X confirma:

Uniunea europeana este un proiect pasabil si vocatia europeana a romanilor se poate confirma in fapte.

Legat ideea Statelor Unite ale Europei (SUE) unii au facut o analogie, involuntar, cu sintagma folosita in contexte mai indoielnice. Se stie ca este un vechi proiect al cercurilor masonice. Se face o analogie riscata si care poate sa inflameze pe cei dispusi spre o lectura mai conspirationista a istoriei. Nu cred ca e cazul…

Poporul roman nu are o idee supraordonatoare in care sa creada si care sa-l mobilizeze in momentul de fata.

Fenomenul de Globalizare nu poate fi oprit! Nu putem combate sau bloca globalizarea…

Y confirma:

In acest proiect al SUE eu gasesc radacini crestine ale Europei… In ce priveste stat masonic sau nu, putem spune ca si statul roman este un proiect masonic, si Cuza si majoritatea bonjuristilor erau masoni.

Nationalismul este o creatie moderna de a ideologiza natiunea. As numi patriotismul, o iubire de tara, de patrie… care trebuie reinventata, dar nu ca “suntem cei mai buni, suntem tara cea mai frumoasa”… Eu cred ca acesta este mesajul crestin autentic de demolare a barierelor nationaliste, din familie si de aducere a omului la deplina umanitate.

Statul National unitar este depasit, la fel si Biserica Nationala sub aspectul conceptului si al functionalitatii concrete.

Proiectul Uniunii Europene s-a nascut in context crestin-democrat. Cei care au creat Uniunea Europeana nu au fost masoni. Konrad Adenauer in toata perioada razboiului a stat intr-o manastire, se ruga de dimineata pana seara, recita orele benedictine. Robert Schuman se ruga in fiecare zi. Deci erau crestini practicanti. Inceputurile Uniunii Europene s-au nascut tocmai din acest dezgust fata de nationalismul care de doua ori a distrus Europa. Nu mai avem ce face astazi cu Nationalismul; a fost un proiect masonic, creat ca replica impotriva catolicismului, care era majoritar in Occident. Asta e proiectul national: un proiect masonic, anti-crestin, in vederea mea. Trebuie sa depasim acest filetism. Trebuie sa revenim la intelegere plenara a Universalitatii Crestine. Hristos nu ne va intreba la Judecata de Apoi daca suntem crestin-ortodocsi sau crestin-catolici.

Pericolul nerealizari SUE este ca Europa sa devina irelevanta in globalizare care, va aduc aminte, nu a pornit dintr-o cultura asiatica, ci pana la urma este tot un rezultat al culturii iudeo-crestine; ca are o componenta iudaica sau protestanta mai mare decat ortodoxa sunt dispus sa accept…

Z confirma:

Odata cu caderea Constantinopolului, Ortodoxiei ii lipseste in mod evident un centru, nu mai are un centru in jurul caruia sa pivoteze si sa-si construiasca o unitate efectiva… Motiv pentru care, eu lansez o teza ca Bruxelles-ul, asa cum este el hulit, considerat capitala eurobirocratiei etc. etc. este si o provocare ecleziologica

Trebuie sa identificam despre ce biserica vorbim. Pe de deoparte avem la Bruxelles doua structuri bisericesti mari care incearca sa reprezinte in fata decidentilor politici pozitia crestina. Pe deoparte avem Consiliul Conferintelor Episcopale Catolice, iar pe de alta parte avem Conferinta bisericilor europene, un fel de club mai larg cu 120 de dominatiuni, structuri eclesiale, in care ortodocsii au fost prezenti de la inceput, dar prin care nu se simt tot timpul reprezentati. O consecinta a pregatirilor Marelui si Sfantului Sinod este si aceea ca intre timp avem structuri ceva mai articulate ale reprezentarii Ortodoxiei la Bruxelles si nu numai. Iata ca avem un Consiliu permanent al reprezentantelor Bisericii Ortodoxe in capitala birocratica a Europei. Pozitia catolicilor este pe linia fondatorilor ideii de Uniune europeana.

Reactia crestina la fenomenul globalizarii este una constructivaGlobalizarea din punct de vedere al gandirii crestine nu este un fenomen care trebuie redus doar la defectele sale. Din punct de vedere al sansei de a face mesajul lui Hristos audibil cu adevarat in toate cele 4 colturi ale lumii, globalizare este traducerea secularizata a Universalitatii (Ecumeni-citatii). Iar din acest punct de vedere Biserica Ortodoxa, autentica, dar si celelalte confesiuni nascute de-a lungul istoriei nu pot sa nu vada in globalizare inclusiv semnele vremii si inclusiv voia lui Dumnezeu. Ganditi-va la misiunea pe care noi o facem. Uitati-va de pilda, din punct de vedere al Ortodoxiei, ganditi-va la numarul mare al parohiilor care au aparut peste tot in lume.

Vom dezvalui apoi si identitatea celor care au putut pronunta astfel de blasfemii la adresa Ortodoxiei si Neamului Romanesc.