Parintele Theodor Zisis prezinta ultimele provocari cu care se confrunta Ortodoxia

Fratii de la Graiul Ortodox au avut dragostea de a traduce cele doua inregistrari cu p. Theodor Zisis, a caror rezumate va invitam sa le cititi.

[youtube=https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=KkQA1FJU2BQ]

In primul rand, trebuie spus ca este o prezentarea a actualitatilor ortodoxe pe care Pr. Zisis, se pare, o face in fiecare duminica dupa slujba enoriasilor sai. A prezentat urmatoarele teme:

Mai intai situatia Mitropolitului Artemie al Rascai. Schimbul de scrisori dintre Artemie si Mitropolitul Serafim al Pireului (scrisoarea lui Artemie catre toti episcopii ortodocsi, luarea de pozitie a lui Serafim, raspunsul de multumire al lui Artemie), pe care noi le-am tradus toate din Ὀρθόδοξος Τύπος (Presa Ortodoxa) . De asemenea spune ca la o liturghie pe care a savarsit-o Artemie undeva la o manastire au venit crestini din toata Serbia, ca sa il sustina. Artemie si-a exprimat bucuria ca Mitropolitul Serafim, precum si monahi si eremiti din Sfantul Munte si-au exprimat sprijinul prin scrisori de solidaritate.Pr. Zisis a citit de asemenea si scrisoarea metohului Marii Lavre, care se afla in Volos, Ano Gazea, si pe care o semneaza staretul metohului, Arhim. Grigorie Hatzinikolaou, care condamna caterisirea necanonica a lui Artemie. Aceste vesti despre luarile de pozitie impotriva caterisirii lui Artemie le considera dadatoare de bucurie si de speranta, pozitive.
Urmeaza si vestile proaste:

Ultima saptamana a lunii ianuarie a fost declarata ca saptamana de rugaciune impreuna cu neortodocsii. Astfel, la Tesalonic si in Kerkira, spre exemplu, au avut loc asemenea rugaciuni comune la care, din pacate, au participat profesori de teologie ortodoxa de la Tesalonic, printre care si un cleric, doctorand al Pr. Zisis. Un motiv in plus de mahnire. Iar la Kerkira a participat un reprezentant al episcopului ortodox. In Serbia a luat parte la aceste rugaciune comune cu eterodocsii Mitropolitul Irineu Bulovici, prof de teologie la Facultatea de Teologie Ort. din Belgrad, unul dintre prigonitorii Mitropolitului Artemie.
Mitropolitul Hrisostom de Messinia, si el unul dintre doctoranzii Pr. Zisis – inca un motiv de mahnire! -, a participat la lansarea cartii unui autor papistas ca unul dintre cei trei prezentatori, alaturi de un cardinal si de un teolog catolic. O carte cu titlul Compediul invataturii sociale a Bisericii, unde prin Biserica se intelege desigur “Biserica papistasa”.
Presedintele rus a fost in vizita la Papa. Pr. Zisis arata ca, din pacate, nici Rusia nu este scutita de “inchinarea la Papa”. De curand Rusia a stabilit relatii diplomatice cu Vaticanul. Amintea ca atunci cand acest lucru s-a petrecut in Grecia au avut loc puternice proteste din partea Sinodului Bisericii Greciei, a Facultatii de Teologie si din partea multor parinti duhovnicesti, mai ales din Sfantul Munte. Recunoasterea diplomatica a statului Vatican inseamna recunoasterea faptului ca o biserica poate functiona ca stat, ceea ce este inadmisibil. “Speram ca macar Rusia sa fie ferita de asemenea sminteli”. Anunta de asemenea ca de curand a avut loc in Rusia un festival interreligios de muzica. De asemenea, Mitropolitul Ilarion Alfeev participa la intalniri interreligioase cu rabini.
In Serbia s-a anuntat pentru 2013 primirea oficiala a Papei. Pr. Zisis subliniaza ca acest lucru nu ar fi fost posibil cu Artemie in Sinod.
Serioase amenintari ecumeniste din SUA. Anumite grupari de protestanti din Statele Unite propun ca crestinii si musulmanii sa renunte la diferentele lor dogmatice si istorice si sa formeze o unica religie, CRISLAM– O NOUA AMENINTARE ECUMENISTA DIN S. U. A. – UN SINCRETISM DINTRE CRESTINISM SI ISLAM, NUMIT CRISLAM. Deja in anumite centre religioase din Huston, Atlanta etc. pastorii protestanti tin Coranul alaturi de Biblie!
In final citeste mesajul unei misionare ortodoxe din Taiwan, de origine chineza, care le transmite grecilor sa ia aminte la marele tezaur duhovnicesc pe care il detin si fata de care sunt nepasatori. Le arata ca, in ciuda crizei sunt foarte bogati duhovniceste, spre deosebire de Taiwan, o tara aflata in crestere economica, dar foarte foarte saraca spiritual.

