Patriarhul Alexandriei, Nicolae VI (1968-1986) despre influenta pagubitoare a ecumenismului asupra Ortodoxiei. Anatema data ecumenismului in 1983 de catre Sinodul Bisericii Ortodoxe Ruse din afara Rusiei

Intr-un interviu acordat ziarului atenian “Orthodoxos Typos” (1972, nr. 170), Patriarhul Alexandriei, Nicolae VI (1968-1986) s-a pronuntat foarte categoric impotriva miscarii ecumenice: “Eu condamn ecumenismul si il consider nu doar o erezie, ci o pan-erezie – un cuib al tuturor ereziilor si relelor credinte. Cunoastem bine fortele anticrestine care dirijeaza din culise ecumenismul… Ecumenismul este indreptat impotriva Ortodoxiei. El reprezinta astazi cel mai mare pericol, deopotriva cu necredinta epocii noastre, divinizand afectiunile si placerile materiale”.
In timp ce toate Bisericile Ortodoxe locale participa la actiunile C.E.B., aparatorii fermi ai Ortodoxiei sunt incurajati in zelul lor de aceste cuvinte pline de barbatie ale ierarhului din Alexandria: “Salut si binecuvantez pe toti clericii si mirenii care lupta impotriva ecumenismului!” Patriarhul a adresat de asemenea Sfantului Sinod al Bisericii din Elada apelul de a iesi din C.E.B.
Aceeasi urare ar trebui adresata tuturor Bisericilor Ortodoxe locale, caci, daca ele nu vor face acest pas hotarator acum, cat timp mai sunt ierarhi cu gandire ortodoxa si mireni devotati Ortodoxiei, maine – cu noua generatie reeducata in spirit ecumenic – va fi prea tarziu!

Anatema data ecumenismului

Mult mai consecvent actioneaza Sinodul Bisericii Ortodoxe Ruse din afara Rusiei, care in august 1983, imediat dupa Adunarea de la Vancouver, a predat anatemei ecumenismul.

“Anatema – celor care se ridica impotriva Bisericii Ortodoxe si sustin ca Biserica lui Hristos s-a impartit in asa-zise “ramificatii”, ce difera una de alta dupa doctrina si modul de viata, sau ca Biserica nu a existat in chip vazut, ci se va constitui abia in viitor, cand toate “ramificatiile”, sau partile, sau confesiunile si chiar toate religiile se vor uni intr-un singur trup. Anatema – si celor care nu deosebesc Preotia si Tainele Bisericii de “preotia” si “tainele” ereticilor, dar afirma ca botezul si euharistia ereticilor ar fi suficiente pentru mantuire. De aici anatema – si celor ce comunica in mod constient cu ereticii amintiti sau sustin, propaga si iau apararea ereziei ecumenice proaspat aparute a acestora sub pretextul pretinsei iubiri fraterne sau presupusei uniri a crestinilor scindati!”

Textul anatemei, desi succint, este destul de clar, asa incat nu are nevoie de comentarii. Este, pana acum, unica anatema pronuntata la nivel oficial impotriva ereziei ecumenice contemporane!

Biserica Ortodoxa a ramas neinvinsa si neatinsa in fata furtunilor vremii, fie si ca „turma mica” (Lc. 12, 32), dar care a lucrat peste tot ca o drojdie buna (Lc. 13, 21). Ea exista si azi si va exista si in timpurile venirii Antihristului, intarita nevazut de Hristos Mantuitorul (Mt. 28,20). In ea au fost mantuiti, se mantuiesc si vor fi mantuiti, pana la sfarsitul lumii, toti fiii lui Dumnezeu credinciosi lui Hristos, luminand in mucenicie tacuta si tainuita pentru adevarul lui Hristos si dreptatea lui Dumnezeu!
Acesti cu adevarat dreptcredinciosi fii ai lui Dumnezeu nu se cred deloc fara de prihana. Ei isi simt adanc vina in fata lui Domnului, se roaga mereu pentru iertarea pacatelor si se calauzesc dupa parerea binecuvantata, pe care o exprima Sfantul Teofan Zavoratul in scrisorile adresate fiilor sai duhovnicesti, dornici de mantuire:

Adevarul lui Dumnezeu nu poate fi strambat. El nu este al nostru, ci ne-a fost dat. Datoria noastra este sa-l marturisim si sa-l aducem tuturor curat, asa cum a ajuns la noi din gura lui Dumnezeu. De trait, traim rau; cel putin Adevarul lui Dumnezeu sa-l propovaduim fara amestec strain, si tot ar fi bine!

In acelasi spirit se pronunta si marele aparator al Ortodoxiei, Sfantul Marcu Mitropolitul Efesului:

Vom marturisi pana la ultima suflare, cu toata cutezanta, acea buna chezasie a Sfintilor Parinti – Credinta marturisitoare pe care o cunoastem din copilarie, careia la inceput i-am dat glas si cu care, la sfarsit, vom pleca de aici, luand cu noi… cel putin Ortodoxia!

