Filmul “PREOTUL” (Поп, трейлер, productie Rusia 2010)

Partea I Descarca 1 [vimeo https://vimeo.com/12273507]

Partea a II-a Descarca 1 [vimeo https://vimeo.com/12308026]

Galerie foto

88 comments

  1. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Este un film de propaganda tipic: serghianismul este laudat, nemtii sunt baietii rai... Astia ar face un film si impotriva armatei romane care s-a dus cu armata lui Hitler de le-a deschis bisericile in Odessa. Nu lipsesc nici "senzatiile tari": un neamt care agreseaza o fata rusoaica - dar nemtii nu agresau fetele ci bolsevicii violau fetele romanilor (atentie, am spus bolsevicii, nu rusii) nemtii aveau bordelurile lor (nu ca a merge la bordel e bine, dar e o nuanta de context).

    Adevarul este ca rusii albi care luptau impotriva bolsevismului (care erau in Biserica Rusa din Afara Granitelor (ROCOR) nu in patriarhia bolsevica a lui Serghie) si cazacii cavaleristi au facut cateva divizii de luptatori care s-a dus impreuna cu nemtii in Rusia ca s-o elibereze de bolsevism. Hitler insusi si-a dat aprobarea pentru constructia unei biserici ROCOR in Berlin. (Nu spun ca Hitler era crestin ci a facut-o din ratiuni strategice). Bolsevicii ii executau pe rusii albi veniti sa lupte in Rusia cu o ura satanica, mai abitir decat pe nemti.
    Dar asa se falsifica istoria! Prin filme care lucreaza la sentiment...

    Ceva imagini cu Armata de eliberare a Rusiei:

    http://www.youtube.com/watch?v=vU8P37H0MTo&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=dYCZbkVVdFA

  2. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    nu am cuvinte !
    multumesc celor de la ,,Apologeticum" pentru ocazia de a mai vedea un film de mare arta , caracteristic cinematografiei ruse ! filmul ,prin prezentarea fortei extaordinare a credintei ortodoxe , a profunzimii si desavarsirii ei in contextul celor mai grele incercari , incalzeste sufletul , este cutremurator si aduce aminte de jertfa celor care au suportat ororile razboiului , ale bolilor si nu au uitat nici o clipa sa-i aduca slava lui Dumnezeu , nu au renuntat la dreapta credinta nici daca ar fi platit cu viata , jertfindu-se pe sine pentru din dragoste ! orice comentariu este , oricum , de prisos !

  3. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    D-le Victor, nu este normal ca nemtii sa fie baietii rai? Nu ei au invadat Rusia? Hai sa privim lucrurile asa cum sunt, fara mistificari si subiectivism.

    Cat despre film, excelent din toate punctele de vedere!

  4. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Pe cand si un film despre adevaratii dusmani ai credintei... cine sunt ei? Chiar cei care s-au autointitulat astfel, care in primul an al revolutiei din octombrie, au distrus cu ura sute de biserici, au omorat sute de preoti... Oare ce aveau in minte acesti marxisti, cine i-a pus sa faca atrocitati mai mari dacat in timpul razboiului. Specialistii spun ca au murit peste o suta de milioane de oameni in Rusia.
    Exista totusi un documentar facut de reputati istorici, un documentar exceptional despre ADEVARATA ISTORIE A UNIUNII SOVIETICE.
    Invit sa urmariti acest documentar si sa-l aratati si altora, facand download aici http://www.jurnaltv.ro/media/files_flv/user46/3086e4a163.flv

  5. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    un film foarte bun . prinde esenta crestinismului . un crestin nu tine nici cu nemtii nici cu bolsevicii (victor) si tine calea de mijloc se roaga pentru toti .cum spune si preotul in film :Hristos e cu aia care sufera .
    sa ne fereasca Dumezeu de vremuri din astea si de ura care e in oameni fata de semeni lor.
    merita vazut filmul .
    multumim apologeticum!

  6. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    cred ca filmul este foarte periculos, iertati-ma, mai ales in acest moment in care se afla Biserica!(Ortodoxa, bineinteles).acest film, foarte bine realizat de altfel,ne lanseaza un mesaj - ascultarea preotilor fata de ierarhii lor este foarte importanta(indiferent de context)- iata cum, un preot care facea ascultare de ierarhi si implicit de mitropolitul serghie(care a cedat presiunilor autoritatilor comuniste, declarand loialitate fata de conducerea sovietica, comunista si atee,conducere care incepuse o prigoana asupra Bisericii,fara precedent), deci iata cum, acest preot a reusit sa ajute nenumarati oameni, aratand astfel esenta crestinismului!Da, scopurile si mijloacele sunt nobile! dar cui slujim?in acest moment in care ierarhii nostri tac in ceea ce priveste ecumenismul si actele biometrice, impunind ascultare oarba preotilor,calcand in picioare Adevarul, care credeti ca e scopul adevarat al acestui film??

    oricum minunat film. minunat si periculos intr-un mod perfid, precum e si vesnicul vrajmas al omului, diavolul!

    "Să ştiţi că trebuie să slujim nu vremurilor, ci lui Dumnezeu." (Sf. Athanasie cel Mare)

    "Duhul serghianist al legalismului şi al compromisului cu duhul lumii acesteia se află azi pretutindeni în Biserica Ortodoxă. Dar noi suntem chemaţi a fi ostaşi ai lui Hristos în ciuda acestui fapt! "(Pr. Serafim Rose, 1980)

  7. marius liviu

    Traiasca Legiunea si Capitanul!

    DUPA CE CURTEA DE APEL PLOIESTI SCHIMBASE DATA CONCURSULUI PENTRU OCUPAREA FUNCTIEI DE GREFIER DIN ZIUA DE 5 IUNIE- SAMBATA, IN DATA DE 6 IUNIE – DUMINICA, LA CEREREA A 2 ADVENTISTE, IN DEFAVOAREA A 250 DE CANDIDATI ORTODOCSI, REVINE SI STABILESTE CA DATA DE CONCURS ZIUA DE LUNI 7 IUNIE 2010! MULTUMIRI TUTUROR CELOR CARE AU CERUT COMISIEI SCHIMBAREA SCHIMBARII DATEI DE CONCURS! FIAT LUX!

  8. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    acest film nu face decat sa-i incurajeze pe cei care nu se pot hotari in ceea ce priveste adevarata marturisire, si sa-i ajute sa-si linisteasca constiinta, justificandu-si lasitatea sau mai bine zis apostazia."ei bine, chiar daca nu voi apara Adevarul( si aici, ca si in cealalta postare ma refer la Hristos caci El este Adevarul), voi incerca sa fac restul-fapte bune, milostenie, sacrificiu etc. "Da! Minunat! Nobil! Dar in numele cui le vom mai face? In numele celor care fac compromis cu diavolul???

  9. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Comentariile voastre m-au derutat. Nu stiu ce sa mai cred. Filmul mi-a placut. Preotul este un personaj plin de iubire jertfelnica. Faptul ca tine de un episcop nu mi se pare o abatere. El nu slujeste acelui episcop, ci lui Hristos. Despre serghianism, recunosc nu stiu prea multe, dar ma voi documenta.

  10. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    @ admin.

    Multumesc pentru film. Spune mult, si mult e de inteles. Mi-a placut, l-am vazut de doua ori 🙂

    @ Pavel

    Preotul face ascultare, dar nu face nimic eretic! Nu e ascultare eretica, se vede limpede ca preotul slujeste lui Hristos. Pe asta si s-a pus accent in film, eu asa vad. Si uite, vad ca si Aurora vede la fel.

  11. marius liviu

    Traiasca Legiunea si Capitanul!

    MINUNAT FILM!!! FARA NICI O EXAGERARE - POTI PLANGE 2 ORE IN CONTINUU DE DUREREA OAMENILOR ORICINE AR FI - NEMTI, COMUNISTI, PREOTI CONSTRANSI! SI INCA O REMARCA - E GREU ACUM IN CRIZA ASTA DAR SA NE FEREASCA BUNUL DUMNEZEU DE RAZBOI! CUMPLITA CERNERE, CU MULT PESTE CEEA CE AM VAZUT IN ACEST MINUNAT FILM! MULTUMIRI, APOLOGETICUM!

  12. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    si eu vad la fel ca fetele filmul e superr , dar pavel poate e preot si e posibil sa aiba dreptate sa aiba si un mesaj de transmis preotilor aces film...
    dar pentru noi e ca un balsam ...si da daca preotul face ascultare dar slujeste lui Hristos nu se inchina la stea.. se intelege clar in film ca nu ia parte nici cu nemtii care il acceptau in jurul lor nici cu bolsevicii..iar bolsevicii il baga la inchisoare ..asta ca nu inteleg und evedeti voi ca era sub ascultare bolsevica...si apoi nu vad rostu sa studiem compromisurile bisericii (conducerii) ruse cand si ai nostrii au facut si totusi am avut de dat si sfinti si cuviosi si duhovnici buni cu toate compromisurile sefilor ...
    ce nu e al nostru Judeca Dumnezeu si atata timp cat nu ne arata nici o idee de unire cu catolicii sau alte culte in film eu zic ca e un film ortodox suta la suta.
    si scuza-ma petru cinefili e o bucurie ca ne-am saturat de genu avatar si super hero...ar fi fost de acceptat si cu cateva greseli ..dar nu le are!!!

