Toate ȘTIRILE

Stiati ca patriarhul Teoctist s-a opus canonizarii Sfantului Ilie Lacatusu? Ba chiar regreta si canonizarea Sfantului Ioan Iacob

Criteriile canonizarii Sfintilor inchisorilor

E foarte im­por­tant pentru noi sa intelegem ca Dumnezeu vrea ca sfintii inchisorilor sa fie canonizati de catre Biserica Ortodoxa. Este foarte important pentru noi sa intelegem ca un sfant nu devine sfant din momentul canonizarii, ci e sfant din momentul in care a parasit aceasta lume.

Poate ca subiectul criteriilor de canonizare nu este un subiect care sa starneasca ravna noastra duhovni­ceasca, dar ar trebui sa fim cu luare-aminte si sa invatam si aceste lucruri, pentru ca prin ele vom reusi sa intelegem cat de firesc este ca sfintii inchisorilor sa fie canonizati.

Tema acestei expuneri se datoreaza uneia dintre din intalnirile pe care le-am avut cu P.F. Patriarh Teoctist. M-am dus la el impreuna cu parintele Constantin Galeriu si cu un reprezentant din partea fostilor detinuti politici, intrucat mai multe organizatii ortodoxe, printre care Fratia Ortodoxa Romana, Asociatia Fostilor Detinuti Politici si Luptatori Anticomunisti, A.S.C.O.R., Asociatia „Christiana”, „Anastasia” si alte asociatii ortodoxe au cerut Sinodului Bisericii Ortodoxe Romane sa se cerceteze dosarul de canonizare al parintelui Ilie Lacatusu. Nu se cerea canonizarea parintelui, ci se cerea ca Sinodul sa ia in considerare aflarea sfintelor moaste. Memoriul a fost facut pe data de 13 iunie 1999, in Duminica Sfintilor Romani, si se cerea asa: „Temandu-ne sa nu cadem in inselare, desi dovezile despre sfintenia parintelui Lacatusu par concludente, va rugam sa binevoiti a deschide dosarul de canonizare si sa ne instiintati in mod oficial asupra demersurilor intreprinse.”

Pentru ca in anul 1998 fusese gasit trupul intreg si neputrezit si bine mirositor al parintelui Ilie Lacatusu. Acesta profetise ca daca cumva sotia lui va muri peste 15 ani (parintele murise in 1983), trupul sotiei sa fie inmor­man­tat langa trupul sau. Si, vrand s-o inmormanteze pe sotie, au gasit moastele intregi si neputrezite ale parintelui Ilie. Multi oameni dau marturie ca au primit ajutor in chip mi­nunat de la moastele parintelui Ilie Lacatusu.

O preo­tea­sa, care este doctorita, a marturisit ca stie doua cazuri de bolnavi care s‑au vindecat de cancer la moastele pa­rintelui Ilie Lacatusu. V-as putea da si marturie personala despre o minune a parintelui… Dar consider ca nu e momentul sa dau o marturie personala acum… Acum vreau sa va prezint criteriile de canonizare a sfintilor inchisorilor si trebuie ca marturia mea sa fie impartiala.

Ducandu-ma la P.F. Patriarh Teoctist cu memoriul acesta, patriarhul nu a avut o atitudine binevoi­toare, spunand ca nu trebuie sa ne grabim cu canonizarea sfintilor inchisorilor, ca trebuie sa o luam incet, incet: „Ne-am grabit deja cu canonizarea Sfantului Ioan Iacob, a spus, si nu vom repeta acelasi lucru cu cei care au patimit pentru Hristos in inchisori!”. Nefiind lamurit de afirmatia respecti­va, am cerut totusi insistent sa se cerceteze de ce trupul parintelui Ilie s‑a descoperit intreg. Daca e blestemat, sa stim ca e blestemat, si atunci sa nu se mai duca lumea la moaste, iar daca e rob al lui Hristos, atunci sa fie pus intr-o biserica, asa cum s-ar fi intamplat in Rusia, de exemplu, si imediat ar fi primit cinstire; la inceput ar fi avut parte de cinstire locala si apoi ar fi fost canonizat.

Atunci, Prea Fericitul, vazand ca insist, l-a chemat pe secretarul sau sau pe unul din consilieri si a zis: „Ia adu­ceti articolul parintelui Liviu Stan despre canonizarea sfintilor in Biserica Ortodoxa, sa vada cum se canonizeaza sfintii!” Am primit imediat un xerox dupa articolul respectiv, si, iesind din cabinetul Prea Fericitului, m-am apucat sa citesc. Si am constatat cu sur­prindere ca in studiul parintelui Liviu Stan, un mare teolog al secolului al XX-lea, care de altfel a scris o carte despre canonizarea sfintilor romani, in articolul respectiv apareau exact datele pe care eu i le prezentasem Prea Fericitului, si anume: nu Sinodul are initiativa canonizarii unui sfant, ci poporul. Am sa va citesc cateva pasaje din acest articol al parintelui Liviu Stan. Eu ii sunt recunoscator Prea Ferici­tului ca mi-a dat articolul… Articolul m-a convins ca trebuie sa-mi sporesc ravna pentru sfintii inchisorilor si sa-i canonizez in primul rand in inima mea. Iata cateva citate din studiul despre canonizarea sfintilor in Biserica Ortodoxa:

Cu privire la canonizarea sfintilor in Biserica Ortodoxa, suntem indreptatiti sa conchidem ca, pentru a se putea purcede in zilele noastre la acte de canonizare, trebuie sa fie date urmatoarele conditii de fond… Conditiile sunt valabile si pentru canonizarea sfintilor care au dus viata de rugaciune, nu doar a sfintilor mucenici. Sunt criteriile generale de canonizare, de care se va tine seama si daca va fi canonizat parintele Paisie Olaru, si daca va fi canonizat parintele Cleopa, si daca vor fi canonizati alti cuviosi, si parintele Irodion de la Lainici – care a fost povatuitor duhovnicesc al Sfantului Calinic de la Cernica, si atatia alti sfinti.

Ortodoxia neindoielnica a credintei celui despre care se trateaza, Ortodoxie pastrata pana la moarte, fie in timpul vietii, fie de cand a imbratisat credinta ortodoxa. Adica principalul criteriu este marturi­sirea dreptei credinte. Daca a fost amestecata Ortodoxia cu erezia, persoana nu poate fi canonizata. Sfintii exista doar in Biserica. Cei din afara Bisericii Ortodoxe nu sunt sfinti.

Proslavirea lui de catre Domnul cel putin cu unul din urmatoarele daruri sau puteri: puterea de a suferi moartea martirica pentru dreapta credinta; puterea de a infrunta orice primejdii sau suplicii pentru marturisirea dreptei credinte pana la moarte; puterea de a-si inchina viata celei mai desavarsite trairi morale si religioase; puterea de a savarsi minuni in viata sau dupa moarte; puterea de a apara si sluji cu devotament eroic Biserica si credinta ortodoxa.

