Lectie de marturisire a credintei de la fratii ortodocsi greci

„A trece sub tacere cuvantul este totuna cu a te lepada de Hristos, fiindca Duhul Sfant graieşte prin gura proorocului: «Nu sunt graiuri, nici cuvinte, ale caror glasuri sa nu se auda» (Ps. 18:3)

Am primit informatia ca dupa slujba Sfintei Parascheva a fost tinut un cuvant foarte puternic despre faptul ca traim aceleasi vremuri, precum cele din timpul Sf. Maxim Marturisitorul.  Cuvantul a fost tinut de catre arhim. Partenie, staretul manastirii Sf. Pavel (Sfantul Munte Athos), care predica demn si neinfricat la o slujba pompoasa oficiata de insusi ss Daniel si multime de alti ierarhi. Se putea citi pe fata ierarhului locului nedumerirea fata de cuvintele ce le auzea parca pentru prima data, iar ceilalti pareau si ei crispati la auzul acelor cuvinte vii. Da fratilor, traim aceleasi vremuri, caci monofizitii nu s-au lepadat de erezia lor, insa ai nostri ierarhi ii considera Biserica. Apoi vedem cum se incearca unirea cu papistasii, trecandu-se peste dogme si canoane. Nadajduim ca Sf. Maxim nu-i va lasa si acea mana sfanta se va abate asupra lor ca sa-i opreasca de la vinderea Ortodoxiei!

[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=sCa-8iXrB2o]

Mai jos aveti documentul semnat cu monofizitii de catre ierarhii nostri. Ar trebui sa se revina asupra acestui subiect, monofizitii, si sa se anuleze actul apostat de mai jos:

[scribd id=29175043 key=key-1lf4dp8gieg6h0woyxz2 mode=list]

Cititi si:

Omilie la Sf. Maxim tinuta de Gheronda Partenie de Hramul Cuvioasei Parascheva (varianta integrala)

Preafericite Parinte Patriarh al Romaniei, Daniel, Inalt-Preasfintite Parinte Arhiepiscop al Iasilor si Mitropolit al Moldovei si Bucovinei, Teofan, Preasfintiti Parinti Arhierei, iubiti frati intru Hristos, onorate autoritati, binecuvantat popor al lui Dumnezeu.

Suntem profund marcati de prezenta noastra aici la Iasi, in acest mare si vestit oras al Romaniei, impodobit cu manastiri minunate si biserici stralucitoare. Aceasta o datoram in primul rand binecuvantarii date de Sanctitatea Sa Bartolomeu, Patriarhul Ecumenic, caruia ii multumim calduros, si in al doilea rand faptului ca la aceasta luminoasa si mare sarbatoare a Sfintei Parascheva, ocrotitoarea Iasului si a Moldovei, Inalt-Preasfintitul Parinte Mitropolit Teofan a avut deosebita purtare de grija de a ne invita sa aducem moastele cele de-har-izvoratoare ale Sfantului Maxim Marturisitorul care se pastreaza de veacuri in manastirea noastra, a Sfantului Pavel, una dintre cele douazeci de manastiri suverane ale Sfantului Munte Athos.

„Oricine va marturisi pentru Mine inaintea oamenilor, marturisi-voi si Eu pentru el inaintea Tatalui Meu, Care este in ceruri” (Mat. 10:32-33).

 

Aceste cuvinte ale Domnului nostru Iisus Hristos s-au incrustat adanc in inimile tuturor ce L-au iubit pe Dumnezeu, jertfindu-se pe sine pentru apararea Adevarului Bisericii noastre, mostenirea cea mai de pret lasata noua de Hristos. Unul dintre acestia este si Sfantul Maxim Marturisitorul, care s-a dovedit un mare aparator al credintei ortodoxe – desi era simplu monah – deoarece timp de aproape 25 de ani a fost principalul exponent al acesteia, marturisind doua vointe in Persoana lui Hristos, intr-o vreme de mare cumpana pentru Biserica.