  13. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Este un film realist, bazat pe evenimente şi mărturii ale vremii. De aici şi până la a condamna în permanență biserica pentru conjunctura istorică prin care este obligată să treacă, este foarte mult. Biserica stă în noi, cu toate şi cu tot. Ei, preoţii, care au făcut compromisuri, greșeli, vor da socoteală Bunului Dumnezeu şi nu noi suntem îndrituiți să-i judecăm.
    Filmul transpune pe peliculă un mare adevăr. Hristos este infinit, veşnic şi în noi. Nimeni nu poate să-l interzică sau să-l anihileze. Nici naziştii, nici comuniştii jidoviţi, dar nici sioniştii ori globaliştii, cu toate metodele lor sofisticate nu vor reuşi să oprească lucrarea mântuitoare hristică, tocmai fiindcă este personală şi entitativă.
    Aşa este, biserica în Rusia bolșevică a fost distrusă, transformată în case de perdiție, grajduri, magazii ori pur şi simplu dărâmate......... şi cât a durat? Preoţii ruşi adevăraţi au fost cei care au transmis în timp iubirea de Dumnezeu; prin ei s-a ajuns la o nouă renaștere a ortodoxismului pravoslavnic.
    Felicitări Apologeticum! Aceste filme aduc un nou suflu cultural, un duh al binelui, peste cinematografia diabolică americană şi mascat anticreştină.

  14. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Da, este salutar faptul ca se fac si alt gen de filme decat "Avatar"! Acest film ar fi fost minunat daca acest preot nu ar fi facut ascultare fata de mitropolitul Serghie Stragorodski, care"la 29 iulie, cedând presiunilor autorităţilor comuniste, a dat o de­claraţie de loialitate a Bisericii Ortodoxe Ruse faţă de guvernul sovietic. Decla­raţia s-a publicat în Izvestia, ziarul sovietic oficial, împreună cu un interviu cu Mitropolitul Serghie în care afirma că el si Sinodul „se vor supune tuturor legi­lor puterii sovietice cu toată sinceritatea“. În acelaşi timp, conform promisiunii făcute autorităţilor, Mitropolitul Serghie a cerut clerului rus din afara graniţelor să îşi dea semnătura de loialitate faţă de regimul sovietic."Extras din: Ierom. Damaschin, “Viata si lucrarile parintelui Serafim Rose”, Editura Sophia, 2005

    Si sa va amintesc cine era conducatorul regimului de atunci? Stalin!! care afirma, tot in acelasi an, chiar în anul publicării Declaraţiei de loialitate a Mitropolitului Serghie: „Noi ducem o propagandă antireligioasă şi vom duce o propagandă împotriva prejudecăţilor religioase… Partidul nu poate rămâne neutru faţă de religie… Am făcut presiuni asupra clerului reacţionar? Da, am făcut. Singurul necaz este acela că încă nu au fost eliminaţi complet“!!!
    Când mulţi dintre ierarhii Mitropolitului Serghie au refuzat să-i urmeze poli­tica, ei au fost etichetaţi drept „criminali politici” şi au fost trimişi în lagărele de exterminare sovietice. Apărătorii Mitropolitului Serghie pretindeau că prin capitularea în faţa regimului el „salvase” Biserica de la lichidarea totală dar, aşa cum scria cândva Arhiepiscopul Ioan Maximovici într-un articol, „Decla­raţia Mitropolitului Serghie nu a adus vreun folos Bisericii. Prigoanele nu nu­mai că nu au încetat, ci chiar au sporit. La celelalte acuzaţii făcute de regimul sovietic împotriva clerului şi mirenilor s-a adăugat încă una – nerecunoaşterea Declaraţiei. În acelaşi timp, s-au închis nenumărate biserici în întreaga Rusie. În câţiva ani, aproape toate bisericile au fost distruse sau li s-a dat o altă desti­naţie. Regiuni întregi au rămas fără nici o singură biserică. Lagărele de con­centrare şi taberele de muncă silnică deţineau mii de clerici, dintre care o mare parte nu şi-au mai redobândit niciodată libertatea, fiind executaţi acolo sau mu­rind din pricina muncii excesive şi a lipsurilor. Până şi copiii preoţilor şi mirenii credincioşi au fost prigoniţi...

    În anii de după Declaraţia sa, Mitropolitul Serghie s-a dovedit a fi un supus purtător de cuvânt al statului sovietic.În 1930, când în Occident s-au auzit unele proteste împotriva prigonirii creştinilor în URSS, Mitropolitul a făcut de­claraţii publice că nu era nici un fel de prigoană asupra credincioşilor; că in­formaţiile din presa occidentală despre asemenea prigoane erau o născocire răuvoitoare a duşmanilor regimului sovietic; că clericii şi credincioşii erau ju­decaţi şi pedepsiţi nu pentru credinţa lor, ci exclusiv pentru activităţi contra-revoluţionare; şi că dacă uneori se închideau biserici, aceasta se făcea la do­rinţa populaţiei. În 1942, după ce majoritatea preoţilor şi aproape toţi episcopii (cu excepţia câtorva ce colaborau cu autorităţile) fuseseră duşi la mucenicie în lagăre, Mitropolitul Serghie declara din nou că persecuţiile din URSS erau doar o “amăgire“.Mitropolitul Serghie a fost ales Patriarh al Moscovei în 1943 şi a răposat în 1944. Întrucât orice opoziţie la politica sa de capitulare fusese sistematic elimi­nată de regimul sovietic, aceasta a rămas linia oficială a administraţiei bisericeşti din Rusia în următoarele decenii. Mulţi credincioşi, atât din Rusia cât şi din afară, o priveau ca pe un fel de trădare, începând s-o numească „serghianism”, termen ce denota vânzarea credincioşiei faţă de Hristos pentru a păstra organizarea bise­ricească exterioară sau, în general, pentru orice alt folos pământesc.

    Administraţia bisericească din Rusia a urmat linia Mitropolitului Serghie numai prin constrângere; şi, aşa cum scria Arhiepiscopul Ioan Maximovici , „pentru cei din Rusia, care au fost supuşi unor groaznice suferinţe, ar putea exista circumstanţe atenuante pentru capitularea lor morală în faţa crudului regim, la fel cum ca­noanele bisericeşti din vremea prigoanelor erau mai puţin aspre cu cei ce se lepădau de Hristos în urma unor suferinţe cumplite“
    .Extras din: Ierom. Damaschin, “Viata si lucrarile parintelui Serafim Rose”, Editura Sophia, 2005

    Problema care o ridica acest film este urmatoarea- de cine si pina unde facem ascultare?in acest caz ascultarea se faccea fata de regimul comunist! si care-i baiul veti spune? ei bine , daca veti avea rabdare sa cititi randurile urmatoare, scrise de Ieromonahul Seraphim Rose, veti intelege cu usurinta! iata ce spune el:
    “Turcii au prigonit Biserica şi, atunci când a fost cu putinţă, au folosit-o în sco­puri politice. Dar cele mai rele intenţii ale lor s-au limitat la înrobirea creştinilor şi, în unele cazuri, la convertirea lor forţată la islam. Deci creştinul putea fi rob sau mucenic, dar duhovniceşte era liber; jugul turcesc a fost unul extern.

    Dar în cazul sovieticilor scopul este mult mai adânc: ca în final să nimi­cească cu totul Biserica, folosindu-se chiar de ierarhii ei (atunci când se poate) ca agenţi ai acestui plan; şi, pe parcurs, să pună Biserica să apere comunismul peste hotare şi să propovăduiască un «comunism creştin» care pregăteşte calea, din punct de vedere ideologic, pentru viitorul triumfal al comunismului mondial, nu doar ca regim politic, ci şi ca tiranie ideologică şi pseudo-religioasă. Ca să înţelegi acest lucru trebuie să ştii ce este comunismul: nu doar un regim politic însetat de putere, ci un sistem ideologico-religios al cărui scop este acela de a răsturna şi de a înlocui toate celelalte sisteme, şi mai ales creştinismul. De fapt, comunismul este o foarte puternică erezie, a cărei teză centrală este, dacă nu mă înşel, hiliasmul sau milenarismul: istoria va culmina cu o stare nedefinită de fe­ricire pământească, cu o omenire perfecţionată trăind în perfectă pace şi armo­nie. Cercetează predicile tipărite ale ierarhilor moscoviţi: mereu şi mereu vei afla aceeaşi temă a venirii „împărăţiei lui Dumnezeu pe pământ” prin răspândi­rea comunismului. Aceasta este o erezie vădită, sau poate ceva încă şi mai rău: abaterea Bisericii de la însuşi ţelul său – mântuirea sufletelor pentru viaţa veş­nică – lăsându-le pradă împărăţiei diavolului prin fagăduirea unei false fericiri pe pământ şi dându-le astfel osândei veşnice.