[1] Din conferinta Despre canonizarea sfintilor romani, Deva, 20 octombrie 2008, prima parte.

de Danion Vasile, extras din cartea Din temnite spre sinaxare

Cititi si Minuni ale Sfantului ILIE Lacatusu, ignorate de ierarhii nostri

35 comments

  1. Fata imprumutata din Muzeul figu(ri)nelor din ceara – adica Teoctist – asta mi-a insuflat de cand ma stiu; nu mi-a placut de omul asta, neam….nici fata lui, nici discursul lui – mort!
    Si ma intrebam ‘de ce?’ Pentru ca n-a avut bunul-simt dupa ’89 sa se retraga in munti – sa pustniceasca – sau sa la manastirea lui de metanie – pentru ca, datorita pactului facut cu dracii rosii cu carnet de partid , el semna PRIMUL pentru demolarea bisericilor!
    D-asta nu l-am inghitit….
    Si iata, ca mai vin si alte argumente; pana sa vina dupa el – asta din Deal – nu a fost el la carma?!
    Pai, ca sa-mi mai spal rusinea ii canonizam pe toti! Mai ales ca erau vrednici de asta!

  2. @ Magda- sigur a semnat, dar poti sa dovedesti ca afost primul? Si ca de fapt a salvat altele? Si ca totusi biserica a putut supravietui in conditiile alea si nu a disparut aproape ca la rusi? Ma gindesc cui sa ma rog : Dreptului Judecator sau celor care i-au luat locul?!?!?………………. Nu cumva avem conducatorii pe care ii meritam? Cine a iesit in strada pina acum ?

  3. Ioane,
    In strada, in ’89 am iesit – si era sa-mi iau un glont in cap la mimiletru; n-am fost nimerita eu ci, un amarat de soldat tanar (n-avea mai mult de 18 ani) care a cazut intr-o balta de sange!

    Nu m-am transformat in inlocuitorul lui Dumnezeu (asta este o blasfemie) dar, stiu – la vremea aceea – ca, nu intrau aia cu buldozerele in biserici pana nu aveau apostila de la Prea (ne) Fericit – intelegi?!

    El semna, iar preotul murea de inima rea sau dat pe brate afara din biserica!
    Vrei sa spui ca pentru semnarea demolarii unora in favoarea salvarii altora (mai multe decat cele demolate ) este/a fost un semn bun, de ‘supravietuire’?! Hmmm….

  4. Episcopia Hușilor, chemată la judecata lumească: Delapidare în numele Domnului!
    02-11-2011 03:00 — Răzvan Călin
    birladeanu_mogos.jpg
    Mai mulți preoți își acuză șefii ierarhici de delapidare și furt. Preoții susțin că, lunar, în mod abuziv și fără nici o explicație, li se opresc din salariu sume cuprinse între 300 și 700 de lei și că sunt obligați să semneze state de plată întocmite în pix, pe caiete. Același lucru se întâmplă și cu dascălii, din salariile cărora li se rețin lunar câte 200 de lei. La un calcul simplu, reiese că “profitul” Episcopiei Hușilor la această “afacere” este de cel puțin 18 miliarde de lei vechi pe an, bani care nu sunt înregistrați în contabilitatea instituției. Mai mulți preoți au prins curaj și au acționat în instanță Episcopia Hușilor pentru a-și recupera diferențele salariale. Există și o plângere penală împotriva conducerii Episcopiei Hușilor, care este acuzată de gestiune frauduloasă, delapidare, fals și uz de fals și abuz în serviciu contra intereselor persoanei.
    Mai mulți preoți și-au luat inima în dinți și au hotărât să rupă tăcerea (sub protecția anonimatului) și să ne povestească cu lux de amănunte o inginerie financiară de proporții, în urma căreia vistieria Episcopiei Hușilor se umple anual cu sume fabuloase. Mai trist este că, din informațiile pe care le avem, această “practică” este încetățenită la nivelul tuturor episcopiilor din țară, care derulează astfel de “scheme” financiare sub privirile îngăduitoare și acordul tacit al mai-marilor din Biserica Ortodoxă Română.
    În urmă cu câteva luni, mai mulți preoți au sesizat că, în mod abuziv, le sunt reținute diferite sume din salariu. Istoria s-a tot repetat luni la rând, fără ca cineva să le ofere vreo explicație. Trebuie spus că mare parte dintre preoții din județ încasează lunar un salariu care este subvenționat de statul român cu până la 80% sau chiar mai mult.
    “Conform normativelor în vigoare, salariul unui preot este asigurat din fonduri de la statul român și prin autofinanțare. Cum foarte multe dintre parohiile din județ sunt foarte sărace, cei mai mulți dintre enoriași fiind extrem de necăjiți, atunci salariul preoților este asigurat în mare parte din bugetul de stat. Eu, dar și mulți alți colegi de-ai mei, care suntem într-o asemenea situație, am sesizat că, deși semnam pentru sume mai mari, încasam sume mult mai mici. Și asta fără ca cineva să ne ofere vreo explicație”, ne-a povestit unul dintre preoții cu care am stat de vorbă.
    Mai mult, de foarte multe ori, nu existau nici măcar state de plată, ci preoții erau puși să semneze, în ziua de salariu, pe niște simple caiete în care erau scrise cu pixul numele fiecăruia și sumele nete care le revin.
    “Sincer să vă spun, nu știu dacă am văzut vreodată un stat de plată așa cum scrie la lege. Mai tot timpul veneam fiecare și semnam pe un caiețel. Așa am constatat cu stupoare că numai pe parcursul anului trecut mi s-au oprit lunar din salariu sume cuprinse între 200 și aproape 500 de lei. Și la fel pățesc și în momentul de față. Spre exemplu, timp de vreo șase luni, mi-au reținut în mod abuziv din salariu câte 500 de lei, pentru ca după aia, timp de alte câteva luni, să-mi ia câte 300 de lei, sau 400 de lei și tot așa. După cum le tuna prin cap. Și nimeni nu îți oferă vreo explicație. Dacă ai tupeul să întrebi, nu vei primi nici un răspuns, ba dimpotrivă îți vei atrage mânia șefilor. Oricum, marea majoritate a colegilor nu îndrăznesc să spună nimic și se conformează fără să crâcnească. Pentru că le este teamă că își vor pierde slujba”, ne-a mărturisit un alt preot.
    Această grosolană “inginerie” financiară este pusă în aplicare de mai mulți ani. Preoții cu care am reușit să stăm de vorbă ne-au spus că este un “obicei” încetățenit de peste cinci ani. Mai mult, schema este aplicată la nivelul tuturor episcopiilor din țară, însă unele sunt ceva mai “blânde” și “ciupesc” din salariile preoților sume modice.
    Delapidare și gestiune frauduloasă
    Mai trebuie spus că în cazul Episcopiei Hușilor, de același tratament beneficiază și cei 150 de dascăli. Acestora li se opresc, în aceeași manieră, câte 200 de lei lunar. La un calcul sumar, câștigul înregistrat în urma aplicării acestei scheme atât pentru cei 300 de preoți, cât și pentru dascăli se ridică la o sumă de-a dreptul impresionantă: nu mai puțin de 1,8 milioane de lei pe an, adică 18 miliarde de lei vechi! Aceștia sunt bani care pur și simpu intră în vistieria Episcopiei Hușilor fără ca instituția să facă cel mai mic efort. Mai grav e că sumele provin de la bugetul de stat și că au o destinație precinsă, în speță plata salariilor personalului clerical, însă nu sunt înregistrate în contabilitate nici la nivelul protopopiatelor și nici la nivelul Episcopiei Hușilor, instituție care ar trebui să reprezinte pentru popor un model de cinste, demnitate și corectitudine.
    “La fel de trist este că foarte mulți dintre colegii noștri habar nu au că beneficiază de ajutorul statului pentru a-și ridica salariul. Asta în ciuda faptului că Secretariatul de Stat pentru Culte a emis o listă în care sunt trecute toate unitățile de cult cu venituri reduse care beneficiază de un sprijin lunar la salarizare în cuantum de 80%. De altfel, niciodată nu ni s-a precizat care este cuantumul sprijinului la salariu oferit de statul român. Asta tot pentru ca să poată face ei ce vor cu banii noștri. Și uite așa ne-am trezit că sumele care ne erau reținute din salariu lunar erau de multe ori foarte mari, mergând chiar și până la 700 de lei. Am colegi care s-au trezit că mai au de luat doar câte 200 de lei sau 300 de lei, iar restul până la 1.000 de lei era dispărut în neant. Mai mult, unii colegi s-au trezit că sunt membri cotizanți ai CAR-ului de la noi, dar în realitate ei niciodată nu s-au înscris în această instituție și nici nu au luat vreun împrumut. În schimb, li se oprește lunar câte aproape 100 de lei drept contribuție la CAR”, ne-a mai povestit un preot.
    Ai fi tentat să spui că aceste sume imense care intră anual în vistieria Episcopiei Hușilor ar fi folosite pentru a derula diferite acțiuni umanitare sau caritabile. Dar preoții susțin că aceste fonduri imense sunt controlate de o mână de oameni din fruntea episcopiei, în frunte cu episcopul Corneliu Bârlădeanu.
    “La ce sunt folosiți acești bani? Nimeni nu poate spune cu certitudine. Dar este clar că anumiți preoți cu funcții înalte, ierarhi de-ai noștri, au dezvoltat tot felul de afaceri înfloritoare. Mai trist este trăim vremuri extrem de grele, în care cei mai mulți dintre români se zbat în sărăcie pe fondul acestei crize economice care a lovit și țara noastră. Vreau să vă spun că la nivelul Episcopiei Hușilor aproape că nu avem nici un fel de acțiune caritabilă. De câte acțiuni umanitare derulate de episcopie ați auzit până acum? Tocmai acum, când poporul are mai multă nevoie de noi ca oricând!”, a mai spus unul dintre preoții cu care am stat de vorbă.
    În ciuda faptul că odată cu întronizarea lui Corneliu Bârlădeanu în fruntea Episcopiei Hușilor s-a instaurat un regim dictatorial, unii preoți și-au luat inima în dinți și au răbufnit. Un grup de preoți a acționat în instanță Episcopia Hușilor la Tribunalul Vaslui. Ei cer judecătorilor să oblige Episcopia să le returneze banii care le-au fost opriți în mod abuziv din salariu. În plus, există și o plângere penală împotriva episcopiei, care este acuzată de gestiune frauduloasă, delapidare, fals și uz de fals și abuz în serviciu contra intereselor persoanei. Ancheta este coordonată de procurorii vasluieni și, deocamdată, este în derulare.