Sfantul Maxim s-a nascut la Constantinopol in anul 580, dintr-o familie nobila, si a avut parte de cea mai inalta educatie din vremea sa. Imparatul Heraclie (610-641) l-a randuit ca secretar al sau, dar dupa cativa ani el a parasit inaltele dregatorii de la curte si s-a facut monah intr-o manastire din Hrisopolis, in apropiere de Constantinopol. A fost apoi pus egumen al acelei manastiri. In anul 627, Imparatul Constans a emis „Typosul” prin care se interziceau orice discutii despre una sau doua vointe si lucrari in Hristos. Dupa cum se stie, Sinodul al IV-lea Ecumenic de la Calcedon, precum si Sinodul al V-lea Ecumenic din Constantinopol condamnasera erezia monofizita. Cu toate hotararile sinodale si legiuirile drastice impuse de imparati, monofizitismul nu a disparut, ci s-a raspandit in Siria, Palestina, Egipt, Mesopotamia si Armenia – provincii ce s-au rupt de Imperiul Bizantin, iar bisericile lor de comuniunea cu Biserica Ortodoxa. In veacul al VII-lea, Imparatul Heraclie, ce era de neam armean, si Patriarhul Piros au incercat sa atraga de partea lor populatiile monofizite prin exprimari teologice impaciuitoare cu felul lor de gandire, temandu-se sa nu piarda cu desavarsire din componenta Imperiului acele provincii rasaritene. Ca solutie de rezolvare a crizei, a fost nascocit monotelismul si, ca o consecinta a acestuia, monoenergismul. Atunci Serghie si Piros au redactat „Ekthesi”, un text cu continut monotelit, intentionand reunirea si realipirea bisericilor monofizite rasaritene la Imperiul Bizantin. Sinodul de la Lateran, a condamnat monotelismul, iar Sfantul Maxim a fost reprezentantul cel mai de frunte din acel Sinod. Din aceasta pricina, el a fost arestat si dus la Constantinopol impreuna cu cei doi ucenici ai sai. A fost acuzat, fara dovezi, de complot politic si surghiunit intr-o cetate a Traciei, Vizia.

A fost rechemat in Constantinopol pentru noi cercetari si, dupa refuzul sau de a semna „Typosul”, Sfantul Maxim a fost trimis iarasi in exil, la Pervera. Dupa sase ani, a fost chemat din nou in cetatea imparateasca si, dupa ce a refuzat pentru a treia oara sa se supuna poruncii imparatesti, a fost anatematizat si torturat. Dupa aceea, a fost aruncat in temnita pe jumatate mort, iar a doua zi i s-a taiat limba de-Dumnezeu-inteleptita cu care a mustrat ratacirile ereticilor. Dar Dumnezeu, Cel ce „nebuni arata a fi pe cei intelepti” si „din gura pruncilor savarseste lauda”, i-a dat credinciosului Sau marturisitor darul de a vorbi, mai presus de fire, chiar si fara limba – mai limpede decat inainte. Umplandu-se de rusine si manie, ereticii i-au taiat si mana cea dreapta, apoi l-au tarat asa prin toata cetatea, spre batjocura tuturor. Dupa aceea, l-au trimis iarasi in surghiun, fara purtare de grija, fara haine si mancare. In cele din urma, l-au inchis intr-o temnita din cetatea Shimaris. Dupa trei ani de suferinte, Sfantul Maxim si-a dat cu bucurie sufletul in mainile lui Hristos, pe Care L-a iubit din tineretile sale si pentru Care a suferit chinuri atat de grele.

