rugaciune in comun, contrar canoanelor ortodoxe
rugaciune in comun, contrar canoanelor ortodoxe

Mai jos aveti concluziile Comisiei de dialog dintre ortodocsi si papistasi, ce a avut loc la Viena intre 20-27 septembrie 2010:

  • nu sunt nori de neincredere intre cele doua Biserici (nn. vedeti cum din start, papismul este considerat biserica, si cei ce zic asta se leapada de Crez, care ne spune ca exista doar Una, Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca Biserica);
  • aceasta tema [a primatului] este dificila, dar necesara (nn. pentru Ortodoxie nu a fost necesar 2000 de ani, de ce ar fi de-acum inainte? Este clar ca doar pe papistasi ii avantajeaza primatul papei);
  • dialogul de baza este despre modul cum aceste biserici au trait in primul mileniu si cum putem noi sa gasim astazi o noua cale comuna (nn. se renunta total la  cum au trait si ce au invatat Sfintii Ortodoxiei din mileniul al II-lea si nu numai, care au combatut asiduu papismul; prin aceasta, ierarhia ortodoxa se leapada de Sfinti precum: Fotie cel Mare – cel care a rupt primul legaturile cu papistasii, Grigore Palama, Marcu Evghenicul, Paisie de la Neamt, Ignatie Briancianinov, Ioan Maximovici, Ioan de Kronstadt, Serafim Rose, Nicolae Velimirovici, Justin Popovici s.a.);
  • Roma a avut un rol special, unul primordial. Noi inca trebuie sa vorbim despre ceea ce a insemnat si a implicat acest lucru; (nn. Roma nu mai este ortodoxa, ca sa vorbim de insemnatatea ei; acum este centrul ereziei papiste si al lojilor masonice ce-si au sediul pe strazile Vaticanului);
  • la Ravenna a avut loc marea recunoastere a faptului ca trebuie sa fi existat un protos la nivel universal; (nn. la Ravenna a fost tradata Ortodoxia, caci erezia primatului este straina Sfintei Traditii);
  • in primul mileniu a existat o recunoastere a rolului deosebit pe care episcopul Romei l-a avut in cadrul Bisericii.(nn. insa atunci episcopul Romei era ortodox; unii chiar sunt cinstiti ca Sfinti, fiind mari aparatori ai Dreptei Credinte);
  • ideile de baza de la Ravenna sunt acceptate de catre toate bisericile ortodoxe; (nn. FALS! Biserica rusa si cea bulgara nu au participat la Ravenna)
  • principiul de baza al ecumenismului consta in schimbul de daruri (nn. papistasii nu au daruri, caci ei nu au nici biserica)
  • punctul forte al Bisericii Ortodoxe este sinodalitate, dar doctrina primatului *(suprematiei) nu este asa de puternica…. sa ne imbogatim reciproc (nn. ideea de primat anuleaza sinodalitatea, caci primatul va implica si infailibilitatea papala);
  • pentru Biserica Catolica, desigur, unirea fara episcopul Romei *(primatul papal) este de neimaginat (nn. de neimaginat pentru ortodocsi este unirea sub conducerea antihristului de papa);
  • problema episcopului Romei nu este doar o chestiune de organizare, ci si una teologica (nn. este doar o chestiune de stapanire, de dictatura papistasa asupra ortodocsilor, fara implicatii teologice, caci papismul nu are nicio legatura cu Dumnezeirea);
  • unirea inseamna ca ne vedem reciproc, pe deplin, drept biserici surori. Cred ca si insusi papa gandeste in aceasta directie. (nn. papa cu siguranta viseaza la fel, insa Hristos nu are doua trupuri, ci doar Unul – Biserica Ortodoxa);
  • exista anumite lucruri fundamentale care trebuiesc clarificate in materie de credinta. Restul poate fi lasat diversitatii (nn. in materie de credinta, Ortodoxia este desavarsita, deplina si intreaga, iar diversitatea este crezul babilonian al religiei new-age);
  • exista obiceiuri, ritualuri liturgice si alte practici care pot fi aranjate in mod liber de fiecare biserica in parte (nn. obiceiurile si ritualurile ortodoxe constituie Sfanta Traditie si Predania Sfintilor Parinti, comori nepretuite ale Ortodoxiei, ce nu pot fi aranjate, negociate ca pe ceva lumesc);
  • modelul unirii… va fi rezultatul unei anumite… as spune – n-as numi-o reforma, ca este prea dur – ci adaptare din ambele parti (nn. insa chiar reforma se urmareste, prin adaptarea dogmelor ortodoxe la cerintele papistasilor);
  • autocefalia este o problema, mai ales atunci cand este asociata cu aspectele nationaliste (nn. se doreste centralizarea conducerii Bisericii, adica renuntarea la sinodalitate si pregatirea religiei unice a lui antihrist);
  • facem progrese semnificative in privinta organizarii sinodului pan-ortodox (nn. acest sinod este proorocit ca fiind unul apostat, talharesc);
  • cu bisericile ortodoxe impartasim aproape totul in materie de credinta (nn. inseamna ca ortodocsii impartasesc ereziile lor? Dimpotriva! Papismul este despartit de Ortodoxie de foarte multe erezii grave, antitrinitare si blasfemiatoare);
  • avem cultura diferita din pricina divizarii pe care am experimentat-o in mileniul trecut (nn. adica Sfintii nostri apartin de domeniul culturii? Papistasii “s-au separat nu numai prin obiceiuri, ci si prin dogme straine de ortodocsi, iar cele straine de ortodocsi sunt intru totul eretice si trebuie catehizati dupa canoane si trebuie sa se faca deopotriva cu ortodocsii” – Sfantul Marcu Evghenicul);
  • dialogul catolic-ortodox trebuie sa fie un dialog al iubirii (nn. iubirea nu poate fi decat in Hristos, iar papistasii l-au inlocuit pe Hristos cu papa; iubirea ortodocsilor pentru catolici consta in a le spune ca sunt in inselare si credinta lor este eretica, iar daca vor sa se mantuiasca, sa se intoarca la Ortodoxie!)
  • va fi cu siguranta un comunicat, dar documentul inca poate astepta (nn. se intarzie intocmirea acestui document, special pentru a studia reactiile in urma conferintei de presa, si astfel sa introduca in documentul final doar ceea ce nu deranjeaza prea tare incat sa le blocheze planul apostat; insa este de ajuns ce au declarat pana acum, pentru a ne da seama ca papistasii nu vor unirea cu Adevarul);

