Patriarhia Ierusalimului: Precizari despre intreruperea comuniunii cu Patriarhia Romana

Patriarhia Ierusalimului a expus clar motivele impotrivirii ei fata de construirea unei biserici la Ierihon de catre Patriarhia Romaniei, precum si motivele intreruperii pomenirii Patriarhului Romaniei in Diptice, atat in scrisoarea cu nr. 63/27.01.2011 a Preafericitului Patriarh al Ierusalimului, kir Theofilos, catre Preafericitul Patriarh al Romaniei, kir Daniel, precum si in comunicatul referitor la aceasta de pe site-ul ei (https://www.jp-newsgate.net/gr/2011/05/09/3352/ ).
De aici se vede ca Patriarhia Ierusalimului nu intentioneaza sa se implice cu Patriarhia Romaniei intr-o interminabila confruntare pe internet, de altfel daunatoare pentru membrii Bisericii.
Cu toate acestea, considera ca indispensabil sa ofere cateva lamuriri, ca raspuns la anumite puncte din scrisoarea cu nr. 2133/ 4.04.2011 a Prefericitului Patriarh al Romaniei kir Daniel catre Preafericitul Patriarh al Ierusalimului kir Theofilos si din comunicatul-interviu al Preasfintitului Episcop-vicar Ciprian Campineanul, de pe site-ul Patriarhiei Romaniei https://www.basilica.ro/en/news, din 12 mai 2011.
In ceea ce priveste contributia Patriarhiei Romaniei catre Patriarhia Ierusalimului prin clerici de origine romana, cum sustine Patriarhul Romaniei, Patriarhia Ierusalimului asigura ca clericii romani ce slujesc in Patriarhia Ierusalimului sunt doar doi, inscrisi in mod canonic.
In ceea ce priveste afirmatia ca intreruperea pomenirii si caterisirea Arhimandritului Ieronim sunt acte anticanonice, pentru ca incepuse dialogul asupra temei, s-a hotarat astfel de catre Sfantul si Sfintitul Sinod, pentru ca atat din scrisoarea Patriarhului Romaniei, cat si din vizita Preasfintitului Episcop-vicar Ciprian, era evident ca acest dialog era inteles de catre Patriarhia Romaniei, ca ducand doar la legalizarea situatiei anticanonic create.
In ceea ce priveste afirmatia Preasfintitului Episcop Ciprian despre caterisirea Arhimandritului Ieronim, ca cleric al altei jurisdictii, fara ca acesta sa fie chemat mai inainte, nu sta in picioare, intrucat caterisirea acestuia s-a hotarat dupa ce abaterea sa ecleziastica a avut loc in jurisdictia canonica a Ierusalimului si dupa ce acesta in mod repetat a fost invitat si instiintat de mai inainte.
Patriarhia Ierusalimului nu poate sa impartaseasca pozitia Preasfintitului Episcop Ciprian din interviul sau din 12 mai 2011 despre titulatura Altarului ridicat deja anticanonic, de „settlement”/ „asezamant” sau „stabiliment” – de ce categorie? -, nici despre intreruperea pomeniri doar pentru abateri dogmatice.
Canoanele Bisericii despre ridicarea de Altar intr-o jurisdictie straina sunt clare si explicite. (nn. la fel si cele de slujire impreuna cu ereticii)
Patriarhia Ierusalimului precizeaza catre toate Bisericile Ortodoxe surori, catre care va si trimite in curand Hotararea Sinodala respectiva, din 26 aprilie/ 9 mai 2011, despre intreruperea pomenirii, ca justificarea argumentata cu pretextul pelerinilor si stabilizarea situatiei anticanonic create de catre Patriarhia Romaniei constituie inceputul degradarii treptate a cadrului ei jurisdictional si a transformarii lui in camp liber de actiune, ca si cum nu s-ar fi hotarat sa fie pastorit de catre ea (Patriarhia Ierusalimului), asa cum s-a intamplat de-a lungul veacurilor.
Patriarhia Ierusalimului ramane consecventa in orientarea deplinei comuniuni in Hristos cu Patriarhia Romaniei, cata vreme ea va actiona pe piatra absolutei unanimitati a respectarii inviolabile a drepturilor ei de secole in Tara Sfanta.

(SURSA: https://www.jp-newsgate.net/gr/2011/05/20/3393/, TRADUCERE: https://acvila30.wordpress.com/)

7 comments

  1. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Ce zic rusii, sarbii, bulgarii si toate celelalte tari ortodoxe despre acest subiect?

