Dictatura lui Basescu: Deznationalizarea educatiei romanesti – Academician Dinu C Giurescu: Ce este national in Legea educatiei nationale?

„Legea educaţiei naţionale”, asumată de guvern şi considerată neconstituţională de Curtea Constituţională, enumeră în articolul 3 „principiile care guvernează învăţământul preuniversitar şi superior din România”. Sunt 13 principii referitoare la: echitate, calitate, relevanţă, eficienţă, descentralizare, răspundere publică, „garantarea identităţii culturale a tuturor cetăţenilor români şi a dialogului intercultural”, autonomie universitară, libertate academică, transparenţă, „independenţa faţă de dogme religioase şi faţă de doctrine politice”, incluziune socială, „centrarea educaţiei pe beneficiarii acesteia”.

Un principiu lipseşte cu desăvârşire: cunoaşterea istoriei şi culturii româneşti. Absenţă cu urmări de durată, când examinăm şi alte articole ale acestei legi.

Într-adevăr, în articolul 4 citim că „educaţia şi formarea profesională a copiilor, tinerilor şi a adulţilor, au ca finalitate principală formarea competenţelor” pentru:

  1. „împlinirea şi dezvoltarea personală”;
  2. „integrarea socială şi participarea cetăţenească activă în societate”;
  3. „ocuparea unui loc de muncă şi participarea la funcţionarea şi dezvoltarea unei economii durabile”.

Rezultă că instruirea şi formarea profesională nu au de fel nevoie de cunoaşterea creaţiei culturale şi a istoriei României, a rostului ţării noastre în această parte a Europei. Formăm noi generaţii fără conştiinţa apartenenţei la România.

Lucrul capătă proporţii la articolul 37, aliniatul 1, care precizează: „În cadrul învăţământului preuniversitar, cu predare în limbile minorităţilor naţionale, toate disciplinele se studiază în limba maternă, cu excepţia disciplinei Limba şi literatura română”.

Iar aliniatul 2 a) din articolul 37 precizează: „Disciplina «Limba română» se predă pe tot parcursul învăţământului preuniversitar, după programe şcolare şi manuale elaborate în mod special pentru minoritatea respectivă”.

Pentru ca să nu existe nici o îndoială asupra intenţiilor legiuitorului, aliniatul 5, din acelaşi articol 37, adaugă: „În învăţământul primar, gimnazial şi liceal cu predare în limbile minorităţilor naţionale, Istoria şi Geografia României se predau în aceste limbi…” (sublinierile D.C.G.)

Aceste prevederi au fost însuşite de guvern şi urmează să fie supuse Parlamentului fără discutarea lor, prin procedura asumării răspunderii. Asumare care înseamnă aprobarea lor automată, întrucât coaliţia de guvernământ deţine majoritatea absolută în Camera Deputaţilor şi în Senat.

În rezumat, prevederile citate mai sus înseamnă că:

  • Istoria şi Geografia României vor fi predate în limba minorităţii naţionale respective;
  • Limba română va fi predată acestor minorităţi ca o limbă străină.

Punerea în practică a acestor prevederi ne duce departe.

a) Istoria şi Geografia României poate fi predată, în România, în limba maghiară, dar şi în germană, ucraineană, sârbă, în graiul romilor, de ce nu în limbile celor 15 minorităţi reprezentate în Parlamentul din Bucureşti.

b) Întrucât România este stat cu drepturi depline în Uniunea Europeană, europarlamentarii români din coaliţia guvernamentală ar putea propune Parlamentului de la Strasbourg extinderea predării istoriei şi geografiei ţărilor membre în limbile minorităţilor naţionale ale ţărilor respective. Ca urmare:

  • Istoria Bulgariei să fie învăţată în limba turcă
  • Istoria Macedoniei, în limba albaneză
  • Istoria Italiei, în limba germană
  • Istoria Serbiei, în limba ungară etc.

c) Ca o extindere a „dialogului intercultural”, predarea istoriei şi geografiei în limbile minorităţilor etnice poate fi extinsă şi la minorităţile de dată recentă din ţările europene. Ca urmare:

  • Istoria Germaniei să fie predată în limba turcă
  • Istoria Estoniei, în limba rusă
  • Istoria Letoniei, în limba rusă
  • Istoria Moldovei, în limba rusă şi în găgăuză
  • Istoria Ucrainei, în limba rusă etc.

Chiar dacă asemenea „iniţiative” nu ar fi pe placul parlamentarilor europeni, este foarte probabil, ca „principiile” din articolul 37 (vezi mai sus) să se regăsească şi în noua versiune a „Legii educaţiei naţionale”.

Punerea în aplicare a unor atari prevederi va contribui în mod direct, prin şcoală, ca naţiunea română să devină, treptat, o populaţie cu un vag sentiment al identităţii sale. Ţelul ultim este ca noile generaţii să nu mai gândească la patrie, la rostul şi menirea României în Europa, să nu mai ştie de aportul românilor la istoria şi civilizaţia europeană, să nu mai aibă sentimentul demnităţii naţionale, nici individual, nici colectiv.

În final, ne putem întreba de ce „Legea educaţiei naţionale” este intitulată aşa? Ce este „naţional” în ea?

