ÎNCERCĂRI ECUMENISTE DE UNIRE ÎNTRE ORTODOCŞI ŞI MONOFIZIŢI

 

Dialogul ecumenist dintre unii reprezentanţi ai Bisericii Ortodoxe şi reprezentanţi ai monofiziţilor a început în anul 1964 la Aarhus – Danemarca. De atunci au avut loc mai multe întâlniri neoficiale şi oficiale.

Care sunt roadele acestui dialog care durează de peste 43 de ani? Ce au hotărât ecumeniştii la propunerea monofiziţilor? Iată ce au hotărât:

  să nu-i mai considere eretici  pe monofiziţi;

  să se considere că ortodocşii şi monofiziţii au aceeaşi credinţă;

  să ridice anatemele date de Sfinţii Părinţi la Sinodul Ecumenic de la Calcedon;

  să elimine din cărţile de cult toate textele care se referă la monofiziţi ca la nişte eretici;

  să modifice Istoria Bisericească în funcţie de rezultatele dialogului, eliminând acele texte care nu convin monofiziţilor;

  să introducă în calendarul Bisericii Ortodoxe – ca Sfinţi – pe ereticii monofiziţi anatematizaţi;

  adunările monofizite să se numească „Biserici Ortodoxe Vechi Orientale”, iar adunarea monofiziţilor egipteni să se numească „Biserica Ortodoxă Coptă”;

după ridicarea anatemelor să se intre în comuniune euharistică (împărtăşire în comun). [1]

Acestea sunt roadele dialogului ecumenist. I-au batjocorit pe adevăraţii Sfinţi, modificând Istoria Bisericească şi considerând drept sfinţi pe ereticii anatematizaţi. Au hulit pe Sfântul Duh care a grăit prin Sfinţii Părinţi la Sfintele Sinoade Ecumenice. S-au împotrivit adevăratei Biserici, numind „Biserici Ortodoxe” nişte adunări de eretici anatematizaţi. Au batjocorit credinţa ortodoxă, considerând-o una cu credinţa rătăcită a monofiziţilor. Şi – dacă vor ajunge – vor strica turma lui Hristos prin împărtăşire în comun cu ereticii. Bine scrie într-un Canon că ereticii „sunt potrivnici şi duşmani ai Bisericii, strică turma lui Hristos  şi batjocoresc moştenirea credinţei.“


[1] cf. Ion Grădincea, Relaţiile dintre Biserica Ortodoxă şi Bisericile Vechi Orientale din anul 1964 până în anul 2001, Carte tipărită cu binecuvântarea Prea Fericitului Părinte Teoctist Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, Ed. Sitech, Craiova, 2004, pp. 244- 254;  Părintele Arsenie Vliangoftis Doctor în Teologie şi Licenţiat în Filosofie, Ereziile contemporane – o adevărată ameninţare – , Ed. Evanghelismos, Bucureşti 2006, p. 189; Î.P.S. Antonie, Mitropolitul Transilvaniei, Dialogul dintre Biserica Ortodoxă şi Biserica Ortodoxă Vechi-Orientală, Ortodoxia, 1994, nr.1.

5 Comments

  1. se vede ca de ceva timp nu mai citim aceeasi Biblie!Aduceti-va aminte de Sf. Nicolae cu ce dragoste ‘ecumenista’ l-a tratat pe arie cand a inceput sa spuna erezii!pt mine doar dupa canoane unii pot fi numiti preoti si episcopi,…,sa ii spuna lu mamaie fa ce zice popa nu ce face,….,ca de vreme ce ei devin anatema adio har!

  2. Cum sa ne unim cu cei care nu au har?Sau cum sa ne unim cu cei ce nu pastreaza dreptarul dat de Insusi Hristos si Sf. apostoli?Sf.Scriptura ne invata:”EU SUNT LUMINA LUMII;CEL CE IMI URMEAZA MIE NU VA UMBLA IN INTUNERIC, CI VA AVEA LUMINA VIETII”(IOAN 8,12).Monofiziti nu urmeaza lui Hristos ,ci urmeaza Satanei si sunt in intuneric.Satana le-a intunecat mintea sinu cred in Fiul lui Dumnezeu ca fiind Dumnezeu ci il considera ca fiind om.Prin Hristos avenit mantuirea,fara Trupul si Sangele Sau,si in afara Biserici nu este Mantuire,iar la monofiziti nu este har fara de care nu ne putem mantui.Cine cauta sa uneasca acest lucru nu sunt alticineva decat masoni care cauta sa strice credinta.Nu ramane decat sa ne rugam pentru toti cum a spus Sf.Siluan Athonitul.Amin!Doamne Ajuta!

  3. Catre admin:
    In momentul de fata stim ca BOR a semnat un acord cu monofizitii, in 2011, prin care se inainta mult pe calea unirii cu ei.E foarte grav, dar putem considera ca “s-a savarsit”? Deci toti cei ce apartinem BOR, suntem eretici?
    Va multumesc,
    Anda Barbulescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

5 Comments
scroll to top