[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=y-Svug-zy64&feature=player_embedded]

Este vorba de asemenea de o prezentare duminicala a actualitatii ortodoxe, 10.04.2011.

 Un preot din Tesalonic, Parintele Nikolaos Manolis de la Biserica Profetului Ilie din Tesalonic, originar din Kozani, care are o parohie foarte buna, cu o linie buna si o foarte intensa lucrare  misionara printre tineri, a adresat de curand o scrisoare de protest Mitropolitului Pavel de Servi si Kozani. Protesteaza impotriva unui eveniment pe care il va organiza numita Mitropolie pentru a sarbatori 10 ani de activitate a Academiei de Studii Teologice din Volos, din cadrul Mitropoliei Dimitriadelor. Mentioneaza Pr. Zisis ca unul dintre mentorii Academiei de la Volos este Miltiadis Konstantinou, prof. de Vechiul Testament al Facultatii de Teologie din Tesalonic, recunoscut pentru viziunile sale catolice si ca unul care este foarte implicat in organizarea saptamanii de rugaciune impreuna cu eterodocsii. Pr. Nikolaos Manolis il intreaba pe Mitropolitul Pavel: “Cum puteti sa binecuvantati activitatea unei asemenea academii teologice intr-o perioada in care Mitropolitul Pireului Serafim, Mitropolitul de Nafpaktos Ierotheos, Mitropolitul Kithirelor Serafim, Mitropolitul Glifadei, Pavel, au luat pozitie ferma impotriva activitatii si invataturii acestei academii?” Ultimul, Mitropolitul Glifadei a afirmat ca teologia acestei academii “denatureaza adevarul Bisericii si este o adevarata catastrofa pentru Biserica noastra“. Profesori de teologie si parinti duhovnicesti, mai ales din Sfantul Munte, au afirmat ca Academia din Volos sustine pozitii eretice, de factura protestanta si papistasa. Este Academia “denaturarii teologiei ortodoxe“. La aceste afirmatii, Pr. Zisis comenteaza: “Ca sa spui aceste lucruri e nevoie de curaj. Nu o spun episcopii si o spune un preot de mir, care in felul acesta isi primejduieste pozitia.” Pr. Nikolaos il roaga pe Mitropolitul Pavel de Servi si Kozani sa anuleze evenimentul, pentru ca altfel va aduce laude unei academii care seamana confuzie si sminteala in Biserica. Pr. Zisis comenteaza ca asemenea pozitii, precum cea a Pr. Nikolaos Manolis, fac cinste clerului nostru.

In continuare vorbeste despre un congres teologic international organizat de Facultatea de Teologie din Tesalonic, Departamentul Teologie, impreuna cu Consiliul Mondial al Bisericilor. Este a doua oara cand se organizeaza la Tesalonic un asemenea eveniment, primul a avut loc pe timpul Arhiepiscopului Hristodul care a afirmat atunci ca “nu se pune problema iesirii Greciei din Consiliul Mondial al Bisericilor”. Atunci, Pr. Zisis a luat o pozitie ferma impotriva congresului. “De data aceasta insa nu ne-au mai anuntat, pentru ca se tem ca vom lua pozitie. Pe dl Tselenghidis, spre exemplu, nici macar nu l-au anuntat. Si a protestat dl Tselenghidis: “Cum e posibil acest lucru? In departamentul meu si eu sa nu stiu acest lucru?”. Se ascund pentru ca se tem. Din program va citesc doar numele presedintilor sesiunilor de comunicari si ale conferentiarilor: Mitropolitul Ghenadios Sassima al Patriarhiei Ecumenice, Mitropolitul Hrisostom al Messiniei, Marina Kolovopoulou, Dimitra Koukoura, Mitropolitul Elpidofor al Patriarhiei Ecumenice etc.