    Întregul creştinism apusean modern este deja impregnat de această orientare lumească şi fundamental hiliastă...

    Mă tem că (...)astăzi, cei ce simt Ortodoxia (a cărei viaţă de har o trăiesc, fiind influenţaţi şi crescuţi de comorile ei fundamentale – vieţile sfinţilor, scrierile patris­tice etc.) se luptă cu un duşman, cu o erezie ce nu a fost încă pe deplin definită sau manifestată. Se pot identifica doar aspecte sau manifestări separate (hiliasm, evanghelie socială, renovaţionism, ecumenism), împotriva cărora se poate lupta, dar bătălia este încă în mare parte instinctivă, iar cei ce nu simt Ortodoxia în inima şi în oasele lor (de pildă, cei ce sunt crescuţi cu „Concern” şi cu „Young Life” în loc de vieţile sfinţilor!) nu prea ştiu despre ce este vorba şi nu pot înţe­lege cum de te tulburi în aşa hal pentru ceva ce nici un sinod nu a identificat drept erezie. In mărturiile episcopilor din Catacombe, de pe la sfârşitul anilor 1920, se vede mereu cum agenţii GPU ( Poliţia politică sovietică)îi întrebau mai înainte de toate dacă sunt pentru sau împotriva Mitropolitului Serghie, iar dacă erau împotrivă, agenţii res­pectivi le demonstrau că Serghie „nu încălcase nici dogmele, nici canoanele”. Astfel, fie torturile ateiste „apără Biserica” – fie avem de-a face cu o cumplită sminteală, iar Biserica este pusă în faţa unui duşman cumplit. Se pare însă că exis­tă unele temeiuri dogmatice şi canonice conform cărora Mitropolitul Serghie a greşit; dar întâi de toate sufletul ortodox a simţit că el se află pe o poziţie greşită."

    unul dintre mesajele ACESTUI FILM, DIN PUNCTUL MEU DE VEDERE ESTE : " PUTEM FI BUNI CRESTINI SI ASTFEL NE PUTEM MINTUI, IN ORICE SITUATIE, INDIFERENT DE CINE FACEM ASCULTARE, ATATA TIMP CAT RESPECTAM NISTE REGULI, NORME DE BAZA ALE CRESTINISMULUI- CREDINTA, FAPTELE BUNE, MILOSTENIA, ASCULTAREA, SACRIFICIUL,ETC!"e foarte frumos mesajul, dar depinde in ce context ne este dat!
    Ori acum cand marii ierarhi ortodocsi se inchina catolicilor, cand se fac slujbe in comun cu cei de alte religii(pregatind astfel unirea tuturor religiilor in una singura, care va fi antihristica), cand prea putini ierarhi vorbesc despre pericolul actelor biometrice , cand prea putini spun lucrurilor pe nume, cand pacatele capitale( avortul, sodomia,etc) au devenit acceptate ca fiind normale, acceptae, tolerate si chiar promovate... Tocmai in aceasta conjuctura apare acest minunat film( caruia din punct de vedere artistic nu prea ai ce sa-i reprosezi), care are un mesaj de genul- ascultati de ierarhii vostri, ca ei stiu mai bine, indiferent cui sunt ei fideli, voi vedeti-va de treaba voastra!
    Sa nu ma intelegeti gresit- stiu cat de importanta este ascultarea- dar important este fata de cine o facem," fata de Dumnezeu sau fata de mamona" ? fac aici o mica paranteza ca sa intelegem mai bine -Cineva povestea o pilda- cica doua echipe de fochisti lucrau, pe un acelasi salariu, in doua locuri diferite- una la centrala unei scoli si cealalta la centrala unui bordel. intrebarea era- sunt platiti la fel, avand in vedere ca primesc salarii identice? la o prima analiza, am fi tentati sa spunem ca da, sunt platiti la fel pentru ca primesc aceeasi suma de bani! NU! unii sunt platiti de Dumnezeu, iar ceilalti de vrajmas!cei de la scoala sunt platiti cu bani curati, ceilalti cu bani rezultati din pacat!
    Sa fim atenti la toate mesajele unui film sau unei carti sau unui om si Dumnezeu sa ne ajute sa discernem binele de rau! sa incercam sa vedem intregul si nu numai o fateta a adevarului !
    Si o fateta a adevarului din acest film, care se pare ca a fost ignorata,impiedicandu-ne astfel sa vedem intregul, este faptul ca nu se spune mai nimic despre Mitropolitul Serghie!

  15. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Multumim, Apologeticum pentru acest film admirabil si nu in ultimul rand mii de multumiri dl. Pavel! Am acelasi punct de vedere ca dumnevoastra. Ma bucur sa stiu ca si in zilele noastre mai sunt oameni care cu siguranta si-ar da si viata pentru ADEVARATA CREDINTA. Doamne ajuta!

  16. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    A face ascultare e lucru mai important decat orice . "Ascultarea e viata vesnica , scara cereasca , lucru ingeresc , lupta nepatimirii ,suire si calatorie la cer ".Spune undeva Parintele Efrem Katounakiotul ca cel ce face ascultare are harul lui Dumnezeu .Duhovnicul poate sa cada ,dar cel ce face ascultare nu cade niciodata .Chiar daca e ratacit sfatul duhovnicului ,Dumnezeu pentru ascultare o va intoarce in folos sufletesc .Asa si cu preotul din filmul nostru . A facut ascultare , caci si el era sub ascultare , si a primit harismele(pe cand celalalt nu ) .
    Avem multe de invatat din acest film .Dar lucrul cel mai important ,dupa mine ,este faptul ca ascultarea de duhovnic ne mantuie .Cu asa ceva ne primeste si ne aude Hristos si Maicuta Lui - cu fericita ascultare !
    Foarte frumos film !

  17. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    "Pavele, Pavele !
    Pentru ce Ma prigonesti???"

    Filmul este cu totul exceptional ! Lasati politica ! Ca stim cu totii ce este ,o..... !

  18. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Multumim pentru film!

  19. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    @ luisa ivana
    ascultarea merge pana la pacat... daca faci ascultare si stii ca te indeamna la pacat (de exemplu la erezie, la rugaciune/slujire impreuna cu catolicii), atunci gresesti...
    de acord cu Pavel...

  20. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    pt luisa ivana
    da, avem multe de invatat de la acest film. da, ascultarea e importanta daca duhovnicul este unul adevarat care respecta canoanele Sfintilor Parinti. eu vorbeam de ascultarea fata de ierarhi(cazul filmului nostru) si nu de ascultarea fata de duhovnic. acesta e un cu totul alt subiect si nu cred ca il voi dezvolta acum! poate cu alt prilej, daca va fi cineva interesat...

    pt gabriela
    aici nu e vorba de politica. e vorba de prigoana exercitata de un regim politic si de faptul ca nu trebuie facute compromisuri cu cei ce ne prigonesc credinta. e ca si cum am face pact cu vrajmasul!( ma refer la vrajmasul omului, diavolul)

  21. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    perfect adevarat a4m!

  22. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Ne-ati derutat cu totul. Pana la urma filmul este bun sau pt ca promoveaza o ascultare nepotrivita nu merita vazut. Mi-e sincer mi s-a parut a fi un film minunat in comparatie cu ce ne spala televiziunea creierul.

    • Traiasca Legiunea si Capitanul!

      @narcisa
      mereu sunt carcotasi... sa le dam si lor dreptul sa-si spuna parerea, insa daca vrei sa te folosesti duhovniceste din acest film, ai de unde... un iminent razboi ne ameninta si pe noi si e bine sa ne insusim cateva trasaturi cu adevarat crestine, ale personajului principal... atunci sa vedem daca vom fi in stare si daca mai avem curaj sa criticam.

  23. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Mie mi s-a parut ca Vladica Serghie din film, nu este aceiasi persoana cu ierarhul Serghie care a fost numit Patriarh la Moscova; priviti putin mai atent, si veti vedea ca asa este; le este mentionat numele de familie pentru a nu se face confuzii.
    Doamne ajuta !