***

Din impresionanta viata a Sfantului Maxim, deosebim trei componente de baza ce caracterizeaza marturisirea ortodoxa: frica lui Dumnezeu, adevarata smerenie si curajul marturisirii. El nu a cedat in fata chinurilor, pricina pentru care si moartea sa ramane o marturie vesnica a luptei purtate. Marturisind Adevarul, Adevarul l-a slobozit de patimi si l-a unit cu Dumnezeu si cu toti sfintii. A suferit pana la moarte ca sa nu accepte minciuna si sa nu ascunda, de frica, Adevarul. „Mincinos este cel ce tagaduieste ca Iisus este Hristosul” (1 Io. 2:22), ne spune Sfantul Evanghelist Ioan. Sfantul Maxim s-a luptat nu doar sa-L marturiseasca pe Hristos inaintea oamenilor, nu doar sa fuga de pacat, ci si sa pastreze nealterata puritatea dogmei. Iar puritatea dogmei inseamna raspandirea directa a mesajului Evangheliei, propovaduit de apostoli si transmis noua de catre sfinti: faptul ca Cuvantul lui Dumnezeu, Iisus Hristos, Dumnezeu desavarsit fiind, in toata plinatatea Dumnezeirii Sale, a binevoit din dragoste sa Se intrupeze si sa Se faca Om desavarsit. In nici un caz nu s-ar putea pune la indoiala si tagadui deplina Dumnezeire si Egalitate cu Tatal a lui Hristos, din pricina slabiciunii trupului omenesc luat odata cu intruparea Sa.

Sfantul Maxim, acest mare Parinte al Bisericii, a contribuit magistral la dezvoltarea limbajului teologic in privinta celor doua vointe in Persoana lui Hristos. El a scris zeci de lucrari de o insemnatate teologica covarsitoare, dintre care enumeram in treacat: „Cuvant ascetic”, „400 capete despre dragoste”, „Intrebari si raspunsuri”, „Mistagogia” etc., multe dintre ele fiind cuprinse si in Filocalie. In toate aceste lucrari, cu o iscusinta teologica fara seaman si o uimitoare limpezime, Sfantul Maxim a expus in chip stralucit Hristologia. Ravna sa pentru apararea Ortodoxiei a fost rodul indelungatei sale nevointe din pustie. Imbogatit cu experiente duhovnicesti inalte si incercat in luptele ascetice, el si-a asumat sa ridice pe umeri greutatea teologica a infruntarii ereziei monotelite. Sfantul Maxim, al carui nume e sinonim cu marturisirea adevarului, ramane o figura eroica si luminoasa a Bisericii. Imparati, episcopi si sinoade l-au condamnat din pricina ca nu si-a abandonat marturisirea credintei si nu s-a lasat purtat de valurile starnite de vanturile unui compromis politic confortabil.

Astazi, unele cercuri politice si bisericesti doresc unitatea crestinilor. Imparatii de atunci doreau, la fel, o unitate, un front comun cu potrivnicii lor, trecand cu vederea deosebirile teologice ce-i desparteau. Din pricina acestor compromisuri facute de imparatii de atunci, de dragul unei asa-zise reconcilieri, au aparut acele erezii impotriva carora a luptat Sfantul Maxim. Intarit in Adevar, el a stat impotriva la toate amenintarile puternicilor vremii, atat politici cat si bisericesti. Toate Patriarhiile vechi din Rasarit acceptasera compromisul. Sinoadele episcopilor anatematizau pe oricine le era impotriva, cu aprobarea tacita a Basileului si Senatului.

Lupta Sfantului Maxim are valoare nu doar pentru acele vremuri, ci si pentru noi, cei de astazi, deoarece el ne-a aratat ce trebuie sa faca orice crestin, in orice vreme: crestinul trebuie sa-L marturiseasca pe Hristos inaintea oamenilor prin cuvinte si fapte; niciodata sa nu-L tagaduiasca sau sa-L vanda, sau sa marturiseasca un „Hristos fals”. Cand prigonitorii eretici i-au cerut Sfantului Maxim sa taca, el le-a raspuns: „A trece sub tacere cuvantul este totuna cu a te lepada de Hristos, fiindca Duhul Sfant graieste prin gura proorocului: «Nu sunt graiuri, nici cuvinte, ale caror glasuri sa nu se auda» (Ps. 18:3). Prin urmare, cuvantul ce nu vine la aratare nu este cuvant adevarat”. Mantuirea in ansamblul ei depinde nu doar de credinta inimii, ci si de marturisirea acestei credinte, dupa cum ne invata dumnezeiescul Apostol: „Cu inima se crede spre dreptate, iar cu gura se marturiseste spre mantuire” (Rom. 10:10).