Cardul cetateanului: “Ma intreaba foarte multa lume asupra acestui lucru si se pare ca multi nu inteleg ceea ce spun, unii chiar din cercul nostru. Ei pun in gura mea lucruri pe care eu nu le spun, nu inteleg sau vor sa denatureze? Mi-a telefonat un monah din Sfantul Munte si o monahie a telefonat Pr. Serafim de la Ierusalim cum ca circula zvonul ca Pr. Theodoros Zisis a facut o declaratie in favoarea cardului cetateanului. Spun asta ca sa se auda, pentru ca toate aceste lucruri sunt false. Eu nu am facut niciodata declaratie in favoarea cardului cetateanului. Ceea am spus si o repet este ca chestiunea cardului cetateanului ca act politic ne priveste pe toti, indosarierea ne priveste pe toti. De vreme ce suntem cetateni ai acestui stat, toti suntem nelinistiti de perspectiva indosarierii. Iar daca s-ar organiza o miscare politica impotriva cardului cetateanului, evident, eu as fi impotriva cardului cetateanului. Dar pentru ca problema cardului cetateanului a fost corelata cu anumite vederi si consecinte teologice, cu 666, cu Antihrist si cu sfarsitul lumii, eu am declarat doar ca nu abordez chestiunea din punct de vedere teologic, am retineri. Pentru ca, daca accept faptul ca acest card al cetateanului ne aduce pecetea lui Antihrist si pe 666, inseamna ca Antihrist a venit si a venit si sfarsitul lumii. Dar eu ma tem sa fiu neascultator fata de ceea ce spus Insusi Hristos: “Iar de ziua si de ceasul acela nimeni nu stie, nici ingerii din ceruri, nici Fiul, ci numai Tatal.” (Mt. 24, 36). Nimeni nu stie cand va veni ziua aceea si cand va veni Antihrist. Printre exagerarile care au loc se numara si cazul unui ieromonah, foarte zelos si entuziast, care a publicat o carte in care spune ca Antihrist a venit, s-a nascut. Suntem in pericolul sa patim ceea ce au patit Martorii lui Iehova care au stabilit date ale celei de A Doua Veniri si pana la urma s-au dovedit mincinosi. Respectivul ieromonah a scris ca Antihrist s-a nascut in 1980 si se va arata in 2013, la varsta de 33 de ani. Aceasta carte circula cu titlul “Antihristul a venit: 1980-2013″ si se vinde foarte bine.
Nu sunt doar eu care am rezerve, sunt si alti parinti, dar nu le voi pomeni numele acum doar ca sa-mi intaresc eu pozitia.
In orice caz, o repet: sunt impotriva cardului cetateanului ca act politic, ca act de indosariere, dar am rezerve fata de corelarea acestuia cu 666 si cu Antihrist.”

——————————————————-

Traducere Mihail Ilie

Aici puteți cititi mai multe despre temele prezentate mai sus: →

41) Ierarhia filopapista a Serbiei l-a caterisit pe Episcopul Artemie

 Sfantul Sinod al Ierarhiei Bisericii Serbiei l-a caterisit pe Artemie, Episcopul antipatist, antiecumenist, mare patriot, care se impotrivea „vanzarii” regiunii Kosovo de catre Serbia. Razboiul impotriva lui a inceput de la alegerea Patriarhului filopapist Irieneu. Dupa caterisire, Episcopul Artemie a acordat un interviu ziarului Vecernje Novosti. In acest interviu, printre altele subliniaza:   „Decizia […]

52) PERICOLUL EVIDENT AL SCHISMEI IN CADRUL BISERICII ORTODOXE A SERBIEI

 Cele doua scrisori ale Mitropolitului antiecumenist al Rașcai si Prizreniei Artemie, caterisit in mod necanonic și neregulamentar, adresate tuturor arhiereilor Bisericii Ortodoxe din toata lumea, prin care avertizeaza asupra pericolului schismei in Biserica Ortodoxa a Serbiei si asupra mersului acesteia catre Uniatie.  /   și

56) Invocand canoanele Sfintilor Apostoli si hotararile Sinoadelor Ecumenice, MITROPOLITUL PIREULUI, SERAFIM, DEMONSTREAZA NECANONICITATEA CATERISIRII MITROPOLITULUI RASCAI, ARTEMIE  și

57) Scrisoarea de mulțumire a Mitropolitului Artemie catre Mitropolitul Serafim al Pireului

1.)Incercari unioniste dupa schisma si dialogul contemporan al Bisericii Ortodoxe cu Biserica Latina

(Discursul Parintelui Gheorghios Metallinos in cadrul conferintei Primatul-Sinodalitate si unitate a Bisericii, desfasurate la data de 28.04.2010, in orasul Pireu)

Inalt Prea Sfintiile Voastre, Sfintiti Parinti si Maici, iubiti frati, Hristos a inviat! Voi enumera, voi citi doar cateva fragmente ale lucrarii mele, cine doreste va citi restul in textul care se va edita.

Schisma de la 1054 este un eveniment complex al istoriei Bisericii, pentru ca arata sfarsitul dramatic al unui proces de lunga durata al separarii Bisericii si crestinatatii apusene de cea rasariteana si al reducerii ei la papism. Istoricii consemneaza urmatoarele cauze fundamentale ale schismei.

2.)Uniatia ca prototip al falsei uniri. Limitele diversitatii in unitate.