(extras din ORTODOXIA SI ECUMENISMUL, de Arhimandrit Serafim Alexiev, Arhimandrit Serghie Jazadjiev)

Vedeti si: Salba Ortodoxiei romanesti nu este de acord cu erezia ecumenismului

11 comments

  1. Nicolae Stratilat

    Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Conferinţa AXA de la Drobeta LIVE: http://livestre.am/uLgl

  2. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    In opinia mea Unele Biserici ortodoxe fac parte din CEB pentru ca: " Fraţii mei, dacă vreunul va rătăci de la adevăr şi-l va întoarce cineva, Să ştie că cel ce a întors pe păcătos de la rătăcirea căii lui îşi va mântui sufletul din moarte şi va acoperi mulţime de păcate." ( Iacov 5, 19- 20), adica pentru a arata protestantilor Adevarul.

  3. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    A nu se intelege ca sunt ecumenist, ca nu sunt si nu m-as ruga decat cu ortodocsii.

    • Traiasca Legiunea si Capitanul!

      @Ioan C.
      Pai cum sa le arati ca sunt in ratacire, daca tu accepti sa intri in aceeasi mocirla cu ei? Este clar ca ei nu vor mai face nicio diferenta. Ortodoxia spune: Vino si vezi! Ar trebui sa se intrebe ceialalti ce avem asa de deosebit incat nu vrem nimic din invataturile lor. Iar cine va cauta cu inima curata, va fi ajutat de Dumnezeu sa ajunga la Ortodoxie. Dialogul cu ereticii nu a dus la nimic pozitiv, este dovedit, ci doar au compromis pe ortodocsi si periclitat invatatura lasata de Sf. Apostoli si Sf. Parinti. Deci, daca un sinod da anatema ecumenismul, atunci sa fugim de ecumenism ca de iad.

  4. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Bine frate, dar trebuie cumva sa-i combatem.
    Sa fiu sincer decat sa fim in CEB mai bine ar publica Biserica brosuri cu citate din Scriptura, ca sa stie tot crestinul ortodox ce sa raspunda sectarilor, indeosebi la Martorii lui Iehova. Ceva trebuie facut!

  5. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Comentarii la petitia Impotriva venirii Papei in Romania:

    UNII DIN VOI NU ATI INTELES CA O SINGURA INVATATURA GRSITA IN CREDINTA TE DESPARTE DE DUMENZEU CARE NU SUPORTA MINCIUNA ! [Parintele Dan Stoleriu] 11/04/2011 22:23
    Dumnezeu accepta pe omul pacatos daca se pocaieste sincer si alerga la parintele Duhovic si se spovedeste, dar daca devine eretic avand invataturi gresite, neadevarate despre Dumnezeu, nu mai poate avea legatura cu Dumnezeu, decat atunci cand se... Dumnezeu accepta pe omul pacatos daca se pocaieste sincer si alerga la parintele Duhovic si se spovedeste, dar daca devine eretic avand invataturi gresite, neadevarate despre Dumnezeu, nu mai poate avea legatura cu Dumnezeu, decat atunci cand se leapada de invatatura gresita si accepta invatatura descoperita de El. Cel mai mare pacat e ruperea de Dumnezeu prin erezie, pentru ca omul eretic nu mai are unde sa alerge la Dumenzeu, ramane singur, este vorba de Hula impotriva Duhului Sfant, care nu se iarta, deoarece Duhul a dat o Biserica Credi intr-UNA Sfanta si Universala Biserica, adica Biserica din care s-au despartit la 1054 papistasii.

    Pentru papistasi Duhul Sfant e doar un vehicol intre Tatal si Fiul, adica ce avem noi mai sfant pe lume, Dumnezeul nostru, ei l-au transformat intr-o fiinta impersonala, "un dar, dat Fiului" [Daca de Dumnezeu nu iti pasa ia gandeste-te sa zica cineva de maicata ca e un animal, o chestie, dar nu mama.]

    Asa si-a bagat otrava sarpele cel vechi, toate bune si frumoase, dar cu otrava. Incearca sa mananci un Tort Gustos dar otravit cu vitriol!!! "Cine este Duhul Sfânt, revelat nouă de către Isus Cristos? Este a treia persoană a Preasfintei Treimi. Este Dumnezeu, unul şi egal cu Tatăl şi cu Fiul. El "purcede de la Tatăl" (In 15,26), care, început fără de început, este originea întregii vieţi trinitare. Şi purcede şi de la Fiul (Filioque), prin darul veşnic pe care Tatăl îl face Fiului. Trimis de Tatăl şi de Fiul întrupat, Duhul Sfânt călăuzeşte Biserica "în tot adevărul" (In 16,13)."Catehismul catolic http://www.profamilia.ro/catehism.asp?compendiu=da&pp=1&ps=2

    Orotodocsii nostri necatehizati nu mai dau doua parale pe Dumnezeu si invatatura lui. [Iorgo] 11/04/2011 22:32
    Dovada ca multi din Ortodocsi nu isi cunosc propriul Dumnezeu e ca nu ii doare cand papistasii hulesc pe Duhul Sfant transformandu-l din Dumenzeu intr-o "chestie" impersonala.