  5. Un preot a dat învățătura creștină pe “ochiul dracului”: Satană în sutană
    12-10-2011 04:00 — Cristian Dima
    preotul_giani_mocanu 1.JPG
    Giani Mocanu, preotul paroh din comuna Oșești este atât de lipsit de omenie, încât a fost în stare să ceară unei femei care trăiește într-o sărăcie severă 300 de lei pentru slujba de înmormântare a soțului ei, ritual care ar fi trebuit să fie gratuit. Pentru a face rost de bani, femeia care îndură foamea alături de trei copii minori, a trebuit să se umilească cerând ajutor prin sat. Oamenii au ajutat-o cu prosoape, cu haine, primarul cu bani, singurul care nu a vrut să facă nimic pe gratis a fost preotul Mocanu, care pare să aibă un cu totul și cu totul alt Dumnezeu decât cel pe care îl propovăduiește: banul, sau “ochiul dracului”, cum i se mai spune. Până și numărul de telefon al așa-zisului preot este predestinat: ultimele trei cifre sunt 666.
    Că preoții sfidează orice regulă a bunului simț cerând bani pentru serviciile religioase care ar fi trebuit să fie gratuite, nu mai e demult o noutate, iar noi ne-am obișnuit cu asta. Însă atunci când un presupus slujitor al Domnului, în loc să urmeze exemplul lui Hristos și să se bucure pentru cei doi bănuți ai văduvei sărace, îi fixează acesteia o taxă de trei milioane de lei pentru înhumarea soțului defunct, situația devine de-a dreptul dramatică. Mai ales atunci când proaspăta văduvă trăiește la limita subzistenței, ducându-și zilele înr-o casă din chiripici, fără geamuri la uși și ferestre, alături de trei copii minori cărora abia dacă găsește ce să le pună în farfurie.
    Unul dintre acești preoți, care numai al lui Dumnezeu nu putem să-l numim, este Giani Mocanu, preotul paroh din comuna Oșești, a cărui atenție este îndreptată către semenii săi doar dacă ei cotizează suficient de mult pentru ai stinge, fie și pentru o clipă, setea de bani.
    “Omul meu a murit luni, pe patru octombrie. L-am sunat pe părintele Mocanu să-i spun, iar el mi-a spus că a aflat de la oamenii din sat. «La ce să vorbim prin telefon că doar nu suntem gagii, vino acasă ca doar știi unde stau să vorbim față în față», mi-a spus părintele. I-am spus sărut dreapta părinte și m-am dus. Acasă, i-am spus: Să-mi spuneți din start cât mă costă. Știți că sunt necăjită că am trei copii și trăim din ajutorul social. «Fără trei milioane nu ți-l scot din casă», mi-a spus el. I-am spus că îl las în casă și caut alt preot. Mă gândeam că o să găsesc eu pe valea asta un preot de-al lui Dumnezeu care să-mi îngroape omul. Eu nu eram pregătită. Oamenii din sat l-au îmbrăcat. Au adus și prosoape. I-am povestit și primarului. Lui nu i-a venit să credă. M-a trimis din nou la preot. M-am dus a doua oară. El pesemne a simțit de la oameni că a sărit calul, iar a doua oară mi-a zis să dau cât pot” ne-a declarat Felicia Gorgan, o femeie de 41 de ani din comuna Oșești.
    Femeia s-a întors și i-a povestit primarului despre actul de caritate al preotului avid. Primarul i-a dat femeii 150 de lei ca să-și îngroape bărbatul, ba chiar a făcut comandă și de pomene, la Vaslui. Preotului nici prin cap nu i-a trecut să facă gratuit slujba religioasă de înmormântare. A luat banii pe care femeia i-a căpătat de la oamenii cu frică de Dumnezeu și i-a îndesat în buzunar.
    Oamenii cu care am stat de vorbă în Oșești sunt consternați de această ispravă a preotului și spun că foamea de bani l-a transformat în slujitorul satanei. De altfel, parcă și numărul de telefon al preotului Mocanu este predestinat, ultimele trei cifre fiind 666. Superstițios sau nu, preotul nu a vrut să-și schimbe numărul. Unii salariați ai primăriei cred că preotul și-a ales intenționat acest număr.
    Contactat telefonic, Giani Mocanu nu a vrut să-și justifice gestul necugetat și de-a dreptul necreștinesc. A preferat să ne spună sec: “Nu comentez. O zi bună!” și a închis telefonul.
    Preoții, colectori de biruri
    Un vechi proverb românesc spune că peștele de la cap se împute. Taxa institută sărmanei văduve de preotul Mocanu poate fi considerată și un gest de disperare din cauza multitudinii de biruri inventate de Episcopia Hușilor, care din cârmuitoarea bisericii vasluiene a ajuns o societate comercială profitabilă. Mai mulți preoți ne-au povestit că, de când a fost întronizat, Corneliu Bârlădeanu, episcopul Hușilor, a instituit tot felul de taxe care mai de care mai piperate, iar cei care refuză să le plătească sfârșesc prin a fi maziliți. Acest subiect a făcut obiectul unul material publicat în cotidianul nostru în urmă cu două săptămâni, când scriam despre faptul că fiecare parohie este obligată să achiziționeze obiecte de cult la niște prețuri imense. Culmea este că aceste obiecte de cult nu sunt confecționate din metale prețioase (argint sau aur), însă prețul pe care îl cere Episcopia Hușilor este atât de mare încât tinzi să crezi contrariul. Spre exemplu, pentru sfintele vase și o evanghelie preoții trebuie să scoată 15.000 de lei, adică aproximativ salariul lor pe un an. Apoi, fiecare preot are cotă de 100 de kilograme de lumânări pe care trebuie să le vândă și să predea Episcopiei la termenul fixat banii încasați, adică exact 45 de milioane de lei vechi. Iar acestea sunt doar două exemple.
    Un alt proverb spune că de unde nu este, nici Dumnezeu nu cere. Preotul Mocanu, însă, a cerut, iar gestul său este de condamnat chiar dacă a cerut o sumă imensă unei văduve sărace doar pentru a-și face planul de taxe la Episcopie.

