriunde și întotdeauna!

  7. crestinul ortodox

    Traiasca Legiunea si Capitanul!

    si Noi oamenii de rand sau "colivarii "cum suntem numiti VOM VREA SA FIM DE PARTEA ADEVARULUI si A LUMINII , nu ne intereseaza ce spun ' acei lupi in piei de oaie ' sau ' marii nostri ierarhi '!!!
    caci Adevarul si Lumina Arata Un SINGUR ARHIEREU CARE SE IMBRACA in ADEVAR si LUMINA , adica DOMNUL IISUS HRISTOS IN SLAVA ,
    LUMINA DIN LUMINA ...
    amin!

  8. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    @admin
    "ce-are una cu alta?"
    Scuze, n-am fost clar!
    Cand te opui Sfintilor Parinti care au anatemizat pe cei care promoveaza calendarul papistas, mai devreme sau mai tarziu Hristos iti da o palma, prin tertzi.
    Acesti Astradromi au fost foarte vocali cand era vorba de calendarul patristic fatza de cel papistas.
    Punand in contrast pe Par. Cleopa, Moroi, etc. cu anatemele Sfintilor Parinti, ceva trebuie sa se intample.
    Stiu ca supara cele de mai sus dar e bine sa nu ne declaram anti-masoni si in acelasi timp sa ajutam activitatile anti-ortodoxe ale acestora.
    Daca cititi despre "Patriarhul" Meletie mai multe o sa va lamuriti.
    "Sa stam cu frica, sa...".

  9. Legio Patria Nostra

    Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Doamne ajuta ! Apologeticum cerceteaza putin si spune sa stie lumea si despre interzicerea vanzarii revistei Atitudini si revistei Lumea Monahilor la magazinele episcopiei Clujului , in urma unor ""directive de partid"" primite de ""inginerul cfr-ist colaborator al securitatii"" de la ""nefericitul sef mason "" !

    • Traiasca Legiunea si Capitanul!

      asta e veche.. ca de altfel in toata tara.. tot ce e oficial este imporiva revistei Atitudini

  10. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    http://www.youtube.com/watch?v=rusmuh0m63E

  11. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Propun sa lasam vorbitul frumos si sa trecem la fapte,adica sa mergem la Oradea ,sa-l luam de barba pe tapul numit Sofronie si sa maturam strada cu el!Un nemernic,la fel ca Daniel,seful lui!Daca va cadea regele basina,va urma si judecarea lui Daniel si a acolitilor,rabdare,nu mai este mult!

  12. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Doamne, Doamne da-ne sa ne trezim odata, cum se poate ajunge la astfel de dispute, am fost in pelerinaj cu ASTRADROM a fost deosebit de folositor pentru suflet, mai ales ca am ajuns la asa mari preoti cum sunt ARHIM. IUSTIN PARVU, un sfant pe acest pamant si le recomand tuturor sa ajunga la MANASTIREA PETRU VODA, MACAR PENTRU A LUA O BINECUVANTARE DE LA PARINTELE, iar la PR. EFTIMIE de la Schitul SFINTILOR ROMANI/ GRADISTEA DE MUNTE ESTE DEOSEBIT DE FRUMOS SI VA RECOMAND SA MERGETI DE HRAM IN DATA DE 15. AUGUST 2012 UNDE O SA INTALNITI UN ADEVARAT PREOT SI O SLUJBA LA CARE PUTETI PARTICIPA CU ADEVARAT PENTRU SUFLETELE DVS. DUPA CARE SE POATE MERGE SI LA MORMANTUL PR. ARSENIE BOCA LA MANASTIREA PRISLOP, fiindca e aproapre de acest Schit din Inima Daciei,...

  13. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Episcopu e pe felie cu cucoana aia, Alinuța, îi iese și lui ceva loz. De la ăilalți nu pupă nimic. Dac-ar fi după capu vostru l-ați lăsa pe bietu om să moară-n drum.
    Și ce să caute la Petru Vodă, să se încaiere ortodocșii lor cu ortodocșii noștri?