    Cand spune unul de maica-ta ca e un animal imediat ripostezi, dar cand iti ataca Creatorul tau, te doare-n fund! [Ion] 11/04/2011 22:34
    Realitatea

  6. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    De cazul asta ati auzit: http://www.evz.ro/detalii/stiri/pot-refuza-medicii-avortul-din-motive-de-constiinta-926728.html ?

    Recent in Bucuresti un medic musulman a refuzat sa asiste o femeie care facea avort. Medici ortodocsi care sa faca acelasi lucru oare nu sunt?

  7. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Luare aminte! Anatema este impotriva Teoriei Ramificatiilor, dar astazi acesta teorie e perimata, noua teorie vorbeste de grade de ecleziologie, luand ca baza iconomia de la Sinodul Quinti Sext Ecumenic, daca unii sunt primiti prin mirungere, altii prin marturisire si altii prin Botez insemna ca (dupa nebunia lor) ca exista mai multe grade ecleziologice, adica esti si tu membru al Bisericii dar mai nedeplin. Patriarhia Moscovei a preluat anatema impotriva ramificatiilor, deci e o anatema oficiala ortodoxa, DAR, in acelas timp a adus noua erezie anume ca datorita succesiunii apostolice a papistasilor, si ei au Taine depline, sunt intr-un grad ecleziologic pe o treapta de inferioritate, dar doar atat, dovada e ca Gabriel Bunghe care era pseudohiroronit la papistasi a trecut la Ortodoxie doar prin marturisire, (NU PRIN MIRUNGERE SAU BOTEZ) si a conslujit FARA HIROTONIE cu apostatii Ilarion de Volokomarsk si Kalistos Ware din Patriarhia Moscovei, respectiv Patriarhia Ct opolului.
    ASA CA SA NU NE BUCURAM PREA TARE!!!

  8. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Conform Canonului 1 al Sfantului Vasile cel Mare, nu exista Har Mantuitor la eretici si schizmatici.

  9. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Acordul de la Chambesy reprezintă, de fapt, o însuşire făţişă a vechii erezii a monofizismului. Acceptarea acesteia de către Ortodoxie a fost posibilă prin intermediul ereziei moderne a ecumenismului care permite coexistenţa celor două doctrine incompatibile, pretinzînd că adevărul este fie un punct de intersecţie, fie cel mai mic numitor comun al celor două, fie ceva ce urmează a fi descoperit, fie ceva pur şi simplu irelevant în condiţiile în care vom împărtăşi dragostea unii faţă de alţii. Unii nou-calendarişti conservatori susţin că acordul de la Chambesy nu este o declaraţie oficială despre credinţă, ci, mai curînd, un şir de recomandări ale unor teologi pe care Bisericile sînt libere să le accepte sau să le respingă. Superficialitatea acestei idei este, totuşi, contrazisă de aşa-numitul „Acord pastoral dintre Patriarhia Ortodoxă Coptă şi Patriarhia Ortodoxă Greacă din Alexandria”, semnat în 2001. Acest document prevede:
    Sfintele Sinoade ale Bisericii Ortodoxe Copte şi a Patriarhiei Ortodoxe Greceşti a Alexandriei şi întregii Africi au sancţionat rezultatele dialogului oficial privind hristologia dintre Biserica Ortodoxă şi Bisericile Ortodoxe Orientale, inclusiv cele două acorduri oficiale: primul, privind hristologia, semnat în iunie 1989 în Egipt şi al doilea, de asemenea cu privire la hristologie, ridicarea anatemelor şi reconstituirea comuniunii depline, semnat la Geneva în 1990 (adică cel de la Chambesy) care prevede că „în contextul declaraţiei adoptate privind hristologia … am ajuns la o înţelegere clară a faptului că ambele familii au păzit întotdeauna aceleaşi convingeri hristologice autentice şi continuitatea neştirbită a tradiţiei apostolice care ar trebui să fie fundamentul unităţii şi comuniunii noastre.” S-a convenit recunoaşterea reciprocă a tainei Botezului invocîndu-se spusele Sfîntului Pavel: Un Dumnezeu, o credinţă, un botez”(Ef. 4:5).

  1. Pingback: STIRILE ZILEI (17.04.2011) « Saccsiv's Weblog

Leave a Reply to admin Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*