La cele de mai sus, au convenit atat papistasii, cat si ortodocsii care au participat la Comisia de dialog de la Viena (Bisericile Ortodoxe au fost reprezentate in majoritatea lor, cu exceptia Patriarhiei Bulgariei). Pentru papistasi este clar o VICTORIE, iar pentru ortodocsi un compromis. Ortodoxia nu inseamna doar primul mileniu, incat sa se concluzioneze toate discutiile doar la acea perioada si mai mult decat atat, sa se reformeze intreaga Biserica dupa mofturile papistasilor. Si totusi, daca ar fi sa luam in calcul doar primul mileniu, atunci papistasii ar trebui sa revina la starea in care se gasea Biserica atunci, sa recunoasca cele 7 Sfinte Sinoade Ecumenice, iar ceea ce au adaugat in al II-lea mileniu sa lase deoparte, sa se lepede de tot ce este in plus, adaugat de conciliile Vaticanului. Dar in astfel de dialoguri se pare ca doar papistasii pun conditii si vor ca ortodocsii sa adopte doar ce ii favorizeaza pe ei, anume recunoasterea papei ca suveran peste toti episcopii. Insasi aceasta cerere este straina de primul mileniu, primatul papal fiind o erezie inventata in 1870, introdusa printre alte erezii de Conciliul I Vatican. Iar notiunea de primul mileniu este impropriu folosita, caci acesta nu este unul intreg, deoarece divergentele intre latini si bizantini au aparut cu mult mai devreme de 1054, prin erezia Filioque, care a dus in final la marea schisma. Practic sunt peste 1200-1300 de ani ce despart pe papistasi de ortodocsi.

Prin urmare, invatatura Bisericii din primul mileniu le sta impotriva papistasilor si nu poate fi luata drept baza pentru o unire intre cele doua parti. Acceptand faptul ca erezia, in care se afla acum papistasii, are vreo legatura cu invatatura Bisericii din primul mileniu, nu poate insemna decat apostazie pentru Biserica Ortodoxa, lepadarea de Sfintii Parinti si anularea dogmelor stabilite la Sf. Sinoade Ecumenice. Daca Biserica va accepta asa ceva, papistasii vor deveni suverani si autoritari peste Ortodoxie. Nu-i mai intereseaza altceva, iar unirea poate fi declarata. Scopul urmarit este de a duce cat mai multe suflete in mainile stapanului lor, care nu poate fi decat satana, caci Hristos a fost inlocuit de papa, iar Sfanta Treime este pentru ei desfiintata prin erezia filioque.

De foarte mare gravitate este faptul ca la Viena ortodocsii au luat fost prezenti la liturghia papistasilor si Mitropolia Ortodoxa Greaca a Austriei i-a invitat pe reprezentantii Vaticanului sa asiste la Sfanta Liturghie in Catedrala Preasfintei Treimi, savarsita de Mitropolitul Ioannis de Pergamon, alaturi de un sobor de arhierei ortodocsi. Mai trebuie mentionat ca inaintea fiecarei sesiuni de dezbatere, membrii comisiei de dialog se rugau impreuna pentru iluminarea mintii si tot impreuna  au facut rugaciuni pentru “odihna” sufletului fostului co-secretar al Comisiei Mixte de Dialog, Eleuterio Fortino, decedat ca urmare a pedepsei dumnezeiesti, dupa o lunga perioada de boala. Asadar, incalcari grave ale Sfintelor Canoane care interzic categoric rugaciunea impreuna cu ereticii.

Consideram ca astfel de dialoguri duc doar la compromiterea Dreptei Credinte, iar unirea nu va fi in Adevar, ci in falsa iubire – iubire de stapanire pe care papa si-o doreste asupra ortodocsilor. Dar unii, ca si in cazul cipurilor, pana nu vad ca dracul slujeste in sfintele altare, nu considera a fi in pericol si indeamna la somn si ignoranta fata de aceste hule aduse Bisericii lui Hristos. E dureros ca traim astfel de vremuri, dovada ca sunt cele de pe urma. Insa traim cu nadejdea ca Mantuitorul Hristos va fi cu Biserica Sa pana la sfarsit. Sa ramanem neclintiti in Biserica, ca astfel sa ne regasim si in Hristos!