  14. crestinul ortodox

    Traiasca Legiunea si Capitanul!

    rabi ....
    Crestinii Ortodocsi nu se incaiera , intre ei ;
    Crestinii Ortodocsi SUNT si Trebuie sa fie Uniti intru DOMNUL IISUS HRISTOS in Gand Fapta si Cuvant !
    altfel nu sunt Crestini Ortodocsi .
    IAR cei ce se cred 'ortodocsii ' poate Ca da se vor incaiera dupa cum spui !
    Sa Fim Crestin Ortodox si nu doar 'ortodox'
    Ce este orgoliul ? ce-i acela orgoliu/
    si de unde vine !!!
    Sa FIM CU HRISTOS si nu fara de HRISTOS !
    amin!

  15. Lili Si Mihai Dumitrean

    Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Dragii mei, Arhimandrit Iustin Parvu este o frana foarte puternica pentru toti cei ce vor sa ne destabilizeze tara, tocmai de asta incearca sa ni-l interzica prin toate mijloacele. Eu cred ca si sefului bisericii romane ii este teama de parintele Iustin deoarece Avva Iustin poate chema la lupta impotriva faradelegilor ecumeniste si nu numai, o tara intreaga. Si slujitorii rauui stiu lucrul acesta...Dar si acest mare duhovnic, iubitor de Romania Ortodoxa va pleca la Domnul si atunci chiar nu stiu ce aparator pamantesc vom avea...Sigur, da Dumnezeu aluat bun...

  16. crestinul ortodox

    Traiasca Legiunea si Capitanul!

    crestin ortodox inseamna de fapt a spune ca HRISTOS este ORTODOX !
    sau HRISTOS ESTE ORTODOXIA ! in traducere HRISTOS este DREPT IN CUVANT !
    si cand spuneti sau veti vrea sa spuneti ADEVARUL , Marturisiti-l asa ca Un Adevarat Crestin Ortodox !
    nu doar crestin … insuficient ( si neoprotestantiii isi spun tot crestini ) si nici doar …ortodox , asemeni insuficient sau cuvant gol si este numai mandria care mi-o atribui , ‘eu sunt ortodox ‘ acel “eu…”
    ASTA Va DECIDE si TREBUIE SA O SPUNA DUMNEZEU daca cutare ‘este ortodox’ sau ‘sunt ortodox ‘, nu noi trebuie sa spunem asta DUMNEZEU SAU DREPTUL JUDECATOR ; altfel spus stiti cine a mai spus ca este mai presus de DUMNEZEU sau ortodox …si a cazut in haurile iadului -mandria !!!
    Marturisiti Fratilor pe HRISTOS CA ESTE ORTODOX ! ,,
    SA FIM INTRU HRISTOS CEL ORTODOX !
    FITI CRESTIN ORTODOX pina la capat !
    caci Adevarata si Mare Plata veti avea si veti sparge si darama ‘ziduri de piatra ‘ CE par de nezdruncinat !
    Doamne Ajuta la Folos , Ce am scris despre HRISTOS !
    amin!

  17. legionarulortodox

    Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Lili Si Mihai Dumitrean- Starea poporului roman, e flescaita, curajul marturisirii, la foarte multi dintre noi, a disparut, nevoile financiare sunt foarte mari........Ma indoiesc, ca Parintele Iustin poate chema o tara intreaga, sa i fie alaturi, e lasitate mare....Crezi ca sar multi sa-l apare........Avem de lucru la rugaciune si post. Si sa mai mergem pe la Petru Voda, sa ne intarim, daca vrem sa fim, "razboinici" ai Lui Hristos!

  18. Lili Si Mihai Dumitrean

    Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Ai foarte mare dreptate! Sa ne punem noi la punct, cum bine spunea Parintele Arsenie Papacioc...Daca se intampla atatea rautati este si din vina noastra ca duhovnicese nu facem ceea ce trebuie...