  24. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    extraordinar film , mi-a placut si m-a impresionat foarte mult ...multumim frumos domnule administrator .
    Pavele , pavele nu fi mai catolic decat papa.
    Te rog sa nu uiti ca dintotdeauna au existat si exceptii de la regula . Nu toti crestinii au fost ucisi sau prigoniti pentru credinta lor , unii au fost paziti de Dumnezeu fara sa fie nevoie sa faca compromisuri , ca si in cazul acestui preot din film ( care pana la urma a fost prigonit de bolsevici , deci nu si-a tradat credinta ).

  25. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    no more comment!
    cine are urechi de auzit sa auda!
    nu am de gand sa fac polemica...
    m-am simtit dator sa aduc la cunostinta celor care nu stiu, cateva lucruri pe care nevrednicul de mine din fericire le stiam avizat fiind de altii mult mai inaintati decat mine.

    pt admin
    am asteptat cu nerabdare o replica din partea dvs pt ca va giram cu multa incredere si aceasta postare m-a nedumerit. mi-am spus, poate dl. gabriel nu a vut timp sa vada filmul pe indelete si acum, atentionat fiind, il va reanaliza. eu va multumesc, m-am folosit duhovniceste.dar, iertati-ma, nu o luati ca pe o afirmatie plina de slava desarta,din acest film se pot folosi duhovniceste doar cei avizati in privinta adevarului istoric(si nu am niciun merit in aceasta privinta, pur si simplu s-a intimplat sa fi parcurs cartea din care am citat si am avut niste discutii anterioare cu cativa mari duhovnici pe aceste teme), adevar istoric pe care regizorul, scenaristul samd, culmea, le-au tratat cu multa superficialitate desi filmul se vrea foarte profund... pt ceilalti, in vremurile acestea, filmul e o capcana destul de subtila!
    ma intreb, parintele ioan ce crede?

    si iertati-ma, nu criticam, era o completare, o lamurire oferite in duhul dragostei! Dumnezeu sa ne ajute pe toti sa dam raspuns bun pina la capat !
    cam atat am avut de spus.
    iertati-ma, va rog!Doamne ajuta!

    • Traiasca Legiunea si Capitanul!

      @pavel
      nu era adresat pt tine acel mesaj... cel putin nu in totalitate... am apreciat avertismentul tau, doar ca nu e indreptatit in totalitate. acel preot nu a pactizat deloc cu sistemul si L-a slujit pe Hristos sub ambele puteri politice: nazista si bolsevica... a facut multe sacrificii personale.. el si-a exprimat clar pozitia si fata de mitropolit etc.
      Filmul este de vazut de catre toata lumea si le va fi de folos. Da. P Ioan nu are nimic de zis, caci i-a placut.

  26. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    -fratilor e usor sa acuzi din fotoliu ..asa dadeam si eu lectii altora pana am fost lovit ..is curios daca apare o noua prigoana serioasa cati dintre cei care acuza si se bat cu caramida in piept ,,eu is ortodox ",cati vor rezista prigoanei sau daca vor rezista ,nu uitati cam acelasi lucru pe care l-a facut patriarhul Serghie s-a intamplat si pe la noi asa ca nu mai vorbit si va dati rotunzi din spatele calculatoarelor ..realitatea e intotdeauna alta si mult mai cruda !!!!!

  27. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    -adevarul este ca nu toti pot fi asa : http://www.pravmir.com/article_987.html (normal filmul trebuie sa transmita un mesaj pe care il doreste regizorul sau scenaristul ) oricum mie mi se pare f.bine realizat si multumesc petru postare ca m-am cam saturat de filmele americane in care aceeasi idee pare cam la o suta de filme !!!!!!

  28. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    pt admin

    ok. ma bucur ca i-a placut. si mie si dvs si Sfintiei sale si altora ne-a placut si unora le-a fost de folos. ma bucur ca nu v-ati suparat pe mine. sugestia mea asta era, de fapt, daca imi permiteti- ca atunci cand sunt astfel de nuante,sau lucruri mai putin stiute,( pe care sunt sigur ca dvs le sesizati si le stiti), poate ar fi bine sa faceti mentiunile de rigoare- pt ca folosul duhovnicesc sa fie cat mai mare. sper sa nu gresesc si sper sa nu va supar.

    o completare pt toti ceilalti care au vazut filmul si sunt debusolati

    poate putini au ramas marcati sau impresionati de final si poate nu toti au vazut sensul faptului ca dupa o viata de sacrificiu, preotul respectiv a ajuns si el deportat si inchis in lagar! cred ca asta a fost sansa pe care i-a oferit-o Dumnezeu pentru a-si rascumpara pacatul compromisului. in marea Lui milostivire si dragoste nu l-a lasat sa se piarda si i-a intins aceasta mina! dar asta nu inseamna ca noi trebuie sa ne culcam pe o ureche si sa sa facem compromisuri sperand intr-un acelasi final similar,pt ca nu stim, vorba lui admin, de cat vom fi in stare sa facem in cele din urma...
    iertare tuturor celor care s-au suparat sau au fost poate smintiti!
    Doamne ajuta!

  29. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    o ultima parere personala

    ramin la ideea ca a pactizat cu sistemul.
    e ca si cum am spune- ei bine, primesc actele biometrice( de ex), ca nu am ce face, astea sunt vremurile, oamenii, ordinele , ma preseaza prietenii, familia, ierarhii nu spun nimic sa ne opreasca sau chiar ne indeamna sa le luam etc, dar in inima mea ramin fidel lui Dumnezeu...
    iertare, e doar parerea mea.

  30. Daniela Filioreanu

    Traiasca Legiunea si Capitanul!

    @pavel
    Actualul patriarh al Romaniei e mai bun? Sa insemne asta ca ar trebui sa rupem Biserica in mii de bucati numai ca sa scapam de Daniel? Si asta numai pentru ca asa vrea Pavel?
    Sa inteleg ca parintii nostri ca Iustin Pirvu si altii care nu s-au dezis de patriarh, sint niste pacatosi care se duc in iad, cu tot poporul, si numai Pavel si Danion se duc in rai?
    Unii iubesc ortodoxia mai mult decit pe Hristos.

  31. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Doamne ajuta! Sunt de acord cu Daniela, trebuie sa il pomenim pe patriarh, atata timp cat marii nostri duhovnici il pomenesc.

  32. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    iertati-ma,dar nu ati inteles sau nu ati citit cu atentie toate interventiile. ascultarea de ierarhi se face pina la apostazie. deocamdata nu e cazul la noi. am spus ca nu voi mai interveni, dar se pare ca totul se transforma intr-un tavalug. rolul acestor postari nu a fost de a critica ci de a completa si a lumina. asta a fost sensul. cine are chef sa poarte dileme sterile, e liber sa o faca...

  33. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    @vlad
    Cine ti-a zis tie ca marii duhovnici il pomenesc pe patriarh? In nici un caz nu-l pomenesc la proscomidie. Dar ar fi o idee sa punem numele ierarhilor pe pomelnicele de la psaltire si date la cat mai multe manastiri.

  34. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Filmul este o adevarata hrana sufleteasca pentru cei care au nevoie de ea, iar pentru ceilalti, debusolatii, motiv de carteli nesfarsite, si din pacate, posibilitatea de a si sminti pe cei mai putin cunoscatori. Poate ca ar fi fost bine sa nu le fi fost postate cumentariile.
    Un film exceptional, pe care il poti vedea de nenumarate ori, si mai ales cand sufletul iti este pustiit de unii..., care parca acest rol il joaca in viata. Domnul sa-i ajute, dupa mare mila Sa, si dupa voia Sa !
    Multumim pentru postarea acestui film, din care multi ne-am folosit !
    Doamne ajuta !

  35. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Se lucreaza subliminal! Ma mir ca n-ati observat: exact in momentul in care episcopul din film rosteste "pastorul cel bun isi pune sufletul pentru oile sale" imaginea este focalizata pe... ati ghicit, tabloul lui Serghie din fundal! Uitati-va, e la minutul 20:06 !
    Cat despre faptul ca pe episcopul din film il cheama Serghie asta e tot psihologic: ca sa sune la fel.

    Apostata patriarhie a moscovei pregateste canonizarea ereticului Serghie si sunt unii care sustin chiar canonizarea lui stalin! I-au facut si icoana: http://2.bp.blogspot.com/_CijcaA9yq58/Sw3ljtoccBI/AAAAAAAAEVk/nWBgk143iic/s1600/090101+Stalin+2+collage.jpg

  36. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    pt mihu si altii

    da, asa e! sunt multe de spus despre acest film! tocmai aici e pericolul pe care incercam sa-l scot in evidenta! acest film e un lup in blana de oaie! foarte bun, foarte sensibil samd tocmai pt a ne merge cat mai la suflet si a ne capta atentia pt a reusi sa ne transmita niste mesaje care intervin la nivel de subconstient. acela, intr-adevar e un exemplu de mesaj subliminal! filmul e plin de mesaje duale!

