Fratii de la Graiul Ortodox au avut dragostea de a traduce cele doua inregistrari cu p. Theodor Zisis, a caror rezumate va invitam sa le cititi.

[youtube=https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=KkQA1FJU2BQ]

In primul rand, trebuie spus ca este o prezentarea a actualitatilor ortodoxe pe care Pr. Zisis, se pare, o face in fiecare duminica dupa slujba enoriasilor sai. A prezentat urmatoarele teme:

Mai intai situatia Mitropolitului Artemie al Rascai. Schimbul de scrisori dintre Artemie si Mitropolitul Serafim al Pireului (scrisoarea lui Artemie catre toti episcopii ortodocsi, luarea de pozitie a lui Serafim, raspunsul de multumire al lui Artemie), pe care noi le-am tradus toate din Ὀρθόδοξος Τύπος (Presa Ortodoxa) . De asemenea spune ca la o liturghie pe care a savarsit-o Artemie undeva la o manastire au venit crestini din toata Serbia, ca sa il sustina. Artemie si-a exprimat bucuria ca Mitropolitul Serafim, precum si monahi si eremiti din Sfantul Munte si-au exprimat sprijinul prin scrisori de solidaritate.Pr. Zisis a citit de asemenea si scrisoarea metohului Marii Lavre, care se afla in Volos, Ano Gazea, si pe care o semneaza staretul metohului, Arhim. Grigorie Hatzinikolaou, care condamna caterisirea necanonica a lui Artemie. Aceste vesti despre luarile de pozitie impotriva caterisirii lui Artemie le considera dadatoare de bucurie si de speranta, pozitive.
Urmeaza si vestile proaste:

Ultima saptamana a lunii ianuarie a fost declarata ca saptamana de rugaciune impreuna cu neortodocsii. Astfel, la Tesalonic si in Kerkira, spre exemplu, au avut loc asemenea rugaciuni comune la care, din pacate, au participat profesori de teologie ortodoxa de la Tesalonic, printre care si un cleric, doctorand al Pr. Zisis. Un motiv in plus de mahnire. Iar la Kerkira a participat un reprezentant al episcopului ortodox. In Serbia a luat parte la aceste rugaciune comune cu eterodocsii Mitropolitul Irineu Bulovici, prof de teologie la Facultatea de Teologie Ort. din Belgrad, unul dintre prigonitorii Mitropolitului Artemie.
Mitropolitul Hrisostom de Messinia, si el unul dintre doctoranzii Pr. Zisis – inca un motiv de mahnire! -, a participat la lansarea cartii unui autor papistas ca unul dintre cei trei prezentatori, alaturi de un cardinal si de un teolog catolic. O carte cu titlul Compediul invataturii sociale a Bisericii, unde prin Biserica se intelege desigur “Biserica papistasa”.
Presedintele rus a fost in vizita la Papa. Pr. Zisis arata ca, din pacate, nici Rusia nu este scutita de “inchinarea la Papa”. De curand Rusia a stabilit relatii diplomatice cu Vaticanul. Amintea ca atunci cand acest lucru s-a petrecut in Grecia au avut loc puternice proteste din partea Sinodului Bisericii Greciei, a Facultatii de Teologie si din partea multor parinti duhovnicesti, mai ales din Sfantul Munte. Recunoasterea diplomatica a statului Vatican inseamna recunoasterea faptului ca o biserica poate functiona ca stat, ceea ce este inadmisibil. “Speram ca macar Rusia sa fie ferita de asemenea sminteli”. Anunta de asemenea ca de curand a avut loc in Rusia un festival interreligios de muzica. De asemenea, Mitropolitul Ilarion Alfeev participa la intalniri interreligioase cu rabini.
In Serbia s-a anuntat pentru 2013 primirea oficiala a Papei. Pr. Zisis subliniaza ca acest lucru nu ar fi fost posibil cu Artemie in Sinod.
Serioase amenintari ecumeniste din SUA. Anumite grupari de protestanti din Statele Unite propun ca crestinii si musulmanii sa renunte la diferentele lor dogmatice si istorice si sa formeze o unica religie, CRISLAM– O NOUA AMENINTARE ECUMENISTA DIN S. U. A. – UN SINCRETISM DINTRE CRESTINISM SI ISLAM, NUMIT CRISLAM. Deja in anumite centre religioase din Huston, Atlanta etc. pastorii protestanti tin Coranul alaturi de Biblie!
In final citeste mesajul unei misionare ortodoxe din Taiwan, de origine chineza, care le transmite grecilor sa ia aminte la marele tezaur duhovnicesc pe care il detin si fata de care sunt nepasatori. Le arata ca, in ciuda crizei sunt foarte bogati duhovniceste, spre deosebire de Taiwan, o tara aflata in crestere economica, dar foarte foarte saraca spiritual.