  6. Un nou episod din SC Episcopia Hușilor SRL: Biruri popești .Preoții din județ sunt în pragul disperării din cauza multitudinii de biruri inventate de Episcopia Hușilor. Pentru niște obiecte de cult din tablă ordinară fiecare preot este obligat să plătească aproape 15.000 de lei. Cei care nu se supun directivelor sunt amenințați cu mutarea disciplinară în parohii din mediul rural. Fețele bisericești mai reclamă și atitudinea despotică a episcopului Corneliu Bârlădeanu, precum și abuzurile pe care acesta le face prin prisma funcției. Preoții bârlădeni, dar și cei din comunele arondate, sunt din nou extrem de supărați pe șefii lor, indiferent că vorbim de Protopopiatul Bârlad sau Episcopia Hușilor. Din discuțiile pe care le-am avut cu mai mulți preoți, se pare că starea de nemulțumire este generalizată la nivelul întregii Episcopii a Hușilor, însă mulți se feresc a spune lucrurilor pe nume de teama represaliilor. Așa cum am mai prezentat și în alte rânduri în paginile cotidianului nostru, cele mai multe acuzații ale preoților se referă la regimul de-a dreptul dictatorial impus de Corneliu Bârlădeanu, odată cu înscăunarea sa ca episcop al Hușilor. Preoții se plâng că sunt obligați să plătească tot felul de biruri și taxe, care mai de care mai piperate, iar cei care se opun sfârșesc prin a fi maziliți. Mai grav este că totul se răsfrânge asupra enoriașilor, cei pentru care preoții se transformă în perceptori de biruri la ordinul Episcopiei Hușilor. Ultima găselniță gândită de cei din fruntea Episcopiei Hușilor este legată de obligativitatea fiecărei parohii de a achiziționa obiecte de cult la niște prețuri imense. Culmea este că aceste obiecte de cult nu sunt confecționate din metale prețioase (argint sau aur), însă prețul pe care îl cere Episcopia Hușilor este atât de mare încât tinzi să crezi contrariul.
    “S-a primit ordin de la Episcopie ca fiecare parohie să achiziționeze obiecte de cult (gen sfintele vase și câte o evanghelie) în valoare totală de 15.000 de lei. Practic, ne-au fost băgate pe gât cu forța, dar prețul pe care ni-l cere este enorm. Vreau să vă spun că astfel de obiecte pot fi achiziționate cu maxim 7.000 de lei. Asta în condițiile în care vorbim de vase de cult confecționate din argint masiv și suflate cu aur. Or, acestea pe care ne obligă să le cumpărăm nici măcar nu sunt din metale prețioase. Vreau să vă spun că unele au și început să rugineasă, asta ca să vă dați seama cam de ce calitate sunt”, ne-a spus unul dintre preoți, care a dorit să-și păstreze anonimatul de teama represaliilor. La un calcul sumar, ținând cont că în Episcopia Hușilor există 297 de parohii, suma ce ar trebui încasată este de-a dreptul fabuloasă, undeva la aproximativ 45 de miliarde de lei. Dar foamea de bani a celor din conducerea Episcopiei Hușilor, în frunte cu Presfințitul Corneliu Bârlădeanu, nu se oprește aici. Tot preoții sunt cei care ne-au povestit și alte modalități de a mai strânge bani inventate de șefii lor de la Huși. “Ne-au obligat să cumpărăm de la ei și să vindem oamenilor din parohii câte cel puțin 100 de kilograme de lumânări, pe care noi am plătit Episcopiei câte 45 de milioane de lei vechi. Cine a îndrăznit să se opună a avut de suferit. Apoi, iarăși ne-au băgat pe gât câte patru kilograme de tămâie și patru cutii de cărbuni de narghilea, cu prețul de 750 de lei. Nu mai știu ce să mai facă să ne ceară bani, sub diverse forme și fel și fel de pretexte. Nu trece o lună fără să nu primim ordin că trebuie să mai dăm niște bani”, ne-a mărturisit un alt preot. Bineînțeles că cei care îndrăznesc să se opună birurilor excesive impusă de Episcopia Hușilor sfârșesc prin a-și atrage mânia mai marilor. De altfel, mulți dintre preoți îl acuză pe Corneliu Bârlâdeanu că a instaurat un veritabil regim al terorii, în care cuvântul de ordine este “bani și nimic altceva”. Mai grav este că nici protopopii, cum este și cazul lui Vasile Lăiu, de la Bârlad, nu fac nimic pentru a schimba situația, ci dimpotrivă se supun fără să crâcnească numai de dragul de a fi menținuți în funcție. “Suntem amenințați că dacă nu vom plăti aceste obiecte de cult la prețul de 15.000 de lei, vom fi mutați disciplinar în parohii din mediul rural, prin sate câte mai depărtate și mai năpăstuite. Toate acestea nu sunt decât niște dări puse pe umerii enoriașilor, iar noi preoții suntem obligați să le încasăm de la bieții oameni. Prin astfel de acțiuni ajungem să dărâmăm biserica din sufletul oamenilor și să le luăm și ultima brumă de speranță și încredere pe care o mai au în credința strămoșească. Suntem extrem de nemulțumiți și de faptul că însuși Presfințitul Corneliu este cel care a pus la cale așa ceva. Și ne tratează pe noi preoții ca pe niște oameni de nimic. Ne face tot timpul albie de porci, ne vorbește urât și ne adresează cuvinte și expresii dintre cele mai grele. A ajuns să spună unor colegi de-aii noștri, care cântau într-un cor, că «lătrați ca niște măgari!»”. Nu se poate așa ceva pentru un preot, darămite pentru o înaltă față bisericească. S-a înconjurat (Corneliu Bârlădeanu, n.r.) numai de lingăi care îi cântă în strună toată ziua și care nu fac decât să ne oblige să băgăm mâna în buzunarele și așa sărăcite ale bieților enoriași. Asta e menirea și misiunea noastră?”, ne-a mai spus un preot. În aceste condiții, este lesne de înțeles supărarea preoților, mai ales că până la urmă, totul cade pe umerii enoriașilor. Mai trist este că situația este arhicunoscută și de către forurile superioare ale Bisericii Ortodoxe Române, însă nimeni nu ia nicio măsură. Indiferent că vorbim de Mitropolia Moldovei sau Patriarhia Română, toți închid ochii pentru că până la urmă e mai important ca “dările” să curgă cu regularitate în vistierie. Și când te gândești că acum, în vremuri de criză economică, biserica ar trebui să fie cea care să sară în ajutorul oamenilor necăjiți și nu să le bage și mai adânc mâna în buzunare. Am dorit să aflăm și un punct de vedere al Episcopiei Hușilor, însă până la închiderea ediției nu am primit niciun răspuns din partea acestora.