 (Discursul Parintelui Teodoros Zisis in cadrul conferintei Primatul- Sinodalitate si Unitate a Bisericii, desfasurate la data de 28.04.2010, in orasul Pireu)

 O caracteristica fundamentala a secolului anterior la nivel eclezial a fost incercarea lumii crestine de a-si restabili unitatea. Dupa ruperea papismului de Biserica la inceputul celui de al doilea mileniu, in 1054, si in continuare prin ruperea protestantismului de papism, in secolul al XVI-lea, Rasaritul si Apusul erau in profunzime separate, Apusul fiind deja foarte faramitat in sine.

3.)Mesajul adresat de Arhiepiscopul Atenei, Ieronimos

(in cadrul confrinței Primatul-Sinodalitate și Unitate a Bisericii, desfasurate la 28.04.2010 in   orașul Pireu)

Inalt Prea Sfintia Voastra, Mitropolit al Pireului, Serafim, si iubite frate in Hristos, Inalt Prea Sfintiile Voastre, Prea Cuviosi Parinti, Prea Cuvioase Maici si iubiti frati, as dori sa va multumesc din inima pentru generoasa voastra invitatie, pentru ocazia pe care mi-o dati de a fi astazi alaturi de voi si sa va felicit, si pe cei care ati avut idea, si pe cei care v-ati ostenit, pe toti, pentru acest eveniment, pentru studiul acestei teme serioase.

4.)Intrebari și raspunsuri din cadrul conferinței Primatul-Sinodalitate și Unitate a Bisericii desfașurate la data de 28.04.2010 in orașul Pireu .

1. Din punct de vedere ecleziologic si pastoral este corecta reconstituirea Patriarhiei Romei prin alegerea unui papa ortodox, caruia sa i se dea in grija comunitatile ortodoxe din Occident?

Nu va fi reconstituire, dar poate fi continuare. Episcopul ortodox al Patriarhiei Ecumenice din Italia, cu resedinta la Roma, este continuatorul vechii Biserici din perioada cand papismul era ortodoxie. Pentru mine, lucrul acesta nu constituie o problema. Ortodocsii unionisti insa sunt cei care nu sunt de accord cu acest lucru, pentru ca fac tot posibilul ca papa sa fie validat asa cum este el astazi la Roma si sa fie considerat ca reprezentant si continuator al Vechii Biserici in Roma. Ei accepta papismul ca Biserica si multi au si comuniune sacramentala cu Roma, a anuntat-o public raposatul Patriarh Atenagora in 1971-1972.

24) Prea Fericite, credeti ca papismul apartine Bisericii divizate, asa cum spune Mitropolitul Messiniei, sau ca este erezie?

Mitropolitul Messiniei, Hrisostom, un mitropolit care se lupta sa promoveze pozitiile ecumeniste ale Mitropolitului Pergamului  Ioannis Zizioulas.

17) Criza teologiei Mitropolitului Ioannis Zizioulas

 Ecumenism sau teologie ? Criza teologiei lui Iannis Ziziulas. de dl. Megas L. Farantos  In cele ce urmeaza ma voi ocupa cu prezentarea si evaluarea critica a ideilor si parerilor teologice ale Mitropolitului de Pergam si profesorului Ioannis Zizioulas, asa cum sunt ele prezentate in cartea sa: Creatia ca euharistie, abordare teologica a problemei ecologice, […]

48) Se cere caterisirea Mitropolitului Ignatie al Dimitriadei și cenzurarea pozitiilor eretice ale Academiei Teologice de la Volos

Asteptam cererea de iertare a Mitropolitului Dimitriadei. De altfel, cererea de iertare este inceputul fundamental al credintei noastre. Asteptam de la Mitropolitul Dimitriadei sa dizolve ceea ce a numit Academia Teologica de la Volos, gandind ca, daca maine Incepatorul vietii, Hristos, l-ar lua pe neasteptate din aceasta lume in care suntem trecatori va lasa in urma aceasta Scoala care pagubeste Biserica. Il chemam pe fostul Mitropolit al Pireului, Egumen al Manastirii Xrysopighi si parinte duhovnicesc al Mitropolitului Dimitriadei sa isi exercite toata autoritatea duhovniceasca cu scopul ca Mitropolitul Dimitriadei sa renege pozitiile eretice al Academiei sale.

27. Parintele Sarandis Sarandos, impotriva introducerii noilor acte de identitate electronice

Atena. Duminica, 6 februarie 2011, orele 12-14,15, aproximativ 15.ooo de oameni au manifestat in piața Syntagma din fața Parlamentului impotriva introducerii noilor acte de identitate electronice. Parintele Sarandis Sarandos a fost organizatorul manifestarii.

55) Mii de crestini ortodocsi au strigat cu putere la manifestatia de protest din Atena: NU Cardului Cetateanului! Nu 666! Nu inchisorii electronice!