  37. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Pavel,
    Daca filmul acesta este lup in blana de oaie, tu ce esti?
    Sa stii ca adevarul nu are nevoie sa se zbata atata, precum te zbati tu, ca sa fie credibil; daca tu te zbati pe asa spatii mari, ca sa ni-l arati noua ca fiind o minciuna, pui singur semnul de intrebare asupra ta ! Daca nu cumva, tu esti purtatorul de minciuna !
    Lasa filmul asta in pace ca este bun. Foarte bun ! Si daca mai insisti, sa stii ca devii foarte suspect !

  38. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Sunt foarte multe persoane care sunt de acord cu tine Pavel, iar comentariile tale au fost de folos! Dar cand vrei sa faci un lucru bun, e de asteptat sa ai piedici...

  39. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    draga ludmila, ultima replica era doar pentru mihu si altii ca el! din pacate, cu tristete o spun, nu ai cum sa intelegi!nu e superioritate, e o constatare care ma intristeaza foarte tare!
    interventiile mele erau un dialog cu anumite persoane si nu o insistenta pt a te convinge pe tine si pe cei care vad lucrurile ca tine! am spus, doar - cine are urechi de auzit sa auda! din pacate tu nu ai auzit! si pentru cine nu e receptiv nici nu ma zbat! ar fi in van!Dumnezeu sa ne ierte pe toti si sa ne acopere cu marea lui mila!

  40. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    AMIN.
    Pavel, iti multumesc pentru raspuns, si cred ca tocmai ti-am trimis si eu unul. Doamne ajuta !

  41. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Pentru un Pavel bine intentionat din 7. 06.2010 :

    Nu am mai consultat comentariile si nici nu credeam ca vor fi neintelegeri prea mari vis-a-vis de ceea ce am zis in urma cu ceva timp.Eu am citit ca toti preotii au har ,si cei ce respecta canoanele ,si cei ce nu le respecta , si cei ce cad prin santuri ,si cei ce curvesc ,sau smintesc .Doar ce deschid gura si harul vine . Vorbindu-l de rau pe preot ,il intristam pe Bunul Iisus.Iubindu-l pe preot/duhovnic/ ierarh -il iubim pe Iisus .Ascultarea de ierarhi cu ce se deosebeste de ascultarea de duhovnic? Om e si duhovnicul si la randu-i face ascultare si el de superiori ,nu numai de duhovnicul sau .Ascultarea e ascultare .Si cum am spus:pentru un sfat ratacit ,cel ce face ascultare - in asceza , cu post ,rugaciune ,spovedanie si viata curata -nu cade niciodata pentru ca Dumnezeu lucreaza in el pozitiv si nevazut .Cuvinte ,cuvinte - o sa ziceti ....Dar cine arde interior si exterior intelege mai bine ca ascultarea=iubire .
    Nu ma supar de vreun comentariu , nu am cum !

  42. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    M-am bucurat sa citesc in comentariul lui Pavel despre situatia reala a acelor vremuri, in care un regim facea milioane de victime. A vorbi asa ceva nu e politica, ci o prezentare istorica.
    Trebue sa stim ce nenorocire s-a intamplat. Poate nu se stie ca acum s-au reactivat unele organizatii marxiste care au aceleasi idei ca inaintasii lor. Le puteti vedea pe strazile din occident inclusiv cu insemnele bolsevice, sustinand eutanasia, avortul, pacatele impotriva firii, mai ales ateismul si ura pe fata impotriva crestinilor. Ei au atacat biserici, militeaza pentru reducerea populatiei, pentru a nu mai fi poluata atmosfera. E bine sa cunoastem trecutul pt a intelege prezentul.

  43. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Rusia a avut (si probabil inca are) biserica de catacomba. Sfintii si martirii ei s-au opus serghianismului. Asta nu e politica. Este istorie si duhovnicie.
    Nu e vorba despre Pavel cel care scrie aici
    Daca numele Seraphim Rose va spune ceva si il respectati, cautati cartea Russia's Catacomb Saints, scrisa de Ivan Andreyev si Seraphim Rose. Se gaseste greu, e scumpa si nu e tradusa. Primul fragment tradus in romaneste se gaseste aici.

    http://maicaecaterina.ro/article/110/biserica-din-catacombe

    vor urma si altele!

  44. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Si inca un lucru. Nu traim intr-o vreme in care raul sa lucreze la vedere, nici intr-una in care filme cu buget mare sa fie facute doar ca sa cultive piosenia enoriasilor....asa, ca sa ii pregateasca, gratis si grijuliu, pentru venirea lui Antihrist. Mai ales ca filmul are cu siguranta binecuvantarea unui regim corupt, cu ambitii Imperiale, si nu dintre cele mai dreptmaritoare!
    Cei ce cred ca asemenea lucruri bune, in anumite privinte, se fac fara o agenda in spate, prefera sa vada si sa nu inteleaga ce se intampla in lume si in credinta, in lumea de azi. Si sa se amageasca, in continuare, ca va avea lumea asta grija de crestinii adevarati. Grija va avea...grija sa ii pacaleasca sau sa ii faca sa sufere!

  45. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Tiberiu,
    tu te lupti cu istoria? Sau cu cel rau ? Lupta-te cu tine, ca asta este lupta ta, si-a mea, si-a fiecaruia ! Si sa lasam Domnului cele ce sunt ale Lui, ca stie El ce face ! Si sa nu ne substituim Lui, nici sa purtam griji care nu trebuie sa le purtam. Parca numai duminica asta ni s-a spus in Sfanta Evanghelie, sa nu purtam grija . Pai, nu mai purtati atata grija, ca chiar va substituiti lui Dumnezeu. Nu purta grija, ci mai bine ai grija ce spui !
    Si sa stii ca ultimul arhiereu catacombnic a fost Arhiepiscopul Antonie de Golansc si Mihailovsc, care a murit in 1976 (sau 74?), si el n-a mai avut succesor care sa hirotoneasca in Biserica catacombnica; cu el s-a sfarsit aceasta Biserica.
    Ce se face acuma de asa zisii catacombnici, este in afara Bisericii lui Hristos, dar informati-va, si veti afla mai multe decat am aflat eu.
    DOMNUL FIE CU VOI, si cu mine ! Amin.

  46. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    S-ar parea ca unii il vedeti pe cel rau si acolo unde nu este, si nu-l vedeti acolo unde este cu adevarat. Si oare nu ni s-a spus sa nu ne temem? Pai nu va mai temeti atata !

  47. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Ludmila, eu ma lupt ca istoria sa fie cunoscuta.
    Si urmez sfatul parintelui Paisie Aghioritul.
    Citez din "Trezire Duhovniceasca". Iti traduc din textul in engleza, fiindca nu il am pe cel in romaneste:
    "In zilele de demult, daca un credincios se ingrijea de treburile lumesti, se spunea ca s-a smintit si era inchis in turnul manastirii. Astazi este chiar invers; un credincios ar trebui inchis daca nu simte durere pentru ceea ce se intampla in lume. Vezi tu, in zilele de demult, cei ce conducea lumea il aveau pe Dumnezeu in ei, in timp ce multi dintre cei care conduc lumea azi nu au nici un pic de credinta.
    Astazi, cand cineva se ingrijeste de starea natiunii noastre, aceea este o marturisire a credintei in sine, fiindca statul se opune legilor divine. Da legi care se opun legilor lui Dumnezeu.
    Sunt si dintre aceia complet indiferenti {...} ca sa dea pace mintii lor, ei spun: "Sf. Pavel invata chiar el ca nu trebuie sa ne ingrijim de treburile lumii" si pur si simplu nu le pasa! Dar nu aceasta voia sa spuna Sf. Pavel.

    De aceea traduc Sfintii Catacombelor Rusiei, traduceri pe care le gasesti asa cum am mentionat mai sus, fiindca vreau ca oamenii sa stie ce s-a intamplat si fiindca imi pasa.

  48. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Tiberiu,
    te rog sa ma ierti, si Domnul sa ma ierte, dar acuma cand nu mai putem face mare lucru, celor care cu adevarat ne pasa, si poate ca nu sunt una din aceia, ci din pacatul mandriei o spun, ne-a mai ramas doar rugaciunea pentru neam si tara, pentru lume.
    Dar poate ca sunt bune si lucrarile celor care ii informeaza pe cat mai multi, asa cum faci tu, ca sa se inmulteasca rugatorii.
    Domnul fie cu noi ! Amin.