Cu totii stim ca au fost vremuri in trecut cand parea ca lumina Ortodoxiei s-a stins de peste tot. Dar, de fiecare data, Dumnezeu a ridicat cate un marturisitor neinfricat, prin care credinta a biruit. Astfel au fost Sfintii Vasile cel Mare, Athanasie si Chiril ai Alexandriei, Grigorie Teologul, Ioan Damaschin, Theodor Studitul, Grigorie Palama, Marcu al Efesului si multi altii. Proslavindu-i pe acesti marturisitori ca sfinti, Biserica ne da vietile lor drept exemple de urmat. In zilele noastre, in aceste vremuri de confuzie si ratacire, vietile lor stralucesc ca niste faruri pentru a ne calauzi pe calea cea dreapta.

Sfantul Maxim a marturisit credinta ortodoxa intr-o epoca ce are multe asemanari cu cea a noastra. Politica basileilor de atunci urmarea infaptuirea unirii politico-sociale a imperiului – ceea ce se urmareste si astazi. Mijlocul de realizare a acestui lucru a fost sprijinirea ereziei monotelite. Au fost folositi si oameni din Biserica, care au sustinut erezia de dragul unor oportunitati lumesti. Ei credeau ca fac, chipurile, un pogoramant ecleziastic. Sa nu uitam insa niciodata cuvintele Sfantului Maxim, care spunea: „Domnul nostru Iisus Hristos a numit Biserica Sa Biserica Soborniceasca deoarece ea pastreaza Adevarul si marturisirea credintei”.

Prin aceste cuvinte, el a pecetluit condamnarea a ceea ce astazi se numeste „ecumenism” si, in acelasi timp, a destramat mitul existentei „succesiunii apostolice” in afara Bisericii Sobornicesti. Unde nu exista „adevarul si mostenirea marturisirii de credinta”, nu exista nici un fel de Biserica Soborniceasca – si, implicit, nici preotie, nici Botez, nici Taine. Aceasta teza se regaseste in textele si lucrarile de-Dumnezeu-insuflate ale Sfintilor Parinti, in Sfintele Canoane si in Vietile Sfintilor. Sa nu ne inselam! Nu poate fi vorba de vreo succesiune apostolica atat timp cat nu exista si credinta apostolica, deoarece invatatura Bisericii Ortodoxe ne spune ca harul dumnezeiesc este necreat, este expresia vesnica a Fiintei lui Dumnezeu, cea cu neputinta de descris – este har nezidit si dumnezeiesc, in inteles real si ontologic! In consecinta, atunci cand noi, crestinii ortodocsi, vorbim despre har, vorbim despre ceea ce ne putem impartasi din Dumnezeu noi, oamenii cei muritori si ziditi.

Adevarata unitate are sorti de izbanda doar atunci cand se face mai intai unirea in credinta, in dogme, in cult. Acesta este prototipul unitatii in Biserica primara. Diversitatea nu poate fi acceptata decat in probleme minore, legate de traditii si obiceiuri locale.

Iubiti credinciosi, sa privim cu credinta neclintita la pilda Sfantului Maxim si a celorlalti marturisitori! Sa ne luptam pentru a dobandi smerenia, blandetea si dragostea lor, pentru ca atunci cand va trebui sa ne marturisim credinta sa avem indrazneala in marturisirea noastra si sa ne luam rasplata in viata cea vesnica.

Fie ca rugaciunile si mijlocirile Sfantului Maxim Marturisitorul si ale Sfintei Parascheva care este atat de cinstita si la care aveti atata evlavie, sa ne acopere si sa ne intareasca pe noi pe toti in Adevarul credintei noastre ortodoxe. Amin!