Mii de oameni s-au adunat la apelul miscarii „Luptatorii pentru o Constiinta Ortodoxa” si au venit pe 6 februarie in Piata Syntagma, ca sa strige Guvernului si Parlamentului ca nu accepta inchisoarea electronica pe care o va institui Cardul Cetateanului, nu vor accepta cardul si nu se vor inregimenta in statul mondial antihristic care se pregateste.

32. In Atena 150.000 de greci au protestat timp de patru ore impotriva cardului cetațianului (potrivit celor declarate de Parintele Nektarios Moulatsiotis)

Dintre vorbitori trebuie mentionati reprezentantii INKA-ΓΟΚΕ (Ιnstitutul Consumatorilor/Federatia Generala a Consumatorilor din Grecia, organizatie membra a Comisiei Europene pentru Sanatatea si Protectia Consumatorilor, https://www.inka.gr)[1], experti in stiintele economice care au prezentat riscurile actelor cu cip si ale indosarierii datelor personale. Domnul Stathis Adamopoulos, specialist in stiinte economice, membru al INKA, a semnalat in discursul sau ca „in esenta, cardul va inregistra toate actiunile individului cu rezultatul ca va modifica fundamental sistemul de valori al societatii noastre”, adica omul va fi supus unei urmari continue, 24 de ore din 24, si a completat ca aceste date care tin de viata privata a omului vor putea fi extrase in orice moment, fapt care va constitui un obstacol major in dezvoltarea personalitatii umane.

 13) Se face inscrierea in guvernarea electronica, care ne introduce in statul lui Antihrist

Memoriu

Catre Prea Fericitul Arhiepiscop al Atenei si intregii Grecii, Ieronim, Presedinte al Sfantului Sinod al Bisericii Greciei, catre Inalt Prea Sfintitii si Prea Sfintitii Arhierei ai Ierarhiei Bisericii Greciei, prin Inalt Prea Sfintitului Mitropolit al Kifisiei, Amarousios si Oropos, Chiril[1]

6 comments

  1. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Material cu versete biblice, ca sa stie toti crestinii ortodocsi ce sa raspunda sectarilor,

    VERSETE AJUTATOARE


    DESPRE SFANTA TREIME ( IN TREI PERSOANE)
    ( contra Martorilor)

    " Şi după ce s-a botezat tot poporul, botezându-Se şi Iisus şi rugându-Se, s-a deschis cerul, Şi S-a coborât Duhul Sfânt peste El, în chip trupesc, ca un porumbel, şi s-a făcut glas din cer: Tu eşti Fiul Meu cel iubit, întru Tine am binevoit."
    ( Luca 3, 21- 22).
    Domnul Iisus a zis: " Iar Eu şi Tatăl Meu una suntem." ( Ioan 10, 30).
    " Căci trei sunt care mărturisesc în cer: Tatăl, Cuvântul şi Sfântul Duh, şi Aceşti trei Una sunt." ( I Ioan 5, 7).
    " Căci căruia dintre îngeri i-a zis Dumnezeu vreodată: "Fiul Meu eşti Tu, Eu astăzi Te-am născut"; şi iarăşi: "Eu Îi voi fi Lui Tată şi El Îmi va fi Mie Fiu"? Şi iarăşi, când aduce în lume pe Cel întâi născut, El zice: "Şi să se închine Lui toţi îngerii lui Dumnezeu". Şi de îngeri zice: "Cel ce face pe îngerii Săi duhuri şi pe slujitorii Săi pară de foc"; Iar către Fiul: "Tronul Tău, Dumnezeule, în veacul veacului; şi toiagul dreptăţii este toiagul împărăţiei Tale."( Evrei 1, 5- 8).

    DESPRE GHICIT

    ” Să nu mâncaţi cu sânge; să nu vrăjiţi, nici să ghiciţi.” ( Levitic 19, 26);
    ” Să nu se găsească la tine de aceia care trec pe fiul sau fiica lor prin foc, nici prezicător, sau ghicitor, sau vrăjitor, sau fermecător” ( Deuteronom 18, 10);
    ” Căci popoarele acestea, pe care le izgoneşti tu, ascultă de ghicitori şi de prevestitori, iar ţie nu-ţi îngăduie aceasta Domnul Dumnezeul tău.” ( Deuteronom 18, 14);
    ” Pentru că aşa zice Domnul Savaot, Dumnezeul lui Israel: Să nu vă lăsaţi amăgiţi de proorocii voştri şi de ghicitorii voştri care sunt în mijlocul vostru, şi să nu ascultaţi visele voastre, pe care le veţi visa” ( Ieremia 29, 8);
    ” Iar partea celor fricoşi şi necredincioşi şi spurcaţi şi ucigaşi şi desfrânaţi şi fermecători şi închinători de idoli şi a tuturor celor mincinoşi este în iezerul care arde, cu foc şi cu pucioasă, care este moartea a doua.” ( Apocalipsa 21, 8);
    ” Afară câinii şi vrăjitorii şi desfrânaţii şi ucigaşii şi închinătorii de idoli şi toţi cei ce lucrează şi iubesc minciuna!” ( Apocalipsa 22, 15).