  7. Un pustnic plângea în pustie: Vai, fratele meu a greşit azi, iar eu voi greşi mâine la fel. Diavolul a reuşit să întoarcă aproape toate lucrurile cu capul în jos în lume făcând confuzie în noţiunile oamenilor despre păcat şi virtute, iar cea mai mare strădanie a lui e îndreptată în a ne învăţa în rânduiala lui stricată.

    Încercaţi să apăraţi astăzi Sfânta Ortodoxie aşa cum au apărat-o Sfinţii Părinţi şi vă veţi confrunta cu o deplină neînţelegere din partea multora ori cu o furtună de riposte. Creştinul ortodox înţelept trebuie să ştie unde poate să osândească şi unde să nu facă aceasta. Fiindcă fiecare patimă poate, cu ajutorul lui Dumnezeu şi prin străduinţă personală, ca să se transforme dintr-un defect într-o calitate a sufletului. Adevărata dragoste de Dumnezeu nu este compatibilă cu ataşamentul către diavol. Cel ce iubeşte pe vrăjmaşii săi vede că aceştia sunt jertfe jalnice în mâinile satanei, ceea ce naşte în inima lui compătimire şi dragoste pentru ei.

    Citeste mai mult: Pe nimeni sa nu osandim, daca dorim sa ne mantuim

  8. Biserica Ortodoxă dă dreptul de a osândi doar pe eretici, care sunt cei mai rafinaţi slujitori ai satanei. Ei par a propovădui pe Dumnezeu, dar ne conduc la diavol.

    Citeste mai mult: Pe nimeni sa nu osandim, daca dorim sa ne mantuim

    • Valentin Dorneanu

      fals – aici nu se osândește, e vorba de sistemul în sine și regulamentul după care funcționează mai nou întreaga instituție bisericească – un regulament ce nu mai coincide cu ce au învățat sfinții părinți. Nu propovăduiesc nici o milă ierarhii, iar caterisirile abuzive distrug acele parohii și sufletul credinciosului e pe ultimul loc. Lor nu le-a convenit să fie luat preotul lor de acolo hoțește. La ei nu s-a gândit cineva de deasupra care trebuie în primul rând la suflet să se gândească, dar să rezolve și problemele astealalte ca să nu degenereze în conflicte măcar, dacă nu le pot pune tot în slujba mântuirii sufletului.

  9. Sfântul Ioan Scărarul ne spune că : “cei ce zavistuiesc râd cu mulţumire de învăţătura, faptele şi meritele aproapelui” . Iar Sfântul Ioan Gură de Aur ne arată : “precum muştele se aşează pe rănile străine, aşa şi cei ce osândesc apasă pe păcatele străine” . Avva Dorotei arată : Ce altă lucrare are diavolul decât să ne îndemne la răutate ? Câtă viclenie ! Cel rău ne împinge să greşim împotriva unei porunci a lui Dumnezeu şi, dacă totuşi nu o călcăm pe aceasta, măcar să osândim pe cei ce greşesc, astfel încât, dacă nu reuşeşte să ne prindă în cursa păcatului, să ne prindă în cursa care pare că este împotriva păcatului.

    Osândirea este unul dintre păcatele cele mai potrivnice lui Dumnezeu, pentru că e răpirea drepturilor Lui. Sfântul Atanasie Sinaitul ne arată: “cine osândeşte înaintea Judecăţii de Apoi a lui Hristos, acesta este Antihrist, pentru că îşi însuşeşte dreptul lui Hristos” . Iar Sfântul Tihon de Zadonsk ne îndeamnă pe toţi să fim buni: “fără harul lui Dumnezeu nu putem să săvârşim nimic în afară de răutate” . Sfântul Ioan Scărarul ne îndrumă: “osândirea este o boală subţire, dar o lipitoare grasă, ascunsă şi tăinuită, care suge şi seacă sângele iubirii … Ea este făţărnicia iubirii, pricinuitarea întinăciunii şi a poverii inimii” . Pentru că omul nu stă într-un singur loc, dacă nu reuşeşte în bine, el înainteaza în rău. Prin osândire, nimeni nu a îndreptat vreodată pe cineva. Dimpotrivă, cu ea mulţi s-au rănit crud şi s-au înrăit. Să luăm exemplu de la Cuviosul Isaia, ce a văzut pe un frate păcătuind :
    Dacă Dumnezeu, Care l-a creat, vede aceasta şi-l rabdă, cine sunt eu ca să-l osândesc ?” Păcătoşii care trec cu vederea greşelile lor, nu pot să sufere greşelile celorlalţi. Iar drepţii, ce se grăbesc să izgonească fiecare păcat ivit în propriul lor suflet, cu îndelunga răbdare suferă greşelile aproapelui.