  49. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Despre Mitropolitul Serghie gasiti mai multe si mai edificatoare in acest dialog dintre el si membrii delegatiei de la Petrograd, din 1927:

    http://maicaecaterina.ro/article/113/delegatia-istorica-de-la-petrograd-din-1927

  50. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Ludmila, multumesc! E important sa fim sinceri! Iar ca ce avem de facut, stii si tu "pe acestea trebuia sa le faceti si pe acelea sa nu le lasati! (Mt 23.23)

  51. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Ei, dragilor, de mult nu am mai citit comentariile...Aflu cu bucurie, ca mai exista pe linga victor, copernic, a4m, mihu, dana...si un tiberiu! cu bucurie constat ca are evlavie la cuviosul Seraphim Rose!
    ma bucur ca mai sunt oameni care vor sa vada lucrurile in intregime si clare, pentru ca asa vrea si Dumnezeu sa le vedem! intotdeauna cand sunt lucruri ambigue sau privite doar dintr-un unghi, aceasta e de la vrajmas!
    cat despre cei care incearca sa ne confuzeze cat mai tare si sa spuna ca nu e niciun pericol in lupul imbracat in blana de oaie, aceia fac jocul stim noi cui... sau, hai sa fim nebanuitori si sa spunem ca sunt bineintentionati,dar naivi..
    acestia, naivii, iertare,nu observa unele nuante, ca de ex ca vladica serghie e cu totul alta persoana decat mitropolitul serghie(!) si incearca chiar sa ne si convinga...
    hai sa credem in continuare ca sunt persoane naive, dar bine intentionate!
    dar, surprinzator si ingrijorator, daca citim comentariile lor ulterioare vedem de fapt, cat de tintite si argumentate sunt toate interventiile lor..." ludmila" e o persoana foarte interesanta! naiva si buna crestina,atat cat e cazul, agresiva atunci cand se gasesc cativa care incearca sa deschida si ochii altora , dar o agresivitate disimulata foarte bine sub masca unei bune crestine!si culmea, ludmila, care nu observase ca cei doi serghie sunt persoane diferite, are de fapt o oarecare cultura duhovniceasca! eu cred ca destul de vasta de altfel! cu atat mai ingrijorator!
    iertare " ludmila", cand am parasit comentariile am crezut ca ai ceva personal cu mine, parea ca facusesi o fixatie cu toate comentariile mele, dar culmea vad cu surprindere ca ai ceva si cu tiberiu- care, culmea coincidentei, se inscrie pe aceeasi "traiectorie" cu mihu, victor, copernic si nevrednicul de mine. draga noastra ludmila ar vrea sa ne convinga, daca s-ar putea ca nici nu exista diavol! pai asta e cea mai mare victorie a vrajmasului! sa ne convinga ca nu exista! si sa nu mai avem de ce sa ne rugam si cu cine sa mai luptam daca el nici macar nu exista!
    si draga noastra ludmila vad ca stie si cand trebuie sa se retraga pentru a nu da nastere la banuieli- caci altfel si-ar putea pierde credibilitatea...stie si cand sa ne traga de urechi...
    - pe spatii largi nu ma zbateam eu, draga ludmila, pe spatii largi erau citate din seraphim rose- si cand sunt unii care dau in cap adevarului sau il acopera cu o palarie si spun ca e o minciuna, da sunt altii care se zbat sa il scoata la suprafata...
    daca intr-adevar ai fi bine intentionata nu te-ai chinui sa ne ataci si nici sa-i convingi pe ceilalti ca noi mintim sau cartim sau suntem debusolati...din cate vad esti singura care insisti sa ii ataci pe toti cei care incearca sa faca un pic de lumina, sa prezinte lucrurile in intregime, sa completeze filmul cu adevaruri istorice.pentru ca ambiguitatea nu e de la Dumnezeu!
    multe multumiri lui tiberiu pt link-ul catre textele inedite din seraphim rose! stii cumva cum as putea gasi cartea in original?multumesc!

  52. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Pavel,
    mi-a fost mila de tine, dar nu stiu daca mai meriti, draga !
    Si sa stii ca eu sunt chiar Ludmila si nu "ludmila".
    Nu cumva filmul asta a fost facut ca sa-l combata pe Sf Parinte Seraphim Rose? Poate ca vrei sa ne induci si treaba asta ! Mai sti ?
    Ei, ei ! Ma arati tare cu degetul; dar n-o fa draga, ca eu nu am comentat pe aici ca sa ma bag in seama, ca nu mi se cere asta.
    Toti avem dreptul la opinie, dar tu, mi se pare, ca vrei sa-ti impui opinia.
    Ai primit forte noi, si te arunci la mine, dupa ce a comentat Tiberiu.
    Sa stii ca nu ma afecteaza cu nimic dispretul tau, ca sunt invatata : dispretuita, prigonita, hulita...samd. Dar nu ma las, pentru ca stiu Cine imi da putere, caci este cu mine.
    Imi faci si analiza, de toate felurile, deci esti un analist complet.
    Dar nu este cazul ca pe aici nu s-a analizat persoana mea, chiar daca port prenume rusesc ( in fata Domnului Iisus o afirm ), ci s-a comentat filmul. Si am comentat si eu, naiva, si ...nu mai stiu cum nu m-ai facut ! Domnul sa te miluiasca si sa te faca sfant mare si sa ma miluiasca si pe mine pacatoasa ! Amin.
    DOMNUL FIE CU TINE, si cu mine ! Amin.

  53. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Pavel,
    nu e scris in stilul tau acest ultim comentariu, deci cred ca ai dat unda verde altuia sa-ti foloseasca prenumele; deci eu, mai sus, m-am adresat lui "Pavel"
    Pavel, nu mai lasa pe oricine sa se foloseasca de numele tau.
    Si inca ceva, va spun la amandoi: SUNT ADEVARATA ! Asta este printre foarte putinele luxuri pe care mi le-am permis in viata, daca nu singurul. Voi aveti curaj, pe fata desigur ? Nu numai aici, pe ascuns ! Ma indoiesc !
    Domnul fie cu voi cu amandoi, caci cu mine este sigur, si nu ma tem de voi, si de nimeni, ca Domnul e cu mine.

  54. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    @Pavel, multumesc!
    Cartea "Russia's Catacomb Saints" nu s-a republicat si se gaseste foarte greu. Eu am gasit-o pe amazon.com cu 175$. In cartea asta autorul 'greu' sau 'tare' nu este Parintele Serafim, ci Ivan Andreev, om care i-a cunoscut pe cei despre care scrie. Genul acesta de om, cu patru doctorate, medicina, literatura, filozofie (a studiat la Sorbona, cu Bergson) si teologie, crestin adanc si foarte smerit, nu cred ca se mai gasesc. Fac parte dintr-o specie pierduta...Spre sfarsitul vietii, Serafim Rose si-a mai pierdut din ascutimea de la inceput. Nu ii pot fi contestate meritele, insa unii, precum Razboinicii intru Cuvant, ii folosesc previziunile prea optimiste despre renasterea Marii Rusii si a bisericii ei, ca litera de evanghelie in apararea Patriarhiei Moscovei. Or, se stie cum a ajuns ROCOR sa se reuneasca cu Patriarhia Moscovei, ce a facut Laurus, inclusiv cu moastele Mitropolitului Filaret si ce jale a fost si mai este inca atunci cand si ROCOR a intrat in hora! Nu e vina lui Serafim Rose ca s-a indragostit astfel de Rusia si de promisiunea viitorului ei, e vina celor care il folosesc si pe el si pe altii pentru promova o agenda anume in marea asta de durere tulbure care se agita acum peste toata fata ortodoxiei! Doamne intareste-ne sa nu cadem, ca in marea aceasta de ispite, cu dreapta noastra judecata, nu avem nici o sansa!

  55. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Gasiti tradusa o parte din aceasta carte pe blogul maicii Ecaterina:

    DELEGAŢIA ISTORICĂ DE LA PETROGRAD DIN 1927
    http://maicaecaterina.ro/article/113/delegatia-istorica-de-la-petrograd-din-1927

    EPISCOPUL MAXIM DE SERPUKOV
    http://maicaecaterina.ro/article/112/episcopul-maxim-de-serpukov

    MAICILE DIN SHAROMDINO ÎN ÎNCHISOAREA SOLOVKI
    http://maicaecaterina.ro/article/111/maicile-din-sharomdino-in-inchisoarea-solovki

    BISERICA DIN CATACOMBE
    http://maicaecaterina.ro/article/110/biserica-din-catacombe