[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=y-Svug-zy64&feature=player_embedded]

Este vorba de asemenea de o prezentare duminicala a actualitatii ortodoxe, 10.04.2011.

 Un preot din Tesalonic, Parintele Nikolaos Manolis de la Biserica Profetului Ilie din Tesalonic, originar din Kozani, care are o parohie foarte buna, cu o linie buna si o foarte intensa lucrare  misionara printre tineri, a adresat de curand o scrisoare de protest Mitropolitului Pavel de Servi si Kozani. Protesteaza impotriva unui eveniment pe care il va organiza numita Mitropolie pentru a sarbatori 10 ani de activitate a Academiei de Studii Teologice din Volos, din cadrul Mitropoliei Dimitriadelor. Mentioneaza Pr. Zisis ca unul dintre mentorii Academiei de la Volos este Miltiadis Konstantinou, prof. de Vechiul Testament al Facultatii de Teologie din Tesalonic, recunoscut pentru viziunile sale catolice si ca unul care este foarte implicat in organizarea saptamanii de rugaciune impreuna cu eterodocsii. Pr. Nikolaos Manolis il intreaba pe Mitropolitul Pavel: “Cum puteti sa binecuvantati activitatea unei asemenea academii teologice intr-o perioada in care Mitropolitul Pireului Serafim, Mitropolitul de Nafpaktos Ierotheos, Mitropolitul Kithirelor Serafim, Mitropolitul Glifadei, Pavel, au luat pozitie ferma impotriva activitatii si invataturii acestei academii?” Ultimul, Mitropolitul Glifadei a afirmat ca teologia acestei academii “denatureaza adevarul Bisericii si este o adevarata catastrofa pentru Biserica noastra“. Profesori de teologie si parinti duhovnicesti, mai ales din Sfantul Munte, au afirmat ca Academia din Volos sustine pozitii eretice, de factura protestanta si papistasa. Este Academia “denaturarii teologiei ortodoxe“. La aceste afirmatii, Pr. Zisis comenteaza: “Ca sa spui aceste lucruri e nevoie de curaj. Nu o spun episcopii si o spune un preot de mir, care in felul acesta isi primejduieste pozitia.” Pr. Nikolaos il roaga pe Mitropolitul Pavel de Servi si Kozani sa anuleze evenimentul, pentru ca altfel va aduce laude unei academii care seamana confuzie si sminteala in Biserica. Pr. Zisis comenteaza ca asemenea pozitii, precum cea a Pr. Nikolaos Manolis, fac cinste clerului nostru.

In continuare vorbeste despre un congres teologic international organizat de Facultatea de Teologie din Tesalonic, Departamentul Teologie, impreuna cu Consiliul Mondial al Bisericilor. Este a doua oara cand se organizeaza la Tesalonic un asemenea eveniment, primul a avut loc pe timpul Arhiepiscopului Hristodul care a afirmat atunci ca “nu se pune problema iesirii Greciei din Consiliul Mondial al Bisericilor”. Atunci, Pr. Zisis a luat o pozitie ferma impotriva congresului. “De data aceasta insa nu ne-au mai anuntat, pentru ca se tem ca vom lua pozitie. Pe dl Tselenghidis, spre exemplu, nici macar nu l-au anuntat. Si a protestat dl Tselenghidis: “Cum e posibil acest lucru? In departamentul meu si eu sa nu stiu acest lucru?”. Se ascund pentru ca se tem. Din program va citesc doar numele presedintilor sesiunilor de comunicari si ale conferentiarilor: Mitropolitul Ghenadios Sassima al Patriarhiei Ecumenice, Mitropolitul Hrisostom al Messiniei, Marina Kolovopoulou, Dimitra Koukoura, Mitropolitul Elpidofor al Patriarhiei Ecumenice etc.