 

Dupa terminarea slujbei sfintei Parascheva deschid calculatorul sa vad ce se mai aude pe radio Trinitas. Si nu imi venea sac red ca imi aud urechile. Cineva predica demn si neinfricat despre marturisirea credintei din vremea sf Maxim Marturisitorul, dar si nevoia de marturisitori din ziua de azi. Si nu numai nemarturisirea o facea lasa ci si numai tacerea atunci cand se impune apararea credintei poate sa ne fie lepasare de credinta. Ascultam si nu intelegeam al cui este cuvantul acesta, la o slujba pompoasa oficiata de insusi ss Daniel si multime de alti ierarhi, o asa slujba marturisitate pe postul Trinitas. Numai bine si deschid Trinitas tv si mirarea mi s-a curmat. Nu, dragi cititori, nu era cuvantul niciunui dintre ierarhii nostril lasi si fricosi, fara simtul raspunderii apararii adevarului ortodox. Era parintele arhimandrit

37 comments

  1. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    multumim admin, si Sarut-mana Gherondei Partenie! Sa ne viziteze mai des. A facut mare bucurie si cinste si Sf Parascheva si Sf Maxim!

  2. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    da, ce speriat era Patriarhul Daniel (cel înainte anunţat de masonu frunzăverde) şi cu câtă insistenţă se uita în foile cititorului de parcă se temea de ceea ce urmează la mărturisire...

    Un adevărat exemplu de curaj al mărturisirii ortodoxiei a fost mesajul iar pentru iecumeniştii lu peşte prăjit o adevărată bicuire a conştiinţei

    Bine că Dumnezeu a lăsat naţiunii române ortodoxe duhovnici şi preoţi care mărturisesc şi astăzi credinţa ortodoxă fără să le fie teamă nici de votanţii masoni, nici de sectarii (care sunt tot mai legali şi cărora li se permit tot mai multe privilegii) nici mai ales de acei ecumenişti care sunt gata oricând să vândă ortodoxia pe 30 de arginţi precum iuda odinioară

  3. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Pai de cenzura...asta discutam cu cineva:

    Ce simpatic IPS Teofan
    ce frumos se uita in hatiile aluia
    nu-i venea a crede
    aproape ca l-ar fi tinut de mana, sa-i faca semn sa mai opreasca
    sau sa mai sara!

    Rusinos!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  4. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Slava Domnului ca mai exista marturisitori curajosi si in zilele noastre, ca Par. Parfenie care nu s-a sfiit in fata Inaltului Teofan si a celorlalti oficiali si credinciosi sa puna degetul pe rana, adica sa spuna ca traim vremuri asemanatoare cu cele din timpul sf. Maxim Marturisitorul. Dumnezeu sa-l tina sanatos pe acest parinte minunat ca sa spuna fara frica adevarul care trebuie strigat de pe case. Poate s-or trezi si ierarhii nostri.

  5. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    cu adevarat delicios IPS Teofan!

    O cruce mare, plina de evlavie, cand a auzit de Preafericiea Sa Bartolomeu, dar pe masura ce subiectul devine mai palpitant, se apropie incet de cititor, citeste cu disperare din hartii dinainte, si in loc de inca mai multe cruci mari si multumire pt asa o marturisire, il trage de manica pe purtatorul de cuvant.....

    Trist, trist, trist!

  6. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    http://www.youtube.com/watch?v=KnMn3RVDdHU

  7. Aparam Ortodoxia

    Traiasca Legiunea si Capitanul!

    AparamOrtodoxia cel mai nou id de messenger ...cautam mebri zonali in care fiecare membru va fii insarcinat sa distribuie afise cu ref ciipul afise de informare asupra periolului care se abate asupra oemniri si cd cu documentare precum Ingerul Digital cei interesati ne pot contacta la adresa de e-mail [email protected] sau chiar la id de mess ...asteptam sa ni se alature si cei de la site-ul Apologeticum .Multumim si Doamne Ajuta impreuna vom fii auziti

  8. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    e grav ,nu trist . ips teofan cel putin trebuia sa nu intervina pt. ca nu dansul a scris acel text si era o dovada de marturisire ,iar pt. noi de speranta,!