    DESPRE FAPTE BUNE

    ” Căci Fiul Omului va să vină întru slava Tatălui Său, cu îngerii săi; ŞI ATUNCI VA RĂSPLĂTI FIECĂRUIA DUPĂ FAPTELE SALE.” ( Matei 16, 27);
    ” Şi pentru ce Mă chemaţi: Doamne, Doamne, ŞI NU FACEŢI CE VĂ SPUN?” ( Luca 6, 46);
    ” Iar El a zis: Aşa este, dar fericiţi sunt şi cei ce ascultă cuvântul lui Dumnezeu ŞI-L PĂZESC.” ( Luca 11, 28).
    ” Nici o sluga nu poate sa slujeasca la doi stapani. Fiindca sau pe unul va uri si pe celalalt il va iubi, sau de unul se va tine si pe celalalt il va dispretui. NU PUTETI SA SLUJITI LUI DUMNEZEU SI LUI MAMONA.
    Toate acestea le auzeau si fariseii, care erau iubitori de argint,si-L luau in bataie de joc.
    Si El le-a zis: VOI SUNTETI CEI CE VA FACETI PE VOI DREPTI INAINTEA OAMENILOR, DAR DUMNEZEU CUNOASTE INIMILE VOASTRE; căci ceea ce la oameni este inalt, uraciune este inaintea lui Dumnezeu.” ( Luca 16, 13-15);
    ” DE MA IUBITI, PAZITI PORUNCILE MELE.” ( Ioan 14, 15);
    ” DACA PAZITI PORUNCILE MELE, VETI RAMANE INTRU IUBIREA MEA” ( Ioan 15, 10);
    ” Ci, in orice neam, cel ce se teme de El SI FACE DREPTATE este primit de El.” ( Fapte 10, 35).
    ” DUMNEZEU, CARE VA RASPLATI FIECARUIA DUPA FAPTELE LUI:
    Viata vesnica celor ce, PRIN STARUINTA IN FAPTA BUNA, cauta” ( Romani 2, 5-7);9. ” Si intru aceasta stim ca L-am cunoscut, DACA PAZIM PORUNCILE LUI.
    Cel ce zice: L-am cunoscut, dar poruncile lui nu le pazeste, mincinos este si intru el adevarul nu se afla.” ( I Ioan 2, 3-4);
    ” Prin aceasta cunoastem pe fiii lui Dumnezeu si pe fiii diavolului:ORICINE NU FACE dreptate nu este din Dumnezeu, nici cel ce nu iubeste pe fratele său” ( I Ioan 3, 10);
    ” Căci dragostea de Dumnezeu aceasta este: SA PAZIM PORUNCILE LUI; si poruncile Lui nu sunt grele.” ( I Ioan 5, 3);
    ” nu urma raul, ci binele. CEL CE FACE BINE DIN DUMNEZEU ESTE; cel ce face rau n-a vazut pe Dumnezeu.” ( III Ioan 1, 11);
    ” Si marea a dat pe mortii cei din ea, si moartea si iadul au dat pe mortii lor, SI JUDECATI AU FOST, FIECARE DUPA FAPTELE SALE.” ( Apocalipsa 20, 13).

    DESPRE BOTEZUL COPIILOR

    Noi, ortodocsii, botezam copii pentru ca:
    ” Răspuns-a Iisus şi i-a zis: Adevărat, adevărat zic ţie: De nu se va naşte cineva de sus, nu va putea să vadă împărăţia lui Dumnezeu.” ( Ioan 3: 3);
    ” Şi el, luându-i la sine, în acel ceas al nopţii, a spălat rănile lor şi s-a botezat el şi toţi ai lui îndată.” 9 Fapte 16: 33);
    ” Am botezat şi casa lui Ştefana” 9 I Corinteni 1: 16);
    ” Şi toţi, întru Moise, au fost botezaţi în nor şi în mare.” ( I Corinteni 10: 2).
    Dovada ca marturia nasilor la botez e valabila:
    ” Şi văzând Iisus credinţa lor, i-a zis slăbănogului: Fiule, iertate îţi sunt păcatele tale!” ( Marcu 2: 5).
    Botezul inlocuie circumcizia ( care stim ca se facea la 8 zile de la nastere):
    ” Iată eu, Pavel, vă spun vouă: Că de vă veţi tăia împrejur, Hristos nu vă va folosi la nimic.” ( Galateni 5: 2).