Cardul cetateanului: “Ma intreaba foarte multa lume asupra acestui lucru si se pare ca multi nu inteleg ceea ce spun, unii chiar din cercul nostru. Ei pun in gura mea lucruri pe care eu nu le spun, nu inteleg sau vor sa denatureze? Mi-a telefonat un monah din Sfantul Munte si o monahie a telefonat Pr. Serafim de la Ierusalim cum ca circula zvonul ca Pr. Theodoros Zisis a facut o declaratie in favoarea cardului cetateanului. Spun asta ca sa se auda, pentru ca toate aceste lucruri sunt false. Eu nu am facut niciodata declaratie in favoarea cardului cetateanului. Ceea am spus si o repet este ca chestiunea cardului cetateanului ca act politic ne priveste pe toti, indosarierea ne priveste pe toti. De vreme ce suntem cetateni ai acestui stat, toti suntem nelinistiti de perspectiva indosarierii. Iar daca s-ar organiza o miscare politica impotriva cardului cetateanului, evident, eu as fi impotriva cardului cetateanului. Dar pentru ca problema cardului cetateanului a fost corelata cu anumite vederi si consecinte teologice, cu 666, cu Antihrist si cu sfarsitul lumii, eu am declarat doar ca nu abordez chestiunea din punct de vedere teologic, am retineri. Pentru ca, daca accept faptul ca acest card al cetateanului ne aduce pecetea lui Antihrist si pe 666, inseamna ca Antihrist a venit si a venit si sfarsitul lumii. Dar eu ma tem sa fiu neascultator fata de ceea ce spus Insusi Hristos: “Iar de ziua si de ceasul acela nimeni nu stie, nici ingerii din ceruri, nici Fiul, ci numai Tatal.” (Mt. 24, 36). Nimeni nu stie cand va veni ziua aceea si cand va veni Antihrist. Printre exagerarile care au loc se numara si cazul unui ieromonah, foarte zelos si entuziast, care a publicat o carte in care spune ca Antihrist a venit, s-a nascut. Suntem in pericolul sa patim ceea ce au patit Martorii lui Iehova care au stabilit date ale celei de A Doua Veniri si pana la urma s-au dovedit mincinosi. Respectivul ieromonah a scris ca Antihrist s-a nascut in 1980 si se va arata in 2013, la varsta de 33 de ani. Aceasta carte circula cu titlul “Antihristul a venit: 1980-2013″ si se vinde foarte bine.
Nu sunt doar eu care am rezerve, sunt si alti parinti, dar nu le voi pomeni numele acum doar ca sa-mi intaresc eu pozitia.
In orice caz, o repet: sunt impotriva cardului cetateanului ca act politic, ca act de indosariere, dar am rezerve fata de corelarea acestuia cu 666 si cu Antihrist.”

——————————————————-

Traducere Mihail Ilie

Aici puteți cititi mai multe despre temele prezentate mai sus: →

41) Ierarhia filopapista a Serbiei l-a caterisit pe Episcopul Artemie

 Sfantul Sinod al Ierarhiei Bisericii Serbiei l-a caterisit pe Artemie, Episcopul antipatist, antiecumenist, mare patriot, care se impotrivea „vanzarii” regiunii Kosovo de catre Serbia. Razboiul impotriva lui a inceput de la alegerea Patriarhului filopapist Irieneu. Dupa caterisire, Episcopul Artemie a acordat un interviu ziarului Vecernje Novosti. In acest interviu, printre altele subliniaza:   „Decizia […]

52) PERICOLUL EVIDENT AL SCHISMEI IN CADRUL BISERICII ORTODOXE A SERBIEI

 Cele doua scrisori ale Mitropolitului antiecumenist al Rașcai si Prizreniei Artemie, caterisit in mod necanonic și neregulamentar, adresate tuturor arhiereilor Bisericii Ortodoxe din toata lumea, prin care avertizeaza asupra pericolului schismei in Biserica Ortodoxa a Serbiei si asupra mersului acesteia catre Uniatie.  /   și