  9. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Chiar o fi adevarat ce s-a intamplat ?
    Daca da, atunci ce rost a mai avut aducerea moastelor Sf. Maxim Marturisitorul ?
    Rog Adminii sa ne furnizeze elemente suplimentare , daca exista , cu privire la veridicitatea textului scris infatisat mai sus , adus SPRE CITIRE de catre arhim. Partenie, staretul manastirii Sf. Pavel din Sfantul Munte Athos .
    PS: Mentionez ca am citit lucrarea "Acceptam unirea cu monofiziti?"

    • Traiasca Legiunea si Capitanul!

      @Ioan R
      Aceste documente sunt deja foarte cunoscute pe internet. Nadajduim ca intr-o zi sa se lepede de acestea cei care au semnat.

  10. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Intrebare : Teofan Sinaitul , Vicar Patriarhal , care apare ca semnatar pe documentul refritor la unirea cu monofizitii (expus mai sus pe Scribd.) este acelasi cu actualul IPS Teofan ?
    Multumesc .

  11. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Imi raspund singur . in biografia sa am gasit ca intre anii 1991 - 2000 a fost episcop vicar patriarhal .
    Scuze , trebuia sa caut singur .

  12. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Doamne ajuta, fratilor! Intr-adevar ceva nu e in regula cu traducerea parintelui Partenie facuta de parintele Petru Sidoreac, sub atenta observatie a IPS Teofan. Inainte de a arunca cu pietre, administratorii acestui site sa spuna deschis (ei tot stiga la cei din conducerea Bisericii sa aiba barbatie duhovniceasca si sa spuna lucrurilor pe nume) DE UNDE AU EI COMPLETAREA TRADUCERII< textul lipsa a arhim Partenie. Dupa ce veti da si nume, si nu numai veti instiga atunci va vom crede. Pace si liniste ! Hristos e ortodox!

    • Traiasca Legiunea si Capitanul!

      @ioasaf
      Noi am primit textul de la o persoana din Iasi, din cadrul mitropoliei. Insa la o cautare pe internet il poti gasi si la alte bloguri. Uite un exemplu: http://vestitorul.blogspot.com/2010/10/necenzurat-omilie-la-sfantul-maxim.html

  13. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Mai fratilor da ce IPS Teofan a tradus respectiva cuvantare?
    Nu cred ca IPS Teofan stie greaca iar apoi cel care citeste acolo citeste de pe o foaie,cine stie cine o fi facut traducere.

  14. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    admin

    @ioasaf
    Noi am primit textul de la o persoana din Iasi, din cadrul mitropoliei

    Bine fartilor, dar are nume, hai sa fim deschisi, marturisirea se face pe fata nu ascunsi dupa fuste sau dupa rase!

    Ce a facut IPS Teofan, daca intr/adevar a facut este lepadare de ortodoxie. Din ce cauza? de frica si cu nadejdea ca se ve pocai si Dumnezeu il va ierta. Cum spunea Hristos: CEL CE SE VA LEPADA DE MINE INAINTEA OAMENILOR........sa luam aminte!

  15. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    @mihailit.

    Textul nu a fost tradus de IPS Teofan, nici nu i-a fost adusa la cunostinta traducerea pana a fost citita public de Par. Petru Sidoreac.

    Arhim Partenie si-a pregatit predica in scris, de acasa, la fel si traducerea in limba romana. Nu s-a tradus pe loc.

    La sfarsitul slujbei, s-a dat citire doar traducerii in romana, desi Arhim Partenie avea sigur in fata varianta sa greaca, iar IPS Teofan a cenzurat marturisirea cu tupeu. Ce este atat de greu de inteles?

  16. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Conteaza numele! daca vreti cu adevarat sa fiti aparatori si marturisitori lasati frica si intunericul. asa lucreaza satan prin oamenii sai: la adapostul anonimatului. atat timp cat va ascundeti AVETI O PROBLEMA! pacat: chiar va dmiram dar nu sunteti cu nimic mai buni decat cei pe care ii condamnati. Fiti barbati si postati pe site, nu cum ati facut cu celelalte mesaje. dumnezeu sa va aiba in paza!