    SFANTA TRADITIE

    1. De unde stia Pavel numele vrajitorilor lui faraon, care l-au infruntat pe Moise ( ma refer la Iannes si Iambres, din II Timotei 3: 8), ca in Vechiul Testament nu apare numele lor? Raspunsul: din traditie.
    2. Dar apostolul Iuda de unde stia ce a spus patriarhul Enoh, ( vezi Iuda 1: 14), ca in VT nu apare nici un citat din Enoh? Raspunsul: din traditie.
    3. De unde stia apostolul Iuda ce i-a spus arhanghelul Mihail Satanei atunci cand a murit Moise ( vezi Iuda 1: 9), ca in VT nu scrie? Raspunsul: din traditie.
    4. De unde il citeaza Pavel pe Domnul Iisus ( vezi Fapte 20; 35), ca in Evanghelii nu apar aceste Cuvinte? Raspunsul: din traditie.
    5. De unde avem termenul ” Sfânta Treime”, ca nu exista in Sfanta Scriptura?
    6. De ce crestinii se inchina duminica? Ca nu e o porunca expresa in Biblie, ci Traditia ne-o spune asta.
    7. De unde stim care e forma crucii pe care a fost rastignit Domnul Iisus?
    Ca Martorii spun ca Hristos a fost rastignit pe un stalp. Deasemenea si svastica e tot o cruce ( “crucea incarligata”), ca si crucea Sfantului Andrei.

    DESPRE IMAGINI IN BISERICA

    - ” O, galateni fara de minte, cine v-a ademenit pe voi sa nu va incredeti adevarului, pe voi, IN OCHII CARORA A FOST ZUGRAVIT IISUS HRISTOS RASTIGNIT?” ( Galateni 3: 1).
    - ” Cortul insa sa-l faci din zece covoare de in rasucit si de matase violeta, stacojie si visinie; IN TESATURA LOR SA FACI CHIPURI DE HERUVIMI ALESE CU ISCUSINTA”
    ( Iesirea 26: 1);
    - ” Sa faci o perdea de in rasucit si de matase violeta, stacojie si visinie, rasucita, IAR IN TESATURA EI SA AIBA CHIPURI DE HERUVIMI ALESE CU ISCUSINTA” ( Iesirea 26: 31).
    - Fara a ne mai gandi la heruvimii de pe chivotul legii ( vezi Iesirea cap. 25: 18).
    - ” Si a facut in Sfanta Sfintelor doi heruvimi de lemn de maslin, inalti de zece coti.
    O aripa a heruvimului era de cinci coti si cealalta aripa a heruvimului era tot de cinci coti. Zece coti erau de la un varf al aripilor lui pana la varful celeilalte aripi.
    Tot de zece coti era si celalalt heruvim; amandoi heruvimii aveau aceeasi masura si aceeasi infatisare.
    Inaltimea unui heruvim era de zece coti; la fel si celalalt heruvim.
    Si a asezat el heruvimii la mijloc, in partea de la fund a templului. Aripile heruvimilor erau insa intinse; si atingea aripa unui perete, si aripa celuilalt heruvim atingea celalalt perete. Iar celelalte aripi ale lor se atingeau in mijlocul templului, aripa de aripa.
    Si a imbracat el heruvimii cu aur.
    PE TOTI PERETII TEMPLULUI DE JUR IMPREJUR, PE DINAUNTRU SI PE DINAFARA, A FACUT CHIPURI SAPATE DE HERUVIMI, DE COPACI, DE FINICI SI DE FLORI IMPODOBITE.”
    ( III Regi 6: 23-29).
    ” Apoi să faci doi heruvimi de aur; şi să-i faci ca dintr-o bucată, ca şi cum ar răsări din cele două capete ale capacului;
    Să pui un heruvim la un capăt şi un heruvim la celălalt capăt al capacului.
    şi heruvimii să-i faci ca şi cum ar ieşi din capac. Heruvimii aceştia să fie cu aripile întinse pe deasupra capacului, acoperind cu aripile lor capacul, iar feţele să şi le aibă unul spre altul; spre capac să fie feţele heruvimilor.”
    ( Iesirea 25: 18- 20; despre capacul chivotului Legii).

    DESPRE INCHINAREA LA INGERI/ SFINTI

    " Iar îngerului Bisericii din Filadelfia scrie-i: Acestea zice Cel Sfânt, Cel Adevărat, Cel ce are cheia lui David, Cel ce deschide şi nimeni nu va închide şi închide şi nimeni nu va deschide: 8. Ştiu faptele tale; iată, am lăsat înaintea ta o uşă deschisă, pe care nimeni nu poate să o închidă, fiindcă, deşi ai putere mică, tu ai păzit cuvântul Meu şi nu ai tăgăduit numele Meu. 9. Iată, îţi dau din sinagoga satanei, dintre cei care se zic pe sine că sunt iudei şi nu sunt, ci mint; iată, îi voi face să vină şi să se închine înaintea picioarelor tale şi vor cunoaşte că te-am iubit."
    ( Apocalipsa 3, 7- 9).
    Deci: " iată, îi voi face să vină şi să se închine înaintea picioarelor tale şi vor cunoaşte că te-am iubit."