56) Invocand canoanele Sfintilor Apostoli si hotararile Sinoadelor Ecumenice, MITROPOLITUL PIREULUI, SERAFIM, DEMONSTREAZA NECANONICITATEA CATERISIRII MITROPOLITULUI RASCAI, ARTEMIE  și

57) Scrisoarea de mulțumire a Mitropolitului Artemie catre Mitropolitul Serafim al Pireului

1.)Incercari unioniste dupa schisma si dialogul contemporan al Bisericii Ortodoxe cu Biserica Latina

(Discursul Parintelui Gheorghios Metallinos in cadrul conferintei Primatul-Sinodalitate si unitate a Bisericii, desfasurate la data de 28.04.2010, in orasul Pireu)

Inalt Prea Sfintiile Voastre, Sfintiti Parinti si Maici, iubiti frati, Hristos a inviat! Voi enumera, voi citi doar cateva fragmente ale lucrarii mele, cine doreste va citi restul in textul care se va edita.

Schisma de la 1054 este un eveniment complex al istoriei Bisericii, pentru ca arata sfarsitul dramatic al unui proces de lunga durata al separarii Bisericii si crestinatatii apusene de cea rasariteana si al reducerii ei la papism. Istoricii consemneaza urmatoarele cauze fundamentale ale schismei.

2.)Uniatia ca prototip al falsei uniri. Limitele diversitatii in unitate.

 (Discursul Parintelui Teodoros Zisis in cadrul conferintei Primatul- Sinodalitate si Unitate a Bisericii, desfasurate la data de 28.04.2010, in orasul Pireu)

 O caracteristica fundamentala a secolului anterior la nivel eclezial a fost incercarea lumii crestine de a-si restabili unitatea. Dupa ruperea papismului de Biserica la inceputul celui de al doilea mileniu, in 1054, si in continuare prin ruperea protestantismului de papism, in secolul al XVI-lea, Rasaritul si Apusul erau in profunzime separate, Apusul fiind deja foarte faramitat in sine.

3.)Mesajul adresat de Arhiepiscopul Atenei, Ieronimos

(in cadrul confrinței Primatul-Sinodalitate și Unitate a Bisericii, desfasurate la 28.04.2010 in   orașul Pireu)

Inalt Prea Sfintia Voastra, Mitropolit al Pireului, Serafim, si iubite frate in Hristos, Inalt Prea Sfintiile Voastre, Prea Cuviosi Parinti, Prea Cuvioase Maici si iubiti frati, as dori sa va multumesc din inima pentru generoasa voastra invitatie, pentru ocazia pe care mi-o dati de a fi astazi alaturi de voi si sa va felicit, si pe cei care ati avut idea, si pe cei care v-ati ostenit, pe toti, pentru acest eveniment, pentru studiul acestei teme serioase.

4.)Intrebari și raspunsuri din cadrul conferinței Primatul-Sinodalitate și Unitate a Bisericii desfașurate la data de 28.04.2010 in orașul Pireu .

1. Din punct de vedere ecleziologic si pastoral este corecta reconstituirea Patriarhiei Romei prin alegerea unui papa ortodox, caruia sa i se dea in grija comunitatile ortodoxe din Occident?

Nu va fi reconstituire, dar poate fi continuare. Episcopul ortodox al Patriarhiei Ecumenice din Italia, cu resedinta la Roma, este continuatorul vechii Biserici din perioada cand papismul era ortodoxie. Pentru mine, lucrul acesta nu constituie o problema. Ortodocsii unionisti insa sunt cei care nu sunt de accord cu acest lucru, pentru ca fac tot posibilul ca papa sa fie validat asa cum este el astazi la Roma si sa fie considerat ca reprezentant si continuator al Vechii Biserici in Roma. Ei accepta papismul ca Biserica si multi au si comuniune sacramentala cu Roma, a anuntat-o public raposatul Patriarh Atenagora in 1971-1972.

24) Prea Fericite, credeti ca papismul apartine Bisericii divizate, asa cum spune Mitropolitul Messiniei, sau ca este erezie?

