Patriarhia Ierusalimului a expus clar motivele impotrivirii ei fata de construirea unei biserici la Ierihon de catre Patriarhia Romaniei, precum si motivele intreruperii pomenirii Patriarhului Romaniei in Diptice, atat in scrisoarea cu nr. 63/27.01.2011 a Preafericitului Patriarh al Ierusalimului, kir Theofilos, catre Preafericitul Patriarh al Romaniei, kir Daniel, precum si in comunicatul referitor la aceasta de pe site-ul ei (https://www.jp-newsgate.net/gr/2011/05/09/3352/ ).
De aici se vede ca Patriarhia Ierusalimului nu intentioneaza sa se implice cu Patriarhia Romaniei intr-o interminabila confruntare pe internet, de altfel daunatoare pentru membrii Bisericii.
Cu toate acestea, considera ca indispensabil sa ofere cateva lamuriri, ca raspuns la anumite puncte din scrisoarea cu nr. 2133/ 4.04.2011 a Prefericitului Patriarh al Romaniei kir Daniel catre Preafericitul Patriarh al Ierusalimului kir Theofilos si din comunicatul-interviu al Preasfintitului Episcop-vicar Ciprian Campineanul, de pe site-ul Patriarhiei Romaniei https://www.basilica.ro/en/news, din 12 mai 2011.
In ceea ce priveste contributia Patriarhiei Romaniei catre Patriarhia Ierusalimului prin clerici de origine romana, cum sustine Patriarhul Romaniei, Patriarhia Ierusalimului asigura ca clericii romani ce slujesc in Patriarhia Ierusalimului sunt doar doi, inscrisi in mod canonic.
In ceea ce priveste afirmatia ca intreruperea pomenirii si caterisirea Arhimandritului Ieronim sunt acte anticanonice, pentru ca incepuse dialogul asupra temei, s-a hotarat astfel de catre Sfantul si Sfintitul Sinod, pentru ca atat din scrisoarea Patriarhului Romaniei, cat si din vizita Preasfintitului Episcop-vicar Ciprian, era evident ca acest dialog era inteles de catre Patriarhia Romaniei, ca ducand doar la legalizarea situatiei anticanonic create.
In ceea ce priveste afirmatia Preasfintitului Episcop Ciprian despre caterisirea Arhimandritului Ieronim, ca cleric al altei jurisdictii, fara ca acesta sa fie chemat mai inainte, nu sta in picioare, intrucat caterisirea acestuia s-a hotarat dupa ce abaterea sa ecleziastica a avut loc in jurisdictia canonica a Ierusalimului si dupa ce acesta in mod repetat a fost invitat si instiintat de mai inainte.
Patriarhia Ierusalimului nu poate sa impartaseasca pozitia Preasfintitului Episcop Ciprian din interviul sau din 12 mai 2011 despre titulatura Altarului ridicat deja anticanonic, de „settlement”/ „asezamant” sau „stabiliment” – de ce categorie? -, nici despre intreruperea pomeniri doar pentru abateri dogmatice.
Canoanele Bisericii despre ridicarea de Altar intr-o jurisdictie straina sunt clare si explicite. (nn. la fel si cele de slujire impreuna cu ereticii)
Patriarhia Ierusalimului precizeaza catre toate Bisericile Ortodoxe surori, catre care va si trimite in curand Hotararea Sinodala respectiva, din 26 aprilie/ 9 mai 2011, despre intreruperea pomenirii, ca justificarea argumentata cu pretextul pelerinilor si stabilizarea situatiei anticanonic create de catre Patriarhia Romaniei constituie inceputul degradarii treptate a cadrului ei jurisdictional si a transformarii lui in camp liber de actiune, ca si cum nu s-ar fi hotarat sa fie pastorit de catre ea (Patriarhia Ierusalimului), asa cum s-a intamplat de-a lungul veacurilor.
Patriarhia Ierusalimului ramane consecventa in orientarea deplinei comuniuni in Hristos cu Patriarhia Romaniei, cata vreme ea va actiona pe piatra absolutei unanimitati a respectarii inviolabile a drepturilor ei de secole in Tara Sfanta.

(SURSA: https://www.jp-newsgate.net/gr/2011/05/20/3393/, TRADUCERE: https://acvila30.wordpress.com/)