  56. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    tiberiu, multumesc!
    multumesc si lui Pavel pt link-uri!
    ludmila, sa dea Dumnezeu sa ma fi inselat eu- atunci ar fi mai putin grav...oricum nu era dispret, era ingrijorare...
    "ludmila" era folosit in sens generic...
    iar de meritat, e adevarat ca nu merit absolut nimic, nici macar mila cuiva, dar in pacatosenia mea sper ca Dumnezeu se va milostivi si de mine, desi nu o merit!....
    iertare tuturor celor pe care i-am smintit! nu am dorinta decat, daca pot, sa aduc un pic de lumina acolo unde pot, lumina pe care am primit-o si eu de la altii.nu e un merit al meu si nici dorinta de afirmare- pentru ca pe net tocmai asta e caracteristic celor care-l folosesc-anonimatul!
    ........................
    ”Ispita neamului celui de pe urma a si sosit mai grozav acum” – graieste Sfantul Ioan Iacob Hozevitul (+1960) – ”cu apropierea venirii lui Antihrist, incat ameninta sa-i piarda si pe cei alesi. Si nu-i atat de primejdioasa ispita care vine de la vrajmasii lui Dumnezeu, de la atei, de la cei cu grija numai la cele pamantesti sau de la cei destrabalati care nu pot usor sa vatame pe Crestini. Pericolul vine de la fratii cei mincinosi, care sunt dusmani ascunsi, cu atat mai primejdiosi, cu cat cred ca sunt frati curati. Predica si ei Ortodoxia, dar oarecum schimbata si prefacuta dupa placul lumii acesteia si a stapanitorului acestei lumi. Predica lor e ca o hrana care a inceput sa se strice si, in loc sa hraneasca, otraveste pe cei care o mananca. Ei aduc tulburare in randurile Crestinilor Ortodocsi. Acestia sunt ispita cea mare a neamului celui de pe urma. Despre ei a profetit Domnul ca vor fi in veacul cel de apoi: ”Multi vor veni intru numele Meu si pe multi vor insela” (Matei 24:5). Vorbesc si fratii mincinosi de sfanta si prea-dulcea Ortodoxie, de dragoste, de curatie, pentru fapta buna, de smerenie, de unire si de virtute, si ajuta obstile crestinesti. Cat e de greu pentru Ortodocsii cei curati si simpli sa inteleaga pe cine au inaintea lor!"

    acelasi pavel de la inceput pina la sfarsit

  57. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Nu puteți să terminați cu toate discuțiile acestea inutile și să apreciați un film măreț în toată splendoarea lui?

  58. Marius Spiridon

    Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Fratilor, criza actuala a fost adusa de Necuratul si slujitorii lui din banci. Asa cum Isus a darimat tarabele camatarilor de pe treptele templului din Ierusalim, sa nu-i lasam sa intineze idealurile solidaritatii! Sa-i dam pe mina Politiei pe toti banditii astia.

    Domnul fie cu voi!

  59. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    pt tiberiu
    as dori sa traduc aceasta carte! ma poti ajuta? sunt dispusa sa platesc o copie!
    multumesc!

  60. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    da-mi o adresa de e-mail si discutam. poate colaboram la traducere. de unul singur e o intreprindere foarte ambitioasa!

  61. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    un film deosebit... m-a impresionat mai ales preoteasa...

  62. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Multumesc din suflet! La mai multe Apologeticum! Dumnezeu sa ne apere de astfel de incercari!

  63. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Nu vreau sa intru in polemica cu Victor, dar l-as intreba:Ai trait acele vremuri? Daca nu le-ai trait , ar fi bine sa fi mai retinut in avea parti-pris-uri! Nemtii nu violau? Numai bolsevicii? Mai vorbeste cu cei care au facut razboiul! Sau cu refugiatii din Basarabia si Bucovina! Mai vorbeste si cu cei din Moldova care au apucat ocupatia nemtilor! Ei nu mai sunt, dar au ramas copiii lor! Iarta-ma daca te-am suparat!

  64. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    multumesc pentru film.
    am tot stat in cumpana, daca nu este vorba despre un film propagandist filorusesc asa cum ne livra mosfilm cu sutele acum ceva zeci de ani. pana la urma insa punctul forte al filmului, jertfelnicia parintelui pentru Domnul, a primat, a pus in umbra celelalte aspecte mai putin fericite .
    adevarul este ca scenariul a fost dezechilibrat, nu stiu daca intentionat, in alcatuirea imaginii razboiului. toate ororile lui, crime, violuri, executii, prizonieri maltratati, au contribuit la construirea unei imagini negative a germanilor si in mica parte s-au referit la armata rosie. ori din cele cunoscute de mine, de la bunicul prizonier in Rusia si de la strabunica ce le vindea oua celor care aveau cazarma langa casuta ei, germanii s-au comportat exemplar in multe situatii, corecti, ordonati, respectuosi. dar razboiul ramane urat, mizerabil, un timp al dezumanizarii si mortii pe care nu il doresc sa il cunoasca nimeni.
    si imi aduc aminte de marturia lui Klaus Kenneth despre mama sa care a fost violata de soldatii americani veniti sa elibereze Germania de nazism si imi aduc aminte totodata despre "Tunurile din Navarone", "Acolo unde se avanta vulturii" si toate filmele copilariei cu nemtii cei rai si aliatii puternici si gentelmeni. Adevarul este unul, ce s-a intamplat in cele doua razboaie mondiale a maltrat definitiv umanitatea pana astazi.

  65. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    @pavel si Tiberiu
    Am si eu o intrebare, pana la urma parintele a facut ascultare de Patriarh?Eu din cate am inteles chiar din contra, ei erau constienti ca daca vor face miscarea aceasta de recladire a bisericilor vor fi considerati tradatori atat ai Patriarhiei cat si ai tarii(era scrisoarea care a primit-o mitropolitul la care facea ascultare parintele). Eu stiam de faptul ca biserica a fost prigonita de sovietici si nu mi s-a parut ca filmul ii pune intr-o lumina buna, chiar din contra, la sfarsit comunistul care l-a interogat pe parinte ar fi vrut sa distruga biserica, dar a spus ca acuma nu ar mai putea(redau din ce imi aduc aminte din film).
    Mai mult nu ii pun pe nemti intr-o lumina proasta, chiar din contra, ei au ajutat biserica, respectiv biserica avea mana libera cand era inca ocupatie nemteasca, in schimb cand au venit bolsevicii parintele a fost trimis in lagar, parintele fiind de fapt personajul pozitiv, care s-a luptat pentru toti rusii si nu a tradat pe nimeni.
    Despre patriarh bineinteles ca ar trebui sa stie toata lumea ca a declarat ca va coopera cu regimul sovietic, dupa ce Sf. Patriarh Tihon a declarat regimul anatema si a fost inchis si omorat.
    Va rog explicati-mi si mie de fapt unde este problema? Ca eu tot nu inteleg cine a facut ascultare de Patriarh si astfel a cazut.

    Doamne ajuta!

  66. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Iulia, excelenta intrebare. trebuie sa ma gandesc. Pe de o parte, preotul se bucura de numirea lui Serghie ca Patriarh, care, din cate stiu, s-a facut cu un numar mic de episcopi, pe de alta parte, nu reiese ca vladica Serghie (cel care apare in film, si c acarui nume produce confuzie) cel care colaboreaza cu nemtii, ar fi in ascultare fata de Patriarhia Moscovei. Cum s-ar putea?
    Mai curand, ei ascultau de Bisericile Ortodoxe Autonome ale Bielorusiei si Ucrainei.

    Pana la urma, Stalin a prigonit ambele biserici, si cea de catacomba (cel mai tare) dar si pe cea oficiala, pe serghianiti, cu alte cuvinte.
    In timpul razboiului insa, si-a dat seama ca are nevoie de biserica si a domolit prigoana... care avea sa fie reluata mai apoi. De aceea si remarca comunistului fata de preot.

    Cam atat ma pricep sa spun acum.

  67. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Mie personal mio placut filmul per ansamblu nu stiu daca biserica ortodoxa este deacord cu el din cate stiu eu doar Ostrovul intra in categoria "da" mai mult de atat vad ca provoaca critici dar si laude imi place ideea D-lui Pavel si sunt deacord cu o declaratie dansului privind marturisirea dar din sfatul unor calugari si preoti, este, din cate am inteles ca nu putem transpune situatia de atunci acum prezent si cum ca nu ar fii timpul martirilor adica a revolutiei si a ripostei verbale momentan ne tinem gura ne rugam si facem cum spun Sfintii parinti nu cum ne sfatuiesc unii preoti duminica dupa sfanta slujba dupa cuvant la o concluzie si rugaminte sa participam la domu Catolic cu Ereticii Catolici la un concert extraordinar in cinstea Sfintei Fecioare Maria in acest post. Ma intreb de unde vin aceste ideei? Sa fie oare de la Mitropolit sau mai sus? Va multumesc pentru atentie.

  68. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi pacatosii!

    Credinta adevarata sa o dorim
    Rugandu-ne o vom primi
    EL ne-o
    Daruiste daca cu toata
    Inima IL CAUTAM
    Neincetat
    TATALUI CERESC
    ADEVARUL sa

    Ne
    Aduca la
    DRAGOSTE/DUMNEZEU
    EL este totul sa-I lasam
    Judecata LUI sa ne
    Daruim LUI fiindca
    EL este CALEA
    ADEVARUL si VIATA

    De TINE avem nevoie Sfanta
    Rugaciune pentru
    A calca pe urmele Mantuitorului nostru
    Golgota LUI
    O durere pe care noi nu o putem intelege
    Sfintire daruita de
    Tatal tuturor fiindca
    EL ne iubeste pe toti si toti
    Avem nevoie de EL.