Mitropolitul Messiniei, Hrisostom, un mitropolit care se lupta sa promoveze pozitiile ecumeniste ale Mitropolitului Pergamului  Ioannis Zizioulas.

17) Criza teologiei Mitropolitului Ioannis Zizioulas

 Ecumenism sau teologie ? Criza teologiei lui Iannis Ziziulas. de dl. Megas L. Farantos  In cele ce urmeaza ma voi ocupa cu prezentarea si evaluarea critica a ideilor si parerilor teologice ale Mitropolitului de Pergam si profesorului Ioannis Zizioulas, asa cum sunt ele prezentate in cartea sa: Creatia ca euharistie, abordare teologica a problemei ecologice, […]

48) Se cere caterisirea Mitropolitului Ignatie al Dimitriadei și cenzurarea pozitiilor eretice ale Academiei Teologice de la Volos

Asteptam cererea de iertare a Mitropolitului Dimitriadei. De altfel, cererea de iertare este inceputul fundamental al credintei noastre. Asteptam de la Mitropolitul Dimitriadei sa dizolve ceea ce a numit Academia Teologica de la Volos, gandind ca, daca maine Incepatorul vietii, Hristos, l-ar lua pe neasteptate din aceasta lume in care suntem trecatori va lasa in urma aceasta Scoala care pagubeste Biserica. Il chemam pe fostul Mitropolit al Pireului, Egumen al Manastirii Xrysopighi si parinte duhovnicesc al Mitropolitului Dimitriadei sa isi exercite toata autoritatea duhovniceasca cu scopul ca Mitropolitul Dimitriadei sa renege pozitiile eretice al Academiei sale.

27. Parintele Sarandis Sarandos, impotriva introducerii noilor acte de identitate electronice

Atena. Duminica, 6 februarie 2011, orele 12-14,15, aproximativ 15.ooo de oameni au manifestat in piața Syntagma din fața Parlamentului impotriva introducerii noilor acte de identitate electronice. Parintele Sarandis Sarandos a fost organizatorul manifestarii.

55) Mii de crestini ortodocsi au strigat cu putere la manifestatia de protest din Atena: NU Cardului Cetateanului! Nu 666! Nu inchisorii electronice!

Mii de oameni s-au adunat la apelul miscarii „Luptatorii pentru o Constiinta Ortodoxa” si au venit pe 6 februarie in Piata Syntagma, ca sa strige Guvernului si Parlamentului ca nu accepta inchisoarea electronica pe care o va institui Cardul Cetateanului, nu vor accepta cardul si nu se vor inregimenta in statul mondial antihristic care se pregateste.

32. In Atena 150.000 de greci au protestat timp de patru ore impotriva cardului cetațianului (potrivit celor declarate de Parintele Nektarios Moulatsiotis)

Dintre vorbitori trebuie mentionati reprezentantii INKA-ΓΟΚΕ (Ιnstitutul Consumatorilor/Federatia Generala a Consumatorilor din Grecia, organizatie membra a Comisiei Europene pentru Sanatatea si Protectia Consumatorilor, https://www.inka.gr)[1], experti in stiintele economice care au prezentat riscurile actelor cu cip si ale indosarierii datelor personale. Domnul Stathis Adamopoulos, specialist in stiinte economice, membru al INKA, a semnalat in discursul sau ca „in esenta, cardul va inregistra toate actiunile individului cu rezultatul ca va modifica fundamental sistemul de valori al societatii noastre”, adica omul va fi supus unei urmari continue, 24 de ore din 24, si a completat ca aceste date care tin de viata privata a omului vor putea fi extrase in orice moment, fapt care va constitui un obstacol major in dezvoltarea personalitatii umane.

 13) Se face inscrierea in guvernarea electronica, care ne introduce in statul lui Antihrist

Memoriu

Catre Prea Fericitul Arhiepiscop al Atenei si intregii Grecii, Ieronim, Presedinte al Sfantului Sinod al Bisericii Greciei, catre Inalt Prea Sfintitii si Prea Sfintitii Arhierei ai Ierarhiei Bisericii Greciei, prin Inalt Prea Sfintitului Mitropolit al Kifisiei, Amarousios si Oropos, Chiril[1]