    • Traiasca Legiunea si Capitanul!

      @ioasaf
      ce esti tu? vreun agent, ceva? afla singur cine ne-a trimis mesajul. ca sa vezi si mai mare ipocrizie, pe site-ul doxologia sunt postate doar mesajele lui teofan si ale lui Daniel.. fara acela al staretului Partenie

  17. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Cu durere in suflet si cu o mare mahnire am ramas in suflet dupa citirea a ceea ce ati aratat aici...

    Care mai sunt acei parinti ierarhii din BOR care au ramas neclintiti in marturisirea lor de credinta crestina ortodoxa?...

  18. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    nu se poate asa ceva.................................................................................................................................................................

  19. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    IPOCRIZIE SI LEPADARE IN PUBLIC !
    Textul a fost scris de pr.arhim. Partenie si tradus de Pr.Sidoreac , vorbitor de limba elena de 10 ani daca nu ma insel. Nu a fost textul vreunui aghiotant din MMB sau a traducatorului ci al unui parinte staret din Sfantul Munte, deci dintr-o tara straina. Sa cenzurezi voit in public textul unui oaspete e in primul rand o crasa lipsa de respect si bun simt si o incalcare a tuturor principiilor de ordin diplomatic. Sfantul Munte a binevoit printr-un efort sustinut aducerea Moastelor Sfantului Maxim Marturisitorul iar "gazda" se da in stamba refuzand adevarata marturisire. Unde s-a mai pomenit asa ceva!?
    Inalt Prea Sfintite , cititi nu doar articolele ci si comentariile si va rugam respectuos sa ne cenzurati si pe noi printr-o fiasca si blanda atingere de mana ! Treziti-va din adormire si scuturati-va arhieria de prietenii masoni , spalati-va pe ochi mai des fara papistasi in preajma si apoi sa aveti revelatia faptului de a fi iubit de propria turma. Dumnezeu sa va ierte si sa va lumineze ! "Sa stam bine , sa stam cu frica , sa luam aminte !"

  20. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Asta seara am participat la conferinta organizata de ASCOR Iasi.Invitat a fost Pr.Partenie de la Muntele Athos care a venit la noi cu moastele Sf.Maxim Marturisitorul.Inca de la inceput organizatorii au cerut sa se lamureasca aceasta dilema :a fost cenzurata omilia Parintelui Partenie?.Raspunsul a fost urmatorul :NU,NU si iar NU.S-a precizat ca la manastirea din Muntele Athos (Sf.Petru) se afla mai multe Sfinte Moaste dar IPS Teofan a vrut ca la hramul de la Iasi sa se aduca,in mod special,moastele Sf.Maxim Marturisitorul cu scopul de a intari dreapta credinta a credinciosilor.Cuvintul pregatit de Parintele Partenie a fost pus de catre IPS Teofan de ziua hramului.Parintele Partenie cand a scris omilia nu stia ca la praznic nu se poate citi o omilie atat d e lunga.IPS Teofan a cerut scurtatea cuvantului pentru a nu se lungi cu timpul slujbei peste masura ,si nici decum nu a avut reaua intentie de a cenzura ceva de acolo.Nici Pr.Partenie nu a avut nimic impotriva pentru ca stia ca omilia oricum va ajunge intreaga la toti cei interesati.S-a mai precizat ca multi oameni ,chiar si din Grecia au sunat si au cerut explicatii in legatura cu acest subiect(cenzurarea omiliei).

    asadar sa nu judecam pe nimeni caci iata cum putem gresi in judecata noastra nestiind toate detaliile .

