Fratele Saccsiv dezvaluie un nou caz de incalcare a Sfintelor Canoane. Redam mai jos articolul de pe blogul sau:

VIDEO – In atentia Sfantului Sinod BOR. “TATAL NOSTRU” in fata Giulgiului din Torino, LA GRAMADA cu catolicii: IPS IOSIF al Europei Occidentale, PS SILUAN al Italiei, PS TIMOTEI al Spaniei si PS MACARIE al Europei de nord …

[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=5vAp1KEx7NM&feature=player_embedded]

[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=X8ZJmgAbsVg&feature=player_embedded]

Mai sunt si alte filmulete pe youtube. Iata descrierea unuia dintre ele:

În fata Giulgiului sfânt din Torino, ortodoxii români, dar si preotii catolici au recitat “Tatãl nostru”, în limba italianã si românã, la Sfârsitul Vecerniei Mari, în pezenta Înalt Prea Sfintitului IOSIF al Europei Occidentale, Prea Sfintitului SILUAN al Italiei, Prea Sfintitului TIMOTEI al Spaniei si Prea Sfintitului MACARIE al Europei de nord.

Iata si ce mi-a transmis un frate din Italia:

Din pacate pentru Ortodoxie, iata ca aflam de noi incalcari ale Canoanelor Bisericii si a hotararilor Sinodului BOR, de catre preoti si chiar ierarhi ortodocsi. Au loc rugaciuni impreuna cu ereticii catolici in dom-ul din Torino ce gazduieste celebrul fals al Giulgiului, atragand spre inselare si zeci de credinciosi ce iau parte din nestiinta la o slujba apostata.

In fata Giulgiului din Torino, ortodocsii români, dar si preotii catolici au recitat “Tatal nostru”, in limba italiana si româna, la Sfârsitul Vecerniei Mari, in prezenta Inalt Prea Sfintitului IOSIF al Europei Occidentale, Prea Sfintitului SILUAN al Italiei, Prea Sfintitului TIMOTEI al Spaniei si Prea Sfintitului MACARIE al Europei de nord.

Reamintesc ca Sinodul BOR sanctioneaza aspru astfel de abateri de la Canoane, prin decizia din 2008, conform Canoanelor apostolice:

– nu este ingaduit niciunui ierarh, preot, diacon, monah, monahie sau credincios mirean din Biserica Ortodoxa Romana sa se impartaseasca euharistic in alta Biserica crestina. De asemenea, nu este ingaduit niciunui cleric ortodox sa concelebreze Sfintele Taine si Ierurgii cu slujitori ai altor culte.

– cei ce nu se supun acestei hotarari pierd comuniunea cu Biserica Ortodoxa si, in consecinta, vor suporta sanctiuni canonice corespunzatoare starii pe care o ocupa in Biserica: depunerea din treapta sau caterisirea, in cazul clericilor, si oprirea de la impartasanie a credinciosilor mireni.

Inselarea credinciosilor infaptuita de acesti clerici este foarte grava, din mai multe motive:

– considera inselatoria cu Giulgiul ca pe ceva autentic;
– ii cheama pe credinciosii ortodocsi intr-un lacas de cult eretic;
– recunosc ca si papistasii au biserica si preotie;
– se roaga impreuna de parca s.ar ruga la acelasi Dumnezeu, dar stim ca ereticii cred intr-un dumnezeu fals, conform cu ereziile lor, contrare Ortodoxiei.

Comentariu saccsiv:

Fac apel la toate blogurile ortodoxe sa preia informatia, astfel incat sa se afle si de catre Sinodul Sfintei noastre Biserici, ce este chemat astfel sa analizeze acest caz grav de abatere si sa ia masurile in consecinta.

Despre giulgiu, cititi va rog si:

Daca e real, e grav: copie a GIULGIULUI DE LA TORINO la Manastirea SIHASTRIA PUTNEI?

Dacă va intra cineva ca să se roage cu ereticii: catolicii, protestantii, adventistii, pocăitii, tudoristii, baptistii si altii de acest fel, sau dacă va mânca la praznicele lor, unul ca acela să se afurisească si dacă nu se va căi să se taie cu totul de la Biserica lui Hristos, ca unul ce a căzut din har.”

Cititi va rog si:

EXTREM DE IMPORTANT: RUGACIUNEA COMUNA cu CATOLICII (sau alti eretici) este ASPRU PEDEPSITA de canoane. Dar pare ca la putini le pasa … Propunere de dezbatere: CE-I DE FACUT?

De ce giulgiul din Torino nu poate fi cel autentic:

Reiau un pasaj din articolul Ortodocsii-romani-din-italia-au-cinstit-giulgiul-din-torino/:

… mahrama este mentionata ca fiind pusa deoparte de giulgiuri, fiind “infasurata”, dupa cum zice evanghelistul> “Iar mahrama, care fusese pe capul Lui, nu era pusa impreuna cu giulgiurile, ci infasurata, la o parte, intr-un loc” (In. 20, 7). Verbul “a infasura” arata tocmai acest lucru: acoperirea stransa de jur-imprejur a conturului capului cu o panza pentru a-l cuprinde.

https://theologhia.files.wordpress.com/2010/05/16cretelazarusicon.jpgImobilitatea pe care o oferea giulgiul infasurat cu miresme si mahrama infasurata pe cap se poate vedea lamurit si la invierea lui Lazar: “Şi a ieşit mortul, fiind legat la picioare şi la mâini cu fâşii de pânză şi faţa lui era înfăşurată cu mahramă. Iisus le-a zis: Dezlegaţi-l şi lăsaţi-l să meargă” (In 11, 44). Aici este frumusetea invierii lui Hristos!… fiindca a biruit moartea si a inviat lasand giulgiurile si mahrama asa cum fusesera puse de ucenici cand a fost ingropat, adica a lasat pecetile intregi. Si ale mormantului si ale giulgiurilor si a mahramei. Asadar, “chipul” reprezentat pe giulgiul din Torino nu are cum sa fie cel adevarat al Mantuitorului, deoarece mahrama, dupa cuvintele evanghelistilor, era cea care acoperea capul si care a fost dupa inviere “infasurata” si pusa “la o parte, intr-un loc”. Astfel ca Giulgiul din Torino vine si contesta cuvintele evanghelistilor, nerespectand deloc obiceiul iudeilor dupa care fusese ingropat Mantuitorul deoarece, dupa cum se observa in imagine, giulgiul din Torino acoperea pe “de-a lungul” trupul, nu pe “de-a latul”, ca la iudei. Astfel se explica de ce apare chipul acela imprimat pe giulgiu si nu pe mahrama, asa cum ar trebui. Iarasi, giulgiul din Torino este doar o singura bucata de panza de in, in schimb peste tot in Evanghelii cuvantul “giulgiu” este trecut la plural> ” Si, aplecandu-se, a vazut giulgiurile puse jos” (In. 20, 5).

Și o altă probă incontestabilă este faptul că la toate testele făcute până acum de oamenii de știință nu s-a găsit nicio urmă de rășină (rășină) sau uleiuri (miresme), așa cum este scris în Sf. Evanghelie după Ioan 19:39, 40: Şi a venit şi Nicodim, cel care venise la El mai înainte noaptea, aducând ca la o sută de litre de amestec de smirnă şi aloe. Au luat deci trupul lui Iisus şi l-au înfăşurat în giulgiu cu miresme, precum este obiceiul de înmormântare la iudei.