    Sfinţii nu au osândit niciodată, pentru că au fost smeriţi. Astfel de judecători suntem noi. Altora le cerem totul, iar pe noi nu ne obligăm la nimic; la păcatele noastre privim printre degete, iar pe cele străine le punem sub lupă. Cât de cumplit este să osândeşti pe cel care chiar Dumnezeu l-a iertat şi l-a îndreptat. Adesea ne minunăm de ce în jurul nostru este atâta haos. De ce, atât de des, ne ciocnim unii cu alţii. Iar aceasta se întâmplă pentru că ne osândim reciproc, mai bine spus, ieşim din orbitele noastre. Dacă un creştin de rând începe să osândească pe aproapele său cu scopul de a-l face de râs în faţa altora, va fi judecat de Dumnezeu cu mare asprime. Sfântul Ioan Gură de Aur ne arată : “cel ce cinsteşte pe preot va cinsti şi pe Dumnezeu, iar cel ce a început să dispreţuiască pe preot, treptat va ajunge să-L jignească şi pe Dumnezeu” şi “Când începem să examinăm viaţa celor care ne conduc, atunci dorim singuri să fim unşi ca învăţători şi, în acest fel, se deformează toate” .

    Citeste mai mult: Pe nimeni sa nu osandim, daca dorim sa ne mantuim

    • Valentin Dorneanu

      e o direcție greșită pe care a luat-o întreaga ierarhie de dictatură și economică și dogmatică și nu se poate spune că i-a osândit cel care s-a plâns că se abuzează de el.

  10. @lica
    Citesc, citesc…stiam multe din lucrurile la care sunt supusi preotii: lumanari bagate pe gat, icoane, crucifixuri, tamaie, smirna….obligati sa vinda la un pret…

    -mai nou – aici, in Bucuresti – din primavara (parca!) sunt obligati la niste taxe pentru botez, cununie sau inmormantare…de te iei cu mainile de cap!

    Pentru cununie – parohie modesta in Bucuresti, nu in buricul targului – 500 roni; daca o tin tot asa…or sa traiasca asa, fara!

    Sunt revoltatoare si triste RAU toate acestea; dar vedeti voi…cine face pact cu diavolul o data greu mai poate da inapoi; un simplu exemplu – nu exista hirotonie, hirotesie, parohie…fara a baga BANI in buzunarul episcopului, sa fie CLAR!
    Am auzit prea multe…iertare – totusi – pentru exceptiile de rigoare!
    Sunt SIGURA ca majoritatea preotilor au avut intentia de a intra in preotie CURAT, fara aranjamente …dar mai-marii – invechiti in rele si scoliti la sanul spurcat al securitatii, iar apoi al masoneriei – i-au obligat sa-si manjeasca haina Botezului si peotia prin simonie!

    Iar tacerea lor (a preotilor) si/sau lasitatea lor este justificata: din moment ce ai UNS pe cutarica ca sa ajungi la randu-ti cutarica, cand esti lovit, inghesuit…cu toata dreptatea ta – nu-ti prea da mana sa protestezi fiindca, te simti vinovat prin complicitate!

    Imi pare TARE RAU pentru preoti; pe langa raspunderea pentru sufletele noastre fiindca au sa dea seama in fata Dreptului Judecator de ele, lumeste – sunt huliti, jigniti si de noi si asupriti de mai-mari!
    E un cerc vicios atata timp cat se mai merge pe ‘o mana spala pe alta si amandoua fata toata’.

    Partea intunecata abia acum se prefigureaza: ‘ai de sus lovind in ei, ei – preotii – lovind in noi pana cand o se ajunga la un DIVORT iremediabil prin scarba si dezgust;
    -nu a profetit Pr.Arsenie Boca ‘cand vor zice ca nu le mai trebuie Biserici si preoti si va fi nebunia si ura lumii, atunci va venii sfarsitul (si a Sf.Liturghii fiindca nu va mai avea cine s-o faca, nici cine sa participe la ea) iar daca vor mai fii pe ici, pe colo, va fi o salata orientala ecumenista in care Epicleza, Crezul nu vor mai exista deci nici Harul Sf.Duh care sfinteste!

  11. petru tu nu ai citit niciodata ce explicatie dau sfintii pentru osandire? iti spun eu pe scurt :x se duce in iad !! asta e osandire !! dar daca x nu a avut dreapta credinta sa te faci ca nu sti unde se duce inseamna ca nu sti nici unde te duci tu daca ai dreapta credinta !! ar fi mai bine ca parerea ta sa fie dupa cea a sfintilor !! ce e cineva care nu stie ca a fost un patriarh ateu ??? ce a fost pus de dreptcredinciosi sau de pcr ???

  12. Sfântul Serafim de Sarov ne îndrumă: “Osândeşte-te pe tine şi vei înceta să mai osândeşti pe alţii !” Cel ce se mustră pe sine duce o luptă eroică cu păcatul în arena sufletului său. Findcă, niciodată să nu uităm aceasta, cel ce osândeşte este asemenea apei din baie: dorind să-i spele pe alţii, ea singură se murdăreşte.

    Sfinţii nu au osândit niciodată, pentru că au fost smeriţi.

    Citeste mai mult: Pe nimeni sa nu osandim, daca dorim sa ne mantuim

    • Valentin Dorneanu

      smeriți, asta nu înseamnă să fii pregătit să te supui unui sistem nedemn de Hristos. Întregul sistem e de așa natură ca să nu se mai meargă pe linia “Căutați mai întâi împărția cerurilor și toate celelate se vor adăuga vouă!” Acum preoții sunt forțați de ani de zile să caute mai întâi surse de finanțare ca să nu fie înlocuiți cu alții mai eficienți. și sufletul ?