  21. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    iubitilor stiti voi cum e cu judecarea aproapelui, dara mi te cu judecarea vreunui cleric? erati voi in staful clerical , stiti voi ce a fost la momentul respectiv? nu iubitilor, nu stiti si nici nu veti sti. eu va garantez 100% ca daca era cenzurat ceva se cenzura de dinainte sa mai fie citit in fata credinciosilor.si nu uitati un amanunt important pe care nu vi-l spun eu ci Mantuitorul: cine este fara de pacat sa improaste primul cu cuvinte in slujitorii Domnului asa de parliti si de rau intentionati cum sunt ei, sau cum la o rugaciune se spune in molitfelnic: tavaliti in patimile si in poftele firii.
    si inca ceva: ortodoxia se apara nu cu toiagul cuvintelor defaimatoare ci cu pace blandete intelepciune, cu multa rugaciune si cu multa cerere de luminare a mintii si lasare in voia lui Dumnezeu. iar cand va fi sa marturisim, iubitilor, cei ce veti vrea viata vesnica cu toata inima veti marturisi si Dumnezeu va fi cu noi. Amin si ma iertati... mult pacatosul!

  22. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Nu am putut sa cred ca voi asista, pe viu, la Sf. Liturghie de pe 14 octombrie din curtea Mitropoliei din Iasi, la o asemenea mitocanie!

    Au disparut de mult ...cei 7 ani de acasa ai ierarhilor nostri!

    Ei uita ca nu sunt pe mosia personala, au disparut de mult...zicem noi, fanariotii...
    Mitropolia Moldovei si Bucovinei este a noastra, a enoriasilor care mergem la Sfintele slujbe, care ne rugam si pentru ei, care ne platim taxele si ii cinstim pe preoti!

    S-a mizat, în modul cel mai josnic, pe necunoasterea limbii romane de catre invitatul grec, pe care il cinstim si cred ca numai datorita prezentei sale acolo, nu s-au ridicat din racla binecuvantata Sf. Cuvioasa Paraschiva si Sf. Maxim Marturisitorul - marele aparator al ortodoxiei impotriva ereziilor si ecumenismului - si sa spulbere ceata deosebit de fastuoasa dar, repetenta in ale teologiei ...

    Carmen Elena Paduraru, judecator

  23. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    până şi ierarhii au limite de gest lumesc...

  24. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Intrebare pt BOR...si de ce ecumenism? Pe langa toate astea cu cenzura, si alte cai laturalnice,... de ce trebuie sa modifice Sfata Liturghie?Nu mai este buna aceasta care a fost insuflata de Duhul Sfant parintelui sfant Ioan Gura de aur?Sau nu le mai ies la calcule niste....IISUS HRISTOS a fost marturisit in fata torsionarilor in inchisori si Siberii de gheata. Si apoi de 2000 de ani am schimbat noi ceva din cuvantul Sfinfei Scripturi? De ce am face-o acum? Ce interese meschine ascundeti?

  25. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    scuza cu timpul e puerila; 2 minute in plus erau nesemnificative; iar paragraful respectiv era fundamental

  26. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Dragilor, sa nu fie aici vorba ca ne judecam sau nu aproapele, sau de timp cum zice g;un pacatos (ca mine,caruia debia i s-a parut ca a facut primii pasi pe calea stramta), degamagit va aluneca iar pt putina lui credinta.Cred ca ar trebui sa NU plecam urechea la ce zice unul sau altul, si chiar de i-am vedea pe Inaltii nostri (sau duhovnicul nostru) gresind, tot trebuie sa facem ascultare dupa cuvantul Sf.Parinti, noi trebuie sa urmam lui Hristos.Inca mai avem duhovnici mari, trebuie doar sa ne straduim sa-i gasim.Si nu uitati:parintele Arsenie Boca a spus ca nu toti cei din manastiri se vor mantui, dar nici toti cei din lume nu vor merge in iad.Dumnezeu sa ne ajute sa nu ne lepadam de IISUS HRISTOS, de dreapta credinta, sa slujim dupa puterile si priceperea noastra lui IISUS HRISTOS !

  27. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    http://www.youtube.com/watch?v=6OsGgywUWhg&feature=related

  28. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    RUGATI-VA!!!
    RUGATI-VA!!!
    RUGATI-VA!!!

  29. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Rugati-va !Rugati-va!Rugati-va!
    "si ve-ti intelege!"

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*