  19. crestinul ortodox

    Traiasca Legiunea si Capitanul!

    http://www.youtube.com/watch?v=c4_t0bKDW_E&feature=related

  20. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Amin,
    se pare ca esti stilist.
    Sofronie are ce are si cu ASTRADROM dar si cu pr Iustin si Arsenie. Sofronie are ceva impotriva traditionalistilor.
    "astradromistii" au luat atitudine impotriva extremei stiliste asa precum si pr Iustin a facut-o atunci cand a spus ca nu trece la stilisti si nu are nimic cu aceasta secta din Romania. Stilistii din Romania nu sunt in comuniune cu nici o Biserica Ortodoxa din lume indiferent de calendar. Rusii, Sarbii, Ierusalimul tin calendarul neindreptat si sunt in comuniune cu Biserica Ortodoxa Romana si nu cu stilistii lui Danion, pe care ii enumeri.
    Nu am nimica cu Danion, dar nu cred ca merita sa il amesteci in chestiunea asta caci nu are nimic una cu alta. Pana una alta, pr Iustin si-a spus clar opinia referitor la stilisti. Asta ar insemna ca si pr Iustin s-a impotrivit sfintilor parinti. Fi serios si nu incerca sa faci diversiuni stiliste.
    Patriarhul Meletie a fost mason, dar nu singurul. Au fost multi ierarhi care au fost in masonerie, indiferent de felul in care tineau calendarul (vechi sau nou).
    PS Sofronie e impotriva tuturor celor ce nu impartasesc ideile sale. Ai vorbit cu vre-un preot din Bihor? Ai putea afla caracterul acestui ierarh si apoi sa iti dai seama de ce este impotriva pelerinajelor la duhovnicii cu adevarat ortodocsi.
    Amin, te sfatuiesc sa lasi stilismul dezbinator si sa revii in comuniune cu Biserica Ortodoxa.

  21. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Se pare ca artileria lui PS Sofronie si-a inceput rafalele.
    Concret nu au cu ce sa ii acuze ci doar ii sapa pe la spate.
    Am intrat pe site-ul ASTRADROM si am vazut ca sunt ortodocsi adevarati, echilibrati. Se pare ca nu au cazut in nici o extrema, nici stilista si nici ecumenista sau materialista.
    E un site frumos asemenea APOLOGETICUM-ului.
    Vedeti ce am gasit pe siteul ASTRADROM in urma cu cateva minute.
    http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2012/06/manastirea-izbuc-ataca-pe-la-spate.html

  22. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Nu cred ca e normal sa-i amestecam pe stilisti , daca sunt persoane care sustin calendarul vechi, fac acet lucru sustinand Biserica Rusa, sau Athos-ul, sau Biserica Sarba, cea din Ierusalim, etc, de ce apar aici stilistii... poate din rea intentie sau ostentativ. RUSIA A FOST PE STIL NOU SI CHIAR IN ACELE VREMURI DE MARE PRIGOANA, A REVENIT LA STILUL VECHI, DECI REPET A REVENIT LA STILUL VECHI, IAR ACEL IERARH A FOST CANONIZAT CA SFANT. Altii nu au acceptat sub nici o forma aceasta schimbare de calendar si au ramas in continuare pe stilul de pana atunci, vechi.. Iar daca noi l-am acceptat pe cel nou e normal ca cineva sa ii arate cu degetul pe rusi intrebandu-se de ce nu suntem si noi ca ei. DE CE EI AU STAT CATEVA LUNI PE STIL NOU SI APOI AU REVENIT LA STILUL VECHI? Inseamna oare ca Bis. Rusiei e stilista? Nicidecum. Deci nici Danion nu sustine stilistii ci ACELE BISERICI CARE AU FOST pe stil nou SI AU REVENIT PE STIL VECHI cum e cea a Rusiei de ex. Intrebati pe rusi care e calendarul corect si vedeti ce or sa spuna... sau intrebati manastirile din Athos de ce tin stilul vechi... oare de ce. Cu ei discutati corectitudinea acestui gest.