  13. Petru
    Vad ca esti calat pe osandire/neosandire…esti persistent in acelasi gen de postare care suna ca un leitmotiv…
    Invata sa faci diferenta intre judecarea unor lucruri grave si osandire, care este ALTCEVA!
    Relaxeaza-te frate! Nu-i trimite nimeni la Iad pe cei de care vorbim (nici nu avem putere careva de-aici :) ); ca sunt vorbiti mai mult de rau si-si vor auzii mereu numele spus intr-un anume fel, culeg ce-au semanat si oricum!…esti tu, ‘apostole’ care le iei apararea contrariat vorbind din Sf.Parinti fara a spune si CEVA si de la tine…
    Nu stii ca fiecare pasare pe limba ei piere?
    Treaba mea ce fac eu cu limba mea…

  14. patriarhul Teoctist a fost o alegere trista in istoria Bisericii Ortodoxe Romane. Un om care a jucat in picioarele cele 7 Sinoade ale Sfintilor Parinti.
    Moale, mult prea moale. N-a aparat si n-a tinut Dreapta Credinta, ci s-a facut luntre si punte cu toti papistasii, protestantii si samanii din lume. A facut politica in Biserica, iar politica este limba internationala a diavolului. In loc sa ignore adunarile eretice, s-a adunat cu toti vrajitorii si new age-istii din lume. Zice proverbul: cine se aseamana, se-aduna!

    A fost un filopapistas si un vanzator de sange. Iuda imbracat in haine albe. S-a calugarit degeaba, mintind ca va tine fagaduintele calugariei.
    Dumnezeu sa-l ierte. Nu-l judec eu, ci faptele sale.

    Ortodoxie sau Moarte!

  15. Magda- Eu nu am ce spune de la mine asa cum spuneti voi ,,de la voi”(e problema voastra)…. Scrii ca: ,,nu-i trimite nimeni la iad …” problema e ca va trimiteti voi pe voi insiva ,fara sa va dati seama. Eu spun numai din sfintii parinti.Cuvantul lor e lege ptr. ca Cuvantul lor este de la Dumnezeu.Eu nu am ce spune de la mine,om pacatos fiind si cu patimi . IPs. Justinian Chira a spus niste cuvinte foarte adevarate:,,Chematii si nechematii se afla in treaba sa vorbeasca,i-si apara ambitiile individuale,care nu au nici o importanta ptr. tara si ptr. biserica Ortodoxa”. ps. Ortodoxia nu inseamna birfa…Bine mai spunea parintele meu la Sfanta Liturghie :,,cu prostul sa nu te pui ,ca are mintea odihnita” …si tot bine mai zicea un sfant:,,Un om convins impotriva parerii sale ,continua sa aiba aceea-si parere”. …Sau poate chiar nu sunteti ortodocsi ,caci un ortodox adevarat nu arunca cu noroi.

  16. Petre!
    Faci pe inteleptul…am inteles!
    Vorbim impreuna dar ne intelegem separat:
    Eu scot in evidenta niste TARE care submineaza Biserica in ansamblul ei din care fac parte si eu – chiar daca nu-ti convine, tie si altora;
    Tu vrei sa ma/ne mantuiesti cu SILA dar folosind metodele tale…iar pentru ca NU sunt(em) in asemntimentul tau mai ne mai faci si PROSTI pe deasupra – atitudine cre(s)tineasca, ortodoxa, ce sa spun…

    P.S. N-ai decat sa vorbesti – in/la viitor – in acelasi stil, o sa-ti ignor cu desavarsire ‘comentariile’ zaharisite menite pentru ‘minti odihnite’ care nu-si pun problema raului decat din ‘carti’. : )
    P.P.S. O sa vina vremea – de nu a si venit – cand o sa simti raul la modul palpabil – o sa te traga de turul pantalonilor pana o sa TIPI!

  17. Nioi romanii avem o vorba inteleapta: ,,dupa razboi multi viteji se arata,, .
    Cat despre afirmatia lui Danion , cum ca Patriarhul Teoctist a zis ca s-a grabit cu canonizarea Sf. Ioan Iacob , cred ca nu este altceva decat barfa. El a barfit public si pe alti mari duhovnici romani .Si toate acestea stau in legatura cu calendarul vechi .
    Sa confirme si celelalte persoane care au fost cu Danion ca Patriarhul Teoctist a rostit acea blasfemie. Dar probabil ne va spune ca mortii nu mai pot depune marturie . Exact ca in procesul Sfantului Maxim Marturisitorul unde toate acuzele impotriva lui erau auzite de la niste morti, sau de la oameni care nu puteau fi gasiti .
    Cazul Patriarhului Teoctist din articolul de mai sus este si mai complex , caci si acuzatul este mort .
    Deci avem o ecuatie cu o cunoscuta (Danion-viu) si mai multe necunoscute (Patriarhul Teoctist, parintele Galeriu – morti) .
    .

  18. Marian
    E mort Teoctist dar faptele lui ‘vorbesc’ DE LA SINE, despre/dupa el;
    -sa zicem ca n-ar fi adevarat ce-a scris Danion despre el – CERT este/ramane PENTRU TOATA LUMEA intrand in istoria post/decembrista a BOR urmatoarele:

    1. ca unul ce n-a scos un cuvintel in privinta canonizarii martirilor din inchisorile comuniste (pentru ca nici n-a vrut),

    2. l-a primit pe Papa de la Roma,

    3. si-a semnat cu mana lui pentru daramarea bisericilor. PUNCT.

    In discutia de fata, nu este vorba de Danion Vasile, aderarea la calendarul pe stil vechi ori nou sau altceva…
    Daca greseste Danion, il vom ‘scarmana’ si pe el si nu post/mortem (Doamne fereste!) – sper sa fii gustat gluma si sa nu ma ‘alerge’ pe-aici! :)

  19. Magda si Marcela…voi confundati Ortodoxia cu otv-ul lui Dan Diaconescu si cu ,,show-ul pacatos” a lui Capatos.V-i se potriveste de minune cuvintele IPs justinian Chira:,,Chematii si nechematii se afla in treaba sa vorbeasca,i-si apara ambitiile individuale,care nu au nici o importanta ptr. tara si ptr. biserica Ortodoxa”.Tare rau va mai chinuie dracul.Din aceasta cauza scartaie Ortodoxia…din cauza ortodocsilor ca voi.Si ne mai miram si ne indignam de faptul ca ne conduc masonii.Dar raman la parerea mea:voi nu sunteti ortodocsi.Nu aveti cum sa fiti ptr. ca adevaratii ortodocsi nu arunca cu noroi.Pe voi va aduce dracul aici doar ptr. a crea discordie intre ortodocsi…Sa va lumineze bunul Dumnezeu mintea .