  2. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    @ Ioan C.

    Multumesc mult, frate Ioan. Voi imprima cele scrise de fratia ta..... este bine sa le avem în minte si în inima..........

  3. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Cinste acestui Sfânt Parinte Theodor Zisis!
    Ascultându-l, primesti liniste în suflet si chemare la Lupta pentru DUMNEZEU si Creaturile Sale.

  4. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Nu sunt scride de mine, ci de Apostoli. Eu, pacatosul, doar le-am selectat.

  5. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Catre:
    [email protected], [email protected], [email protected]
    "În ziua de 14 aprilie 2011, în Sala Conventus din Palatul Patriarhiei, sub preşedinţia Preafericitului Părinte Patriarh Daniel, a avut loc întâlnirea reprezentanţilor următoarelor Culte din România"

    L-as caracteriza pe PF Daniel ca fiind domnul activist, el se inscrie in descrierea stas pentru activistul de partid ecumenist. Conduita ecumenica impecabila, cunostintele religioase deasemenea, dar folosite cu maiestrie in diferite contexte dupa imprejurari. Psihologia activistului ecumenist este o caracteristica a celor ce vor sa acceada la posturi inalte in Biserica. In primul rand trebuie sa fii doctor in teologie, altfel, nu avem ce discuta cu tine. Titlul de doctor trebuie sa fie conferit de catre o universitate cat mai eretica. Acolo, in urma studiului amanuntit si stiintific, dar mai ales numele institutiei legat de progres, de occident, de deschidere. Activistul ecumenist are relatii stranse, de amicitie cu toti reprezentantii cultelor, de altfel, e dispus la orice, doar gandeste liber, nu e constrans de canonane invechite. Relatiile ecumeniste ce urmeaza sa le deschida sunt de natura sa ocoleasca bine toate obstacolele puse in cale, numite canoane, Orosuri Dogmatice, si apoi prin smecherie, sa urmeze tot unitatea in diversitate. Dupa principiul “nu m-am culcat cu ea, dar am frecat-o peste tot”. Desigur ca aceasta curvie spirituala este mult mai grava decat cea fizica. Activistul ecumenist se asemana intru totul cu activistul comunist, el e spalat la creer, doreste suprematie personala, nu se gandeste la binele comun. Il deranjeaza adevarul, pentru ca el e ipocrit. Nimeni nu il poate banui ca nu cunoaste Dogma Ortodoxa, o cunoaste foarte bine, dar o aplica dupa propriile interese, foloseste jocuri de cuvinte ca sa nu fie prins in cuvant, stie sa fie cameleonul perfect. Se transforma din mare Ortodox in mare ecumenist intr-o clipita. Nu are sentimente. Este rece. Limbajul e de lemn. Tot ce conteaza e slava personala. Deja putem vorbi de marii baroni din Ortodoxia Romaneasca. Ei sunt echivalentul lui Becali, Nastase, Basescu, Catarama. Poarta barbi, si sunt imbracati in calugari, dar sunt oameni politici abili. Polititca e arta pe care o stiu cel mai bine. De aceea nu se dau in laturi de la nimic pentru a-si atinge scopurile. Crima(cum a murit PF Teoctist? In conditii misterioase?), stie sa se detaseje abil de apropiatii lui, care cunoscandu-i slabiciunile ar putea sa il atace intr-o zi. De aceea se debaraseaza de ei. Stie sa mentina dictatura in Sinod, sa bage frica in ierarhi. Doar frica pazeste pepenii. Danila, spune-ne esti tu oare ortodox? Dar oare poporul roman merita mai mult?? Oare cat timp mai rabda Dumnezeu preacurvia aceasta spirituala? Din cauza noastra s-ar pute ca Duhul sfant sa plece intr-o zi. Slava Domnului ca Biserica nu insemna patriarhul ei, nici Sinodul, ci Pleroma Bisericii, Clerici si Credinciosi. Toate Manastirile, Parintii, credincioasii, si ierarhii ei. De aceea fiecare membru al Bisericii prin Botez, avem datoria de a marturisi impotriva a ceea ce apostatii activisti ecumenisti fac.
    Patriarhul Ecumenic este pe cale sa rupa comuniunea cu BOR, iar unii fac intruniri ecumeniste. Adica tara arde si baba se piaptana.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*