  23. Basarabeanu Liliana

    Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Grigore, sigur ca ai mare dreptate! Calendarul nu trebuia schimbat insa nici cei de pe vechi nu sunt fara de pacat...Comit greseli dogmatice, stiu ce spun: daca un ortodox de stil nou trece la calendarul vechi li se da un rand de nasi si li se face mirungerea! De ce? Oare bebelusii care sunt botezati pe stil nou nu li se face mirungerea??? Ei zic ca fac doar o completare a Botezului.. Nepotul meu la al carui botez am participat, si care a fost botezat cu numele de Alin Cosmin, de la varsta de 14 ani de cand sora mea a trecut pe calendarul vechi, se numeste acum Constantin!..La fel se intampla cu casatoritii pe stil nou care trec pe vechi: li se da alti nasi si li se completeaza Taina Sfintei Cununi...In plus ei spun ca daca esti pe stil vechi te mantui, ceea ce este o foarte mare erezie: ne mantuie mila lui Dumnezeu, faptele, trairea curat duhovniceasca, smerenia...Asa ca sa nu ii idealizam...
    Cat despre Danion Vasile ale carui scrieri le-am citit cu interes si cu maxima bucurie vazand ca un astfel de vlastar s-a nascut in sanul Bisericii ortodoxe Romane, a gresit cand la facut mincinos pe parintele Cleopa...Stiu ca nu a facut-o cu rea intentie, ptr ca Danion e un suflet curat, dar totusi...
    Ce vreau sa spun eu, ca acum nu este timp si nici loc de aceste frecusuri dintre cele doua calendare: problema este secularizarea lumii asteia, apostazia, actele biometrice, homosexualitatea care se intinde ca o plaga cu o viteza uimitoare, distrugerea familiei ortodoxe...Deci sa ne unim caci "vechi" sau "nou", suntem inainte de toate ORTODOCSI si avem acelasii crez: MANTUIREA SUFLETELOR NOASTRE SI ALE URMASILOR NOSTRI !!!!!!!!!!!

  24. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Ai dreptate acestea sunt adevaratele probleme si acestea sunt adevaratle preocupari.
    Cei din stilul vechi care fac acele adaugiri sunt cu totul exagerati, poate chiar gresesc atunci cand vin ei si "completeaza' ceea ce s-a facut canonic. Poate ca asta o fac unii stilisti, pt ca am auzit ca pe aici se intampla asa ceva. In Bisericile de pe stil vechi canonice, nu se intampla asa ceva.
    Mai e problema informatilor care au aparut in special dupa 1989, pana atunci nu se stiau multe, s-au deschis arhive, persoane care au fost in inchisorile comuniste au putut spune drama si trairea duhovniceasca de acolo, ceea ce nu se stia mai nimic inainte. S-a aflat mai tarziu de activitatea duplicitara a unor lideri dupa deschiderea unor arhive, cea ce era necunoscut inainte de 89. Asta a fost ideea lui Danion, ca unii oameni nu stiau inainte de revolutie, cum au avut loc aceste schimbari de calendar, impuse de fortele anticrestine, care vroiau o divizare in randul celor dreptcredinciosi. Mai tarziu chiar patriarhul care a facut aceasta schimbare, a declarat ca-i pare rau vazand ortodoxia divizata. Asta s-a aflat dupa multi ani ! Mult mai tarziu s-a aflat din unele reviste apartinand unor dusmani ai credintei ca acest patriarh facea parte si din grupul lor, dar asta nu o spun eu ci chiar ei. Inainte de revolutie nu se stia nimic deci orice om care-si da cu parerea nu cunostea cauzele, pentru ca asa cum am mai zis de-abia dupa 89 s-a aflat ceva. In aceasta situatie s-a aflat si Parintele Cleopa care facand declaratii inainte de 89 nu aflase nimic despre arhivele care s-au deschis mult mai tarziu.

  25. Basarabeanu Liliana

    Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Pai sigur ca schimbandu-se calendarul s-a vrut divizarea...Cum reuseste o natiune sa dainuie de-a lungul timpului? Prin jertfe patriotice, prin crez religios, prin traditii..Este clar ca s-a avut si se are interesul taierii radacinilor noastre milenare. Nu incape indoiala.Nu imi place sa ii numim stilisti ci ortodocsi de rit vechi! Au ravna chiar daca uneori copilareasca asa cum zicea Cuviosul Paisie Aghioritul despre cei de pe vechi din tara noastra! Grigore, mie imi sunt dragi dar sa stii ca multi dintre ei ne vad pe noi cei de pe nou ca pe niste...duca-se pe pustii. Eu am o sora care este pe vechi de ani buni si am frecventat o vreme biserica de stil vechi ptr ca vroiam sa ma dumiresc cum stau lucrurile si nu prea mi-a placut ca nu am vazut duh de dragoste.Adevar, adevar...dar "dupa dragoste va ve-ti cunoaste ca sunteti ai Mei!" Nu asa spunea Mantuitorul?Oricum, eu regret profund ca s-a produs schimbarea calendarului, a fost o mare greseala dar cu toate astea trebuie sa stam uniti si in primul rand smeriti, sa nu consideram ca ne suntem superiori unii altora si atunci cred ca mult se va mai milostivi Dumnezeu de neamul nostru romanesc!
    Doamne ajuta Grigore, si un post usor cu bucurie!