  20. Fratilor si surorilor crestini mai mult s/au mai putin !? . Nu mai are nici un sens sa vorbim prea multe despre morti ? ,ei deja si/au luat plata fiecare dupa faptele lor ,dupa mila DOMNULUI . Vorbind mereu despre ei cu judecata si osanda ajungem sa/i ”URAM”, fara sa ne dam seama ,castigand tot mai mult teren si suflete ”DIAVOLUL ”.Un calugar venind in SWEDIA ,ne/a spus in curtea bisericii ca ,DIAVOLUL are aproape o mie de metode asupra noastra ! . DAR si bunul DUMNEZEU are puerea fara margini ,acest lucru este stiut de noi crestinii .URA este ce/l mai mare pacat/patima si din pacate omul care se naste cu EA in inima ,se va lupta cu EA toata viata si nu se stie daca va reusi sarmanul ,cu ajutorul bunului DUMNEZEU ,sa scape de EA ???.Celelalte toate patimi, cu ajutorul bunului DUMNEZEU se pot vindeca , nu o spun eu pacatosul ci mai marii sfinti i parinti ,deci sa nu/i dam voie vrajmasului sa insamanteze acest mare f. mare PACAT ca ,ticalosul vrajmas pune si ingrasamant si o unda in fiecare zi ??? . Petru a spus cate/va invataturi f. frumoase ,te apreciez pt. smerenia ta si bunatatea ta care o ai pt. toti fratii crestini . DOMNUL sa ne intareasca , UNEASCA si lumineze mintile pe cati mai multi in aceste vremuri grele si sa facem cu totii impreuna ,inceput bun din aceasta zi , de la mireni si pana la mai marii ierarhi ai biserici si intregii ortodocsiei din lume ,.AMIN !

  21. petru ce esti asa isteric ?? nu sti sa aduci argumente??? nici sfinti cand au dat anatemei pe eretici nu ia osandit !! Dumnezeu este judecator !! adica vrei ca oamenii sa nu mai aiba discernamat?? ce esti asa nervos ?? vorbesti despre neosandire si ne judeci in asa hal ?? vorbesti una si faci alta ?? eu nu m am legat de tine ca persoana ci am ti am aratat gandirea sfintilor,a bisercii..pe cand tu te ai legat de persoane ! vrei sa te aplaude toata lumea cand vorbesti tu ?? asa sant oamenii:intr un moment unii gandesc intr un fel si altii in alt fel !! ce esti asa de speriat?? tu esti prieten cu ana si caiafa ca si aia erau ierarhi !! tu nu vezi cand un om face ceva bun si cand face rau ? esti ridicol ! amesteci din marea ta dragoste pe ucigas cu victima? si nu mi mai raspunde mie raspunde la subiect ,nu mi face placere sa vorbesc in continuare cu tine ,te rog ! ai argumente scrie la articol si justifica ,tu nu ai justificat cu nimic ce ai scris !! magda a pus in coment niste fapte nu a osandit pe nimeni ,dar tu ai sarit ca ars !! stai calm,ia o pastila ,nu te agita ca sprayul !!

  22. dumitru tu aduci pastile la morti???tu nu realizezi ce vremuri traim?? tu nu ai citit pentru ce a fost comunismul numai in tarile ortodoxe??hai ca ti spun eu :pentru distrugerea bisericii ca organizare !!! si asta cum ?? in primul rand cu punerea de ierarhi satanisti si popi atei !! gandurile tale frumoase sant puerile si nelalocul lor !! tu ai citit de exemplu testamentul Sf Patriarh TIHON ????

  23. marcel-…daca ,,Dumnezeu este judecator”(cum asa si este) ,cu a carui drept i-i rapiti voi judecata Lui de judecatii pe ierarhii bisericii Ortodoxe???????????????????Cum explicati voi cuvintele:,,cel ce se crede fara de pacat ,sa arunce primul cu piatra”…Vai de voi ,ca mai smintiti si pe altii care intra pe acest sait si citesc comentariile voastre nocive,iar sectantii(slujitorii diavolului),tare mult se bucura cand vad ca ne ,,mancam” intre noi.Dar,(iara-si mentionez) eu raman la parerea :voi nu sunteti ortodocsi.Nu aveti cum sa fiti.Voi postati comentarii,,cu dedicatie “pe acest sait ,ca sa creati dezbinare-un lucru diabolic.Bunul Dumnezeu sa va lumineze mintea. … ps. Voi nu ati auzit pe parintele Asenie Papacioc(vesnica sa-i fie pomenirea) cand a spus:,,NU judecati preotii”. Traiasca dreapta credinta Ortodoxa.,,O singura credinta un singur adevar:Ortodoxia. ,,Ortodoxia e prea frumoasa ca sa nu fie hartuita”. ,,…Nu toti cei ce-Mi spun Doamne,Doamne vor intra in imparatia cerurilor.Adevarat va spun voua …nu va cunosc pe voi…cei ce lucrati faradelegea”.

    • Valentin Dorneanu

      ba nu smintesc pe alții ci le atrag atenția, ei le spun oamenilor că au existat preoți atei, lupi răpitori, ierarhi vânduți. iar ce vine de acum înainte este de înțeles că trebuie să facă tot rău așa că e bine să ne ferim în cunoștință de cauză.

  24. Stiam, deoarece chiar eu pr. Gheorghe, Radauti am dat Ps. Gherasim Putneanul dosarul de canonizare al Sf.Ilie Lacatusul s-al sustina in sinodul din februarie 2000. Cand sa intors de la sinedriu se comporta de parca ar fi fost batut si mi-a zis

  25. Nu stii ca astia vor sa-l ascunda

  26. petrica se vede ca nu ai discernamat !! nu trebuie sa judecam pe preot daca face greseli omenesti ce nu influenteaza grav morala si credinta !! dar daca preotul curveste sau spune erezii este alta treaba pe care tu cu posibilitatile tale nu poti sa le pricepi !! ce crezi ca daca esti fanatic inseamna ca ai obligat dreptate ?? te rog si eu ceva daca poti : nu mai vorbi cu mine ca avem mari diferente ,te rog ataca subiectele de pe blog si nu ma judeca tu pe mine ca esti de ras daca eu iti spun ca sant preot ce mai poti zice ?? iti ceri iertare si faci canon ca m ai judecat?? esti subtirel si poate mai iei niste pastile sa ti se umfle muschii ! am sa public diploma de preot si am sa te rog sa nu ti mai publici comenturile daca nu ma respecti !! comenteaza subiectele nu comentatorii, absurdule !!

  27. eu am o parere buna despre Danion Vasile ,nu este somnambul ca majoritatea oamenilor ci este un om viu :cauta,intreaba,… caci asa s vremurile adevarul este foarte ascuns si Dumnezeu ii vede pe cei ce L cauta..

  28. marcel…Esti preot?(anonim?)-nu prea se vede.Lasa mult de dorit atitudinea ta fata de mai marii bisericii ortodoxe…si te-ai gasit tu ala mai intelept decat toti sa-i judeci pe mai marii nostri din fruntea bisericii….-ca doar in iad sunt si preoti printre mireni….sau cine stie poate esti de la schismaticii de stilisti….Oricum nu ai atitudine de preot.

    • Valentin Dorneanu

      un preot nu trebuie să slujească mai-marilor lui cu orice preț. dacă ajunge să-i ignore pe sfinți, să nu-i canonizeze , să nu le propovăduiască lucrarea și așteaptă ani de zile ca ei să fie canonizați forțat de patriarhie că îi dă poporul afară din clădiri atunci acel preot a slujit unui sistem inchizitor, nu lui Hristos.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>