Ea preconizează o educaţie în care nu se află sentimentul şi identitatea României. O putem socoti, cu temei, Legea educaţiei fără patrie.

sursa: istoria-romanilor.com

11 comments

  1. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    http://www.antena3.ro/romania/escadrila-thunderbirds-a-fortelor-aeriene-americane-vine-in-romania-la-constanta-126120.html

    se pare că am ajuns gazda poliţaiului global; o avut dreptate marinelu când o spus că nu are reţineri să se alieze cu americanu şi jidanu în caz de război contra iranului şi uite, poliţaiu global ne bagă în casă escadrile şi cu asta poate vine şi sânguirea…

    se coace spanacul încet dar sigur

  2. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    apai singura diferenţă între miliţianu soviet jidănit şi poliţaiul global jidano-american este că primul dă cu bocancu şi al doilea dă cu pantofu, eventual găurit

  3. vasile coman

    Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Ma intreb oare pina cand mai romanasilor mai puteti rabda?
    Se pare ca se poate si mai mult.
    Va mai pasa de tara noastra ROMANIA!
    Multa scranteala pe lumea asta!

  4. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Pe 3 iunie incepe ce-a de-a doua editie a Zilelor tinutului secuiesc, manifestare organizata, pe bani publici, in Romania, de catre consiliile judetene din Covasna, Harghita si Mures. Doar fondurile publice sunt romanesti la aceasta manifestare. In rest, pana si afisul de promovare al manifestarii este in totalitate in limba maghiara. Denumirile celor trei institutii publice din Romania, care organizeaza aceasta manifestare, sunt si ele doar in limba maghiara! Cine sunt extremistii? Unde e multiculturalitatea? Care e limba oficiala de stat in Romania?

    preluat de pe facebook AXA Romana via Dan Tanasa

    iata afisul sarbatorii

    http://www.szekelyfoldnapok.ro/

  5. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Am incercat sa pun problema asta si pe site-ul lui Victor Roncea (dar se pare ca cenzura atat de pusa la zid cu fiecare ocazie este destul de practicata si de dansul).

    Pe o lista a personalitatilor autohtone membre in diferite societati secrete,oculte etc. apare si dl.Giurescu ca membru in Clubul de la Roma.

    Apare chiar si pe siteul oficial al filialei din Romania.

    Iata si link-ul

    http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:kPbvtlijWlUJ:www.clubofrome.ro/ro/despre-noi.html+dinu+giurescu+clubul+de+la+roma&cd=1&hl=ro&ct=clnk&gl=ro&source=www.google.ro

  6. fluoresceptic

    Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Din pacate legea societatea avea nevoie de o consfintire normativa, pentru ca in paturicile sociale pufoase si simandicoase, deja se intempla de ceva vreme un fenomen de pierdere a identitatii. Cei care au intrat in angrenajul strivitor al capitalismului original romanesc - nici de piata, nici socialist - si care au prins cheagul material al confortului, nu ii mai intereseaza cine sunt, de unde vin, ce limba vorbesc, nu cunpara produse romanesti din principiu, nu fac concedii in tara, le pute tot ce e romanesc, n-au nici un cuvant bun despre neam. Sunt dintre acei scrabiti carora le e rusine ca sunt romani. Si ganditi-va ca din-astia avem in fruntile statului, care hotarasc pentru vietile noastre. Un spirit autodistructiv ne umbla prin capetele goale. Prototipul romanului scarbit este un trup din tabla - fara inima si sentiment, care poarta pe umeri o tiuga plina de fulgi de gaina.
    Care mai sunteti cu credinta, alta arma decat rugaciunea nu e.

  7. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    oricum ar fi, e laudabila atitudinea domnului C. Giurescu, daca intr-adevar ii apartine.
    in rest, e clar ca legile nu mai sunt pentru noi, ci pentru "ei"...

  8. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Un articol documentat si plin de atitudine !Este un indemn pentru toti romanii maturi sa ia atitudine si sa se opuna aplicarii acestui sistem gresit de educatie,altfel vom deveni o gloata fara sentimentul apartenentei la o patrie,patrie pentru s-au sacrificat mii de eroi!

  9. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Desigur, educatia este cel mai important domeniu care ar trebui schimbat de urgenta.
    Se pare ca ne dezintegram ca neam si s-ar putea ca singura sansa ramasa sa fie noua (si sa speram ca nu ultima) generatie.

    Copiii de azi ar trebui formati prin o solida educatie a caracterului: onoare, cinste, marinimie, corectitudine si constiinta nationala prin cultivarea respectului fata de martirii, eroii si sfintii nostri.
    Dar caracterul nu se poate forma fara credinta in Dumnezeu. Prezentul o dovedeste clar.

    Scoala nu se ocupa practic in nici un fel de educarea caracterelor. Majoritatea copiilor, chiar provenind din familii crestine, se pierd. Se pare ca rolul scolii este altul, si nu unul pozitiv.

    Si nu se va schimba in bine. Parintii constienti ar trebui sa ia atitudine, sa isi indeparteze copiii de scoala si de programa impusa, sa se ocupe personal de educarea lor, sa caute portite pentru homeschooling (exista), sa faca eforturi si prin asta vor ajuta la salvarea neamului, a copiilor lor cat si pentru mantuirea personala.

    Hristos a Inviat!

  10. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    http://danielroxin.blogspot.com/2011/04/revolutia-islandeza-presa-europeana-si.html Uitati un articol care mi se pare interesant.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*