  69. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    cinematografia rusa si-a aratat inca odata valoarea.... daca mai era nevoie...

  70. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    nu stiu nimic despre conjuncturile politice si framantarile Bisericii Ruse la acea vreme. Filmul nu este despre asta ! Filmul este despre martiriul unei Persoane.
    " Bolsevicii si nemtii vor trece, dar noi il slujim pe Hristos"

  71. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    pt Iulia

    aparent preotul a facut ascultare de Patriarh, nu? raminind in Biserica pe care o "conducea" Patriarhul colaborationist si facand ascultare de ierarhi, a validat toate actiunile Patriarhului. Inclusiv cele de prigonire ale Ortodoxiei. dar,ca urmare a faptului ca a incercat sa mentina duhul adevarat al ortodoxiei, chiar in mijlocul Bisericii care pactizase cu regimul ateist, Dumnezeu i-a dat aceasta ultima sansa de "redresare"(sansa la mantuire, as indrazni eu sa spun)- suferinta pe nedrept in lagar, ca si multi alti martiri.
    asta e umila mea parere.

  72. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Permiteti-mi sa spun si eu o parere.
    Se pare ca multi vad, putini pricep...
    Dragilor, ati pierdut toata esenta filmului. Filmul NU este nici istoric, nici politic, nici despre razboi sau despre rafuieli ierarhice. Toate acestea sunt in planul secund.
    Filmul este despre un PREOT - parca acesta era titlul - care se JERTFESTE pentru semenii lui, pentru cei care sufera; care ii infrunta in mod egal atat pe nemti, cat si pe rusi, atunci cand gresesc, cand se poarta salbatic si inuman cu oamenii neajutorati, cu copiii, cu femeile...
    De ce trebuie sa transformam o gura de oxigen binevenita (caci asta reprezinta acest film pentru oamenii de azi, ca si Ostrovul, bunaoara ), care poate face ca multe suflete sa inainteze pe calea duhovniceasca, intr-o discutie sterila, interminabila despre orice altceva?

  73. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    la urma urmei cite filme se fac, ba ca rusii ataca america, ba iraku, ba iranu, ba nu stiu cate bombe s-au lansat si americanii le-au detectat si nu sunt adevarate ci doar subiect de film ca sa poata sa se desfasoare un film. asa si nemtii in majoritatea filmelor is rai. asta-i doar umplutura ca sa poata sa iasa in evidenta adevarata tema. asa-i si in filmul de fata. referitor la ce-au facut nemtii ascultam un reportaj la un post de radio, ca nimeni nu stie ce-au patit nemtii de la rusi cand erau in retragere, ce-au patit nemtii care locuiau in cehoslovacia si alte tari unde erau stabiliti fara sa aiba vreo legatura cu razboiul. sa-i ierte Dumnezeu pe toti

  74. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Primul film ortodox facut vreodata caruia intr-adevar nu-i poti reprosa nimic este OSTROVUL ! E un film al trairii autentice ortodoxe, un film pe care rugaciunea si taina divina il conduc pe deplin. Filmul PREOTUL evidentiaza credinta noastra intr-o postura neconcludenta, lipsita de adevar... Mai impresionant si mai reusit a fost TARUL chiar daca e mai violent. Si ANDREI RUBLIOV are lipsuri grave, chiar daca pentru crestinii slabi e o capodopera. Are dreptate Pavel si Tiberiu, iar Ludmila fiind femeie ar trebui sa taca. Capul ei e undeva pe la nivelul coastei barbatului !

  75. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Pavele,
    Mai lasa-ne, bre, in credinta noastra!
    Filmul ne-a placut celor care l-am vazut acum cu inima.

    Celor care il vad cu mintea, dupa ce-au citit si ei, si au scris doctorate, numai de bine, la fel ca despre morti.

  76. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Ia uite-l si pe PC!
    Nu credeam ca mai exista MISOGINI.

    Parca n-a fost nascut si alaptat de o femeie, ci de calculator.
    Uita ca si Iisus Hristos a venit pe lume prin femeie.

  77. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    mda.... un film cu incarcatura...as cataloga ..frumos dar imi repugna bolsevicii..suntem acum aici in haos datorita influientei lor...ocupatie bolsevica pina in zilele de ieri (vezi Iliescu ) dar ,filmul arata ca :atunci cind cei puternici se lupta ,adica capii si factorii de decizie ,sufera doar cei sarmani ,cei multi si napastuiti..in numele Domnului se savirsesc multe pacate (vezi inchizitia)
    cit despre film .... pacat ca nemtii nu au ajuns sa darame rusia(am scris intentionat cu litera mica) acum am fi fost mult ,..mult ,,,mult mai bine (rusii au violat si ucis ,nemtii ofereau ciocolata copiilor si salutau cuviincios oamenii .uite ce diferenta de natie e acum _vezi rusia si Germania_ )
    pacat...pacat ..ca rusia nu a cazut..

  78. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Propaganda ruseasca. Vai, vai, vai, bietii de noi ce victime am fost! Toti am fost calai si victime in egala masura.
    Noi am simtit mila si sfintenia rusilor pe pielea noastra, pentru ca ne-a mancat sa trecem Nistrul... Exista vreunul dintre voi care sa nu aiba macar un unchi de-al doilea, de-al treilea caruia sa nu-i fi putrezit oasele prin Siberia? Exista vreun basarabean fara morminte ale neamului in Siberia?
    Exista vreo continuare a cestui film care sa arate un sat nemtesc la venirea Armatei Rosii Eliberatoare? Exista vreun film american in care sa se arate cum au fost exterminati in lagarele aliatilor soldatii Wermacht-ului cazuti prizonieri la americani? Exista vreun film rusesc in care sa arate ce au facut rusii ucrainenilor? Mai exista vreunul englezesc in care sa arate cum englezi i-au predat pe cazaci rusilor si cum au fost exterminati de catre acestia din urma, imediat ce au fost debarcati de englezi peste granita?

    Doar ca mesaj cristianic este valoros.

  79. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Buna! am ajuns pe acest blog incercand sa aflu distributia acestui film si desi m-am mirat de multimea comentariilor de-a dreptul paranoice, sper sa gasesc pe cineva care m-ar putea ajuta. Va multumesc.

  80. CARMEN NICOLETA

    Traiasca Legiunea si Capitanul!

    ADEVARAT FILM ,un adevarat preot .......un miel a lui HRISTOS care tace si blind primeste toata umilinta si durerea ...si toate pentru dragostea fata de DUMNEZEU si MAICUTA DOMNULUI si se roaga si pentru pacatosii paminteni . Frumoasa distributie ,realizare ,minunat si sensibil ..BRAVOOOOOOOO !

  81. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Multumiri pentru acest film. Pentru mine a venit exact cand aveam mai mare nevoie de un model de om, un fiu al Domnului.
    Orice creatie artistica veritabila (si consider ca asa este acest minunat film) implica multe aspecte, domenii ale umanului. Altminteri ar fi un esec. Acest film poate fi abordat cu interes politic, social, istoric, psihologic etc. Dum cum se vede din postari, chiar asa s-a si facut.
    Pentru mine a contat in primul rand personalitatea preotului, raspunsurile lui la problemele vietii, legatura lui vie cu Dumnezeu. Insusiri de crestin asa cum din pacate eu nu sunt (inca). Am simtit ca in acest om traia Hristos, Dumnezeul nostru.
    Cat despre unele comentarii... Acolo unde e starvul, acolo vin corbii.
    Cineva trebuia sa arunce si cu noroi, lumea in care traim laolalta nu e o gradina imaculata. Apoi, avem cu totii insuficiente si handicapuri, intr-un fel sau altul.
    Dumnezeu sa ne miluiasca pe toti!

  82. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    "Vorba de argint,tacerea de aur"
    filmul plin de invataturi,frumos.
    Doamne ajuta!

  83. Schimb de trafic

    Traiasca Legiunea si Capitanul!

    andreea despre ce este vorba?

  84. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    nu se mai poate downloada. megaupload a fost inchis

  85. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    L-am descoperit pe Iisus de curand, iar filmul acesta este un adevarat balsam pentru sufletul meu. Asa mi-ar placea sa ajung si eu intr-o zi: sa fiu iubitoare de oameni si sa pot ierta orice, oricui.
    Multumesc oricine ai fi tu, apologeticum.

  86. Traiasca Legiunea si Capitanul!

    Buna ziua,
    poate cineva sa-mi spuna cum pot sa descarc filmulPreotul cu subtitrare in limba romana?Am incercat de aici su nu se poate. Am incercat si din alte parti si n-am reusit.
    Astept raspuns.
    Multumesc,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*