  26. Basarabeanu Liliana

    Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Si apropo de Patriarhul care a permis schimbarea. Ei zic si sunt ferm convinsi de treaba asta, ca Patriarhul care este ingropat la nu stiu ce biserica sau manastire din Bucuresti, ii cresc constant ...coarne pe care i le taie cand si cand. Intelegi? Eu nu zic, orice e posibil...dar parca nu-mi vine sa cred...

  27. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Noi o sa ramanem in ascultare, in stilul nou in care ne aflam, chiar daca am aflat doar o parte din cauzele care au condus la asa ceva. Cei de pe stilul vechi de aici sunt exagerati, am auzit si eu, stiu atitudinea lor, dar ma refeream la cei canonici, Bis Rusa Sarba Athosul, Ierusalimul. Acestia nu sunt exagerati. Iar daca cineva ne aminteste ca in trecut s-au stabilit reguli clare in privinta calcularii datei Pastelui si a calendarului si s-au dat si anateme, nu e de vina cel care ni le reaminteste. Noi actionam aiurea, reprosam cuiva ca ne aminteste de acele decizii... Danion ni le-a REAMINTIT si atat, nu a luat el acele decizii ci ni le-a spus dupa ce el a aflat ca exista.

    • Traiasca Legiunea si Capitanul!

      Fratilor, in clipul de mai jos, il vedem pe IPS Teofan, la Manastirea Vatoped, manastirea care se afla in Muntele Athos. STIM CU TOTII, CA TOT MUNTELE ATHOS, TOATE MANASTIRILE DIN EL, SUNT PE CALENDARUL VECHI.
      IN CLIP, OBSERVAM, PRIMIREA CALDA DE CARE A AVUT PARTE IPS TEOFAN, (MITROPOLIT PE CALENDARUL NOU), EL FIIND PRIMIT, DE CALUGARII VATOPEDINI, IMPREUNA CU STARETUL LOR, CARE SUNT PE VECHI..........MAI MULT, IL RECUNOSC, PE IPS TEOFAN ( MITROPOLIT PE NOU) CA FIIND VALID, CA SA ZIC ASA........ SI IL ASEAZA PE SCAUNUL ARHIERESC, MAI MULT IPS TEFOAN, CHIAR BINECUVANTEAZA CU CRUCEA, SI TOT IPS TEFOAN, TINE UN CUVANT DE INVATATURA.
      http://cidadededeus.wordpress.com/2010/06/25/pelerinajul-ips-teofan-in-sfantul-munte-athos/

      CRED, CA E DE AJUNS, PENTRU TOTI, PE VECHI, SAU PE NOU , SA STIE CLAR, CA SUNTEM UNA SI ACEEASI, DOAR CA SUNT NISTE NEINTELEGRI CU CALENDARUL........DAR NOI, CEI DE PE CALENDARUL NOU, SUNTEM CU HAR SI INTRU DUHUL SFANT, IN BISERICA ORTODOXA.

      • Traiasca Legiunea si Capitanul!

        V-ati abatut de la tema articolului ! Cu exceptia citorva comentatori,ati luat-o razna!Treceti la subiect,lasati palavrageala colaterala!

  28. Ioana din Oradea

    Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Alina Giurgiu e o afacerista. Are un amant in Izrael cu care colaboreaza in domeniu de "pelerinaje", dar la mijloc e banul. Trist e ca aceasta femeie insala multa lume luand bani grei dupa ei si folosindu-se de numele lui Dumnezeu.

  29. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    am fost de mai multe ori in pelerinajele organizate de Astradrom Oradea si mi-au folosit extrem de mult. Voi merge in fiecare an daca voi putea si sper sa ajung, ca si pana acum, la Petru Voda si la parintele Iustin, o mangaiere pentru suflet...

  30. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2012/12/episcopul-sofronie-este-acuzat-de.html

  1. Pingback: Episcopia Oradei boicoteaza pelerinajele la Parintele Iustin de la manastirea Petru Voda « Saccsiv's Weblog

Leave a Reply to Nelutu Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*