  2. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    @Gicu Manea:
    o sa vedem dupa ce Ierusalimul isi trimite scrisorile justificative catre ei ce atitudine vor avea oficial.

  3. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    „Patriarhia Ierusalimului precizeaza catre toate Bisericile Ortodoxe surori, catre care va si trimite in curand Hotararea Sinodala respectiva, din 26 aprilie/ 9 mai 2011, despre intreruperea pomenirii...”

  4. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    frati romani, haideti sa vedem exact cum stau lucrurile.De ce greci acum cand asezamantul de la Ierihon este apraope de finalizare au declansat scandalul acesta si nu acum 13 ani cand lucrarile erau la inceput. se stie ca Patriarhul Diodoros era apropiat romanilor altfel nu s-ar fi apucat romanii sa construiasca. daca in Romania se construieste o biserica cu foarte mari eforturi ganditi-va cat este de greu intr-o tara straina si cu atat mai mult in Israel unde majoritare sunt celelate doua religii iudaismul si islamismul.Doar cine construieste poate sa inteleaga cat de de greu este ... sa ne dam cu parerea este foarte usor penbtru fiecare dintre noi.nu a fostdeloc usor pentru parintele Ieronim sa contruiasca un asemenea asezamant de o asemenea frumusete, care drept sa spun este cel mai frumos din tara sfanta, in celelalte biserici cred ca nu este una in care sa nu gasim o sumedenie de kitch-uri. asta merita un OM care se lupta sa faca o biserica intr-o tara straina? sa fie caterisit pentru ce? pentru ca a zidit o biserica luptandu-se cu toti potrivnicii vremii?iar despre faptul ca s-a iimpartasit cu catolicii , informati-va inainte de a spunne sau scrie ceva nu doar de pe youtube, nu e de ajuns sa detii informatia , ci trebuie sa o si argumentezi. Grecii din Ierusalim caterisesc cam usor si fara argumente ( amintiti-va de caterisirea fostului patriarh al ierusalimului Irineu, doar pentru erzie poate fi caterisit un patriarh si pentru fapte morale deosebit de grave) Haideti sa mai judecam inainte de a zice ceva si mai bine ar fi sa ne vedem propriile noastre pacate care daca am fi sinceri nu sunt putine.unii se lupta sa constriasca biserici pentru noi si altii ii acuza fara sa-i cunoasca macar, vi se pare normal? Felicitari Parinte Ieronim pentru minunatul Asezamant pe care l-ati construit la Ierihon si asteptam incurand sa va cantam ,, Pe Stapanul...”

    pentru Gicu Manea: pai ce sa zica rusii care au 10 manstiri in Tara Sfanta? si la drept vorbind problema a plecat datorita faptului ca reprezentantul Patriarhiei Romane la Geneva ,a cazut de acord cu Rusii reprezentati de Mitropolitul Ilarion si nu a fost de partea grecilor reprezentati Mitropolitul Ioannis Ziziulas, si de atunci au pornit problemele intre Patriarhia Ierusalimului si Patriarhia Romana.
    Intrebarea mea este : care ar fi solutia la aceasta problemea? sa cedeam Asezamntul de la Ierihon grecilor? vi se pare normal dupa atata munca si bani investiti? sau sa fie demolat ?

  5. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    rusii bulgari si sirbi nu spun nimic deoarece seful lor este MOSCOVA, tot MOSCOVA a instalat si pe PATRIARHUL IERUSALIMULUI care a uitat ca actualul PATRIARH al Ierusalimului a stat necanonic pt. asta Patriarhia Romana l-a pomenit...ce repede uita lumea...

    rusi, bulgari si sirbi sint mereu contra romanilor la IERUSALIM, ca si pelerin nicaieri , in locurile patronate de rusi , bulgari sau sirbi , la locurile Sfinte nu esti primit cu dragoste frateasca intru DOMNUL cind se aude ca esti roman, asa am vazut EU, sper s anu gresesc...

    sa ne rugam pt. pacea la Ierusalimului si Biserici noastre Ortodoxe.

  1. Pingback: Patriarhia Ierusalimului: Precizari despre intreruperea comuniunii cu Patriarhia Romana « Saccsiv's Weblog

  2. Pingback: Reconciliere între Patriarhia Română şi cea a Ierusalimului, privind Aşezământul din Ierihon | † APOLOGETICUM: Ortodoxie, neam şi ţară

Leave